Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

JaapHennevanger

Citaat van: dralion13 op juli 09, 2011, 21:42:07 PM
Is er wat meer info nog over de kuifkoekoek?
Is de vogel om 19.50 voor het laatst gezien? Issie toen uit beeld weggevlogen of ergens in de bosjes gaan zitten?

Zie deze waarneming Gijs: http://waarneming.nl/waarneming/view/55575173
Jaap Hennevanger



Folkert Jan

Citaat van: jandj op juli 09, 2011, 19:31:15 PM
Azigoppel: Folkert Jan, waar was je?! ;D ;D ;D
Dat gaat toch veel verder boven een dierentuin Kwakje? Kom je zelfs voor een streep niet terug? :o
Je hebt anders nu wel je zin met die kuifkoekoek, eindelijk iets bij jouw in de buurt >:D . Hou hem effe voor me vast tot maandag halverwege de ochtend :police: ;D ;D

wat die kleine plevieren betreft... :angel:

Succes met de discussie over het te ver benaderen en fotograferen van de aziatische goudplevier 8) . Ik meng me er niet in. :-X
Tsjonge Mark gefeli. en Martin ook natuurlijk.
Weer een vogelaar dit jaar die een knaller niet, incompleet of niet direct doorgeeft. Dat doen we goed dit jaar! :duim:

Tja als je een nacht geen slaap hebt gehad (even in de auto geslapen bij de plek van de kleinst) en je bent al bij rotterdam heb ik echt geen zin om voor een azgopl terug te rijden die ik al in de lauwersmeer heb gezien en voor een streep al helemaal niet want die komen in augustus wel weer in de lauwersmeer ;)

Met de info die ik op dit moment heb zijn alle nl kwakken voor mij even wild of escape. En ja ook 1 in limburg, lauwersmeer of langs breskens kan prima van de dierentuinpopulatie komen. Dus welke ik er ook twitch maakt geen biet uit! Het lag op de route terug naar het noorden aangezien ik de heenweg niet over de a27 kon en de terugweg niet wilde gokken.

Die kuifkoek was wel dik stressen om de goeie plekinfo te vinden. Gelukkig is het een uitgestrekt akkerlandschap waardoor we de andere vogelaars met de verrekijker konden vinden.
Heb de vogel helaas alleen vliegend een seconde of 5 gezien. Daarna nog tot 22.00 gezocht maar niks meer. Ik hoop dat de mensen morgen meer geluk hebbem en dam ga ik allicht nog een keer (na me werk)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

JaapHennevanger

Citaat van: rnbflavour op juli 09, 2011, 22:49:31 PM
Citaat van: jandj op juli 09, 2011, 19:31:15 PM
Azigoppel: Folkert Jan, waar was je?! ;D ;D ;D
Dat gaat toch veel verder boven een dierentuin Kwakje? Kom je zelfs voor een streep niet terug? :o
Je hebt anders nu wel je zin met die kuifkoekoek, eindelijk iets bij jouw in de buurt >:D . Hou hem effe voor me vast tot maandag halverwege de ochtend :police: ;D ;D

wat die kleine plevieren betreft... :angel:

Succes met de discussie over het te ver benaderen en fotograferen van de aziatische goudplevier 8) . Ik meng me er niet in. :-X
Tsjonge Mark gefeli. en Martin ook natuurlijk.
Weer een vogelaar dit jaar die een knaller niet, incompleet of niet direct doorgeeft. Dat doen we goed dit jaar! :duim:

Tja als je een nacht geen slaap hebt gehad (even in de auto geslapen bij de plek van de kleinst) en je bent al bij rotterdam heb ik echt geen zin om voor een azgopl terug te rijden die ik al in de lauwersmeer heb gezien en voor een streep al helemaal niet want die komen in augustus wel weer in de lauwersmeer ;)

Met de info die ik op dit moment heb zijn alle nl kwakken voor mij even wild of escape. En ja ook 1 in limburg, lauwersmeer of langs breskens kan prima van de dierentuinpopulatie komen. Dus welke ik er ook twitch maakt geen biet uit! Het lag op de route terug naar het noorden aangezien ik de heenweg niet over de a27 kon en de terugweg niet wilde gokken.

