Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

dupont

Live gezien. Het is helaas echt een Temmink. Jammer...
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

meeuwissen

Kuifkoekoek, liet zich vanmiddag op 10 juli de gehele middag urenlang bekijken in de slootberm van een kruidenrijke akkerrand, langs doodlopend zijweggetje Pastorieweg Noordbroek. Op en tussen de kruiden ving hij ongestoord vele rupsen, vlinders enz, zich meestal huppend voortbewegend of kort vliegend. Blijft vrijwel altijd laag op de grond en verschuilt bij overvliegende Grauwe kieken tussen de kruiden. Man Grauwe kiek had op enkele mtrs afstand een vaste plukplek van zijn muizen. Hulde aan de werkgroep Grauwe kiekendief voor alle inzet en jaarlijks werk!
groet Guido

theomuusse

Hoe kan het nou een temminck zijn als het zeker een kleinste is?

Theo

theomuusse

Die AID scharrelaars zijn ook wel erg populair zie ik!

Theo

Bas vd Burg

Citaat van: theomuusse op juli 10, 2011, 21:02:39 PM
Die AID scharrelaars zijn ook wel erg populair zie ik!

Theo

Hey Theo, vertel eens? Heeft de AID recentelijk een paar in beslag genomen Scharrelaars losgelaten?
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

frankw

Kan iemand iets vertellen over de laatste locatie van de Scharrelaar, hoe was zn gedrag, leek ie ergens te gaan slapen? etc.
Ik zie dat de laatste waarneming van David uit de Weerd op een andere locatie is dan de andere van vanavond, deze is wel ingevoerd met mobile pages..

Dit uiteraard ivm zoektocht morgen vroeg.

Stijn E.

Jaap Hennevanger meld in elk geval in Vandaag Gezien dat de vogel rond half tien is gaan slapen in de bomen bij een boerderij.
Zie http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=150660.msg1001556#msg1001556
Hartelijke groet, Stijn
      Blog


frankmeer

#11888
@Herman: we hebben de Scharrelaar wel horen roepen, maar voor zover mij bekend nog niet door iemand opgenomen.
@Frank: zie voor de Scharrelaar ook http://waarneming.nl/waarneming/view/55599690

Nog ff over de strandloper: welke kenmerken waren nou eigenlijk doorslaggevend om er uiteindelijk toch een Temmincks ipv Kleinste van te maken, zeker gelet op de naar verluid erg grote afstand?
Frank van der Meer


Maurice Elf

Citaat van: frankw op juli 10, 2011, 22:21:35 PM
Kan iemand iets vertellen over de laatste locatie van de Scharrelaar, hoe was zn gedrag, leek ie ergens te gaan slapen? etc.
Ik zie dat de laatste waarneming van David uit de Weerd op een andere locatie is dan de andere van vanavond, deze is wel ingevoerd met mobile pages..

Dit uiteraard ivm zoektocht morgen vroeg.


Het uurtje dat ik het dier vanavond gezien heb (+/- 19.30-20.30) Bleef de vogel rondjes vliegen. Toen ik aankwam zat het dier in een bosje in het midden van het stukje land waarover je uitkijkt als je bovenop het duikje staat, toen vloog hij naar links en ging aan het eind van de dijk tegen de dijk aanzitten waar alle mensen naar de vogel stonden te kijken. Vervolgens vloog hij in het topje van een groepje bomen wat aan de linkerkant staat (ik denk dat dat de omheining van het haventje wat op de kaart te zien is is). Daarna kwam hij weer terugvliegen en ging weer in een bosje in het midden van het stukje land zitten (staat maar een enkel groot bosje). Vervolgens een klein stukje naar achteren om op een paadje te gaan zitten om vervolgens door te vliegen naar helemaal rechts en daar op een dijk te gaan zitten. Opgejaagd door de opgejaagde koeien vloog hij een klein stukje terig en ging op een hek zitten en af en toe op de grond waar hij ruzie kreeg met een scholekster, leuk om te zien. Vervolgens ben ik vetrokken. Volgens mensen die al de hele middag aanwezig waren vloog de vogel dit rondje al de hele dag.


Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, het zal een duidelijk verhaal worden als je op het dijkje staat  ;D


Succes morgen, het is een schitterend dier!
Mvg Maurice

dupont

Hij is gaan slapen op de door mij ingevoerde plek. Daar was hij kort daarvoor geland na op de vorige plek te zijn weggevlogen.

Mbt de Temminck. Tja het was een 200% duidelijke Temminck. Alles erop en eraan.
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd


RWester

Ik blijf wel nieuwsgierig naar die AID-opmerking van Theo over de Scharrelaars. Wat weet jij wat de rest nog niet weet?
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Rob Gordijn

Citaat van: frankw op juli 10, 2011, 22:21:35 PM
Kan iemand iets vertellen over de laatste locatie van de Scharrelaar, hoe was zn gedrag, leek ie ergens te gaan slapen? etc.
Ik zie dat de laatste waarneming van David uit de Weerd op een andere locatie is dan de andere van vanavond, deze is wel ingevoerd met mobile pages..

Dit uiteraard ivm zoektocht morgen vroeg.
Om precies te zijn is hij gaan slapen in een eenzame boom aan het water, dus niet in de bossage rond de boerderij.



JandJ

ik sta al 3 kwartier bij de boom... NIKS!
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Bas vd Burg

Die Aziatische Goudplevier van Slikken van Flakkee is overigens al wel gemeld http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=32422&page=1
(is overigens een erg goede soort voor ZH: pas de 2e ooit!!)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Herman Bouman

Citaat van: jandj op juli 11, 2011, 05:36:24 AM
ik sta al 3 kwartier bij de boom... NIKS!
Schop er eens tegen aan...  ::)


frankw

Aziaat is al een tijd uit beeld. Scharrelaar is nog steeds niet terug gevonden..

Herman Bouman

Iemand een idee hoeveel man/vrouw aan het zoeken is?

snwja3

Citaat van: Herman Bouman op juli 11, 2011, 11:12:51 AM
Iemand een idee hoeveel man/vrouw aan het zoeken is?

Geen idee. Maar de Scharrelaars werden donderdag voor het eesrt gezien, vrijdag gemeld, zaterdag niets, zondagochtend ook nog niet veel, enm toen weer langs het fietspad.
Lijkt me dat ze een redelijk groot gebied bestrijken, er is nog hoop ....
Wietze Janse

Steven Wytema

Hoe zit het trouwens met die Scharrelaars? Ik heb er zelf maar 1 gezien, net zoals geloof ik 99% van de waarnemers, maar er is al een paar keer melding van 2.
Die waarnemingen klinken wat mij betreft wel 'redelijk' (maar nog iet waterdicht).
Ik heb net even globaal de foto's bekeken, en in ieder geval bij 1 (niet schuw) exemplaar zijn de binnenste handpennen van de linkervleugel iets beschadigd. Heb nog geen foto's kunnen ontdekken waar duidelijk een andere op staat....
Steven Wytema


Herman Bouman

@Wiet, eentje is voldoende hoor!!
@Wietze. We blijven hopen. Jammer dat ik niet echt weg kan om mee te zoeken. Wat zeggen ze, je moet hem verdienen....

fkdeboer

grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra


WillemBosma

Willem Bosma

Velp/Opeinde

j.steenbergen

Nee hoor, inmiddels heb je gelijk :D
Jeroen Steenbergen