Die kuifkoek was wel dik stressen om de goeie plekinfo te vinden. Gelukkig is het een uitgestrekt akkerlandschap waardoor we de andere vogelaars met de verrekijker konden vinden.
Heb de vogel helaas alleen vliegend een seconde of 5 gezien. Daarna nog tot 22.00 gezocht maar niks meer. Ik hoop dat de mensen morgen meer geluk hebbem en dam ga ik allicht nog een keer (na me werk)

Dus een Kwak bij een dierentuin voelt voor jou even goed als een Kwak langs Breskens, Limburg of Lauwersmeer?
Jaap Hennevanger



stefanhageman

Citaat van: JaapHennevanger op juli 09, 2011, 22:58:16 PM
Citaat van: rnbflavour op juli 09, 2011, 22:49:31 PM
Citaat van: jandj op juli 09, 2011, 19:31:15 PM
Azigoppel: Folkert Jan, waar was je?! ;D ;D ;D
Dat gaat toch veel verder boven een dierentuin Kwakje? Kom je zelfs voor een streep niet terug? :o
Je hebt anders nu wel je zin met die kuifkoekoek, eindelijk iets bij jouw in de buurt >:D . Hou hem effe voor me vast tot maandag halverwege de ochtend :police: ;D ;D

wat die kleine plevieren betreft... :angel:

Succes met de discussie over het te ver benaderen en fotograferen van de aziatische goudplevier 8) . Ik meng me er niet in. :-X
Tsjonge Mark gefeli. en Martin ook natuurlijk.
Weer een vogelaar dit jaar die een knaller niet, incompleet of niet direct doorgeeft. Dat doen we goed dit jaar! :duim:

Tja als je een nacht geen slaap hebt gehad (even in de auto geslapen bij de plek van de kleinst) en je bent al bij rotterdam heb ik echt geen zin om voor een azgopl terug te rijden die ik al in de lauwersmeer heb gezien en voor een streep al helemaal niet want die komen in augustus wel weer in de lauwersmeer ;)

Met de info die ik op dit moment heb zijn alle nl kwakken voor mij even wild of escape. En ja ook 1 in limburg, lauwersmeer of langs breskens kan prima van de dierentuinpopulatie komen. Dus welke ik er ook twitch maakt geen biet uit! Het lag op de route terug naar het noorden aangezien ik de heenweg niet over de a27 kon en de terugweg niet wilde gokken.

Die kuifkoek was wel dik stressen om de goeie plekinfo te vinden. Gelukkig is het een uitgestrekt akkerlandschap waardoor we de andere vogelaars met de verrekijker konden vinden.
Heb de vogel helaas alleen vliegend een seconde of 5 gezien. Daarna nog tot 22.00 gezocht maar niks meer. Ik hoop dat de mensen morgen meer geluk hebbem en dam ga ik allicht nog een keer (na me werk)

Dus een Kwak bij een dierentuin voelt voor jou even goed als een Kwak langs Breskens, Limburg of Lauwersmeer?

Is die discussie niet al een keer gevoerd?  :police:
Stefan Hageman


HJDT

Beste mensen,

Als het bericht van Ruud hierboven nog niet genoeg was dan dit bericht hopelijk wel, het is al vele malen gezegd maar kennelijk is het nogal moeilijk te onthouden. Dit topic is voor het benoemen en bespreken van meldingen en waarnemingen van zeldzame vogels binnen Nederland. NIET voor eindeloos geleuter over wie wat waarom is gaan bekijken en waarom niet, wie welke Kwakken wel wild vind, welke route van en naar bepaalde soorten gereden is enz. enz. enz. Echt waar: er zit helemaal niemand op dat soort informatie te wachten. Dit forum heeft vele plaatsen waar je dit soort gesprekken kunt voeren, gebruik die alstublieft.

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

HPM

Citaat van: HJDT op juli 10, 2011, 01:01:24 AM
Beste mensen,

Als het bericht van Ruud hierboven nog niet genoeg was dan dit bericht hopelijk wel, het is al vele malen gezegd maar kennelijk is het nogal moeilijk te onthouden. Dit topic is voor het benoemen en bespreken van meldingen en waarnemingen van zeldzame vogels binnen Nederland. NIET voor eindeloos geleuter over wie wat waarom is gaan bekijken en waarom niet, wie welke Kwakken wel wild vind, welke route van en naar bepaalde soorten gereden is enz. enz. enz. Echt waar: er zit helemaal niemand op dat soort informatie te wachten. Dit forum heeft vele plaatsen waar je dit soort gesprekken kunt voeren, gebruik die alstublieft.

Groeten Michel

Definieer "bespreken" en "helemaal niemand".
Overigens ben ik er voorstander van om gevallen die meer dan drie berichten nodig hebben af te splitsen.
Herman van der Meer

Folkert Jan

Mijn excuses. Ik ben verder gegaan met reageren in het topic alles over zeldzaamheden in nl in de frisse blik
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Herman van der Klis

Kuifkoekoek 10.30 gezien, we kunnen dus naar Groningen ?

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis

ArjenDrost †

Citaat van: Herman van der Klis op juli 10, 2011, 11:46:00 AM
we kunnen dus naar Groningen ?
Dat kan natuurlijk altijd! Wees welkom  ;D

jonas D

Groeten,
Jonas



jonas D

en dan nog 2 exemplaren ook :rolleye:
Groeten,
Jonas

Folkert Jan

Nondeju. Sta ik net 2 seconden naar die kuifkoekoek te kuiken kunnen we WEER naar zuid holland :p
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

baskok


Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Steven Wytema

Citaat van: rnbflavour op juli 10, 2011, 15:45:40 PM
Nondeju. Sta ik net 2 seconden naar die kuifkoekoek te kuiken kunnen we WEER naar zuid holland :p
Als je toch gaat, kan je onderweg beslissen om eerst ff door te rijden naar compleet de andere kant van NL ;)
Steven Wytema


Oenanthe

Ze kwamen onder een wildrooster vandaan en waren tot op enkele meters te benaderen? Eigenaardige toestand voor een zo zeldzame en zo mooie soort. Waar zouden die vandaan komen?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Marten Hornsveld

op voor de scharrelaar/kleinste combo deze avond! Al meer info of het echt een kleinste is? Als de info voorziening een beetje rap gaat vandaag kunnen veel mensen hem nog hebben ^^ (lesje cirlgors)

Marten Hornsveld

Scharrelaar weer gevonden! op dezelfde plek als wrn.nl, dus niet middelharnis!

dupont

Wij rijden naar Zeeuws Vlaanderen... twee keer is scheepsrecht! :blink:
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd


hiskodevries

Wel een gedenkwaardig weekeinde
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Voor de mensen die nog naar de Scharrelaar gaan: we hebben nog geen scharrelaargeluid in de database.
Herman van der Meer

Stijn E.

Hartelijke groet, Stijn
      Blog

willemxd

http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=32407&page=1   :o de strandloper is gezien!

Ik ga van de week naar zeeland, hoop Grote geelpoot, KLEINSTE STRANDLOPER :lol:, Aziatische goudplevier en gestreepte strandloper en misschien rijden we ook naar scharrelaar

Ik hoop dat ze nog ff blijven zitten ;D


willemxd


Edwin Russer

Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 10, 2011, 18:56:15 PM
Kleinste Strandloper lijkt teruggevonden + bevestigd: http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=32407

Ik zou niet gaan rijden voor een Temmink's......
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Edwin Russer

#11878
Citaat van: Edwin Russer op juli 10, 2011, 19:00:38 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 10, 2011, 18:56:15 PM
Kleinste Strandloper lijkt teruggevonden + bevestigd: http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=32407

Ik zou niet gaan rijden voor een Temmink's......

Doet mij zeer sterk denken aan de vogel, wel een jonge vogel, van 1996/Groote Keeten die in eerste instantie ook als een Kleinste op naam werd gebracht. De vogel bleek later toch zeer waarschijnlijk een hybride tussen een Kleine,- en een Temminck's Strandloper te zijn.

http://www.dutchbirding.nl/content/journal/pdf/1996-1.pdf
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Stijn E.

Citaat van: Edwin Russer op juli 10, 2011, 19:00:38 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 10, 2011, 18:56:15 PM
Kleinste Strandloper lijkt teruggevonden + bevestigd: http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=32407

Ik zou niet gaan rijden voor een Temmink's......

Helaas! Ik reageerde overigens op de melding van Max van 18:31. Had niet gezien dat hij om 18:55 toch weer dacht aan Temmicks, excuses.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog