Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

willemxd


Rikstar

met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Rickschonewille

Scharrelaar bij Zuidland ( ZH ), gisteren waargenomen vandaag zoekactie negatief -- >  http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=32348&page=1

Rickschonewille


hiskodevries

mensen met wnpa, obsmapp of m.waarneming.nl moeten hun vogelsoortenlijst updaten voor deze soort
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

JandJ

PFIEUW! Pim is het nog niet verleerd!
Lekker droog bericht op DBA. 'In oude ijsbaan, hij is er zeker van' :P
Grote kans dat ik morgen bij jouw in de auto zit Rick! (en het wordt krap)
Hoeveelste nieuwe voor NL is dit dankzij Pim?
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

veedee

Van de locals vernemen (o.a.) wij Noordelingen graag straks of het beestje blijft slapen zodat we een zonsopkomst-twitch kunnen gaan organiseren.
Bij voorbaat dank,

Vincent Douwes
Leeuwarden
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

UtrechtsVogelNet

Mocht de vogel 'meegaan' met het getij: vanavond was het om 20h hoogtij en morgenochtend om kwart voor 9 ook (en savonds weer rond 21 uur).

Ik hoop tot morgenochtend, gave soort hoor; veel gezien in de VS maar hier is toch weer net wat anders  :angel: . En een leuke nummer 400 ...
Top Pim, van harte met deze knaller !!
Phil

Herman vd Brand

hoe gaat dat op m.waarneming ??dat updaten?
bedankt alvast






hiskodevries

#11799
Geld alleen als je offline werkt
m.waarneming.nl/g_new.php?lang=nl#/soorten_store.php?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

steenl

Is het wel een soort die het tij volgt?
Topvondst!!! Hopelijk blijft ie hangen.

JandJ

Volgens mij zit hij binnendijks.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

WillemBosma

Willem Bosma

Velp/Opeinde

emiloosterhof

#11803
Bijzonder! Die kleinste strandloper is de weg echt helemaal kwijt... gelukkig kan hij in september gewoon meevliegen met de kleine zandloper  :rolleye:

UtrechtsVogelNet

Binnensdijks zegt niks, dat deden de Roodkeelstrandloper en Grijze Strandloper ook bij hoogtij op Texel enkele jaren terug; die waren met lager tij ook snel weer foetsie!

In de VS heb ik ze ook vnl. binnensdijks gezien (oa. Florida en Californie, maar ook langs de stranden aan de directe kust), dus geen garanties mijnerzijds wat getij betreft  :rolleye: Ze waren daar overigens altijd erg tam, ze liepen enkele keren onder mijn statief door zelfs. Maar dat ga ik morgenochtend niet uitproberen, hahaha.

Tot morgen, ik ga pitten,
Phil

RWester

Nondeknetter, heel de avond- en dagplanning morgen aan gort....spullen klaar gezet en morgen gáán!  ;D

Wederom een spektakel door het orakel :rolleye:
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Gerard Troost

Citaat van: jandj op juli 08, 2011, 21:37:09 PM
Hoeveelste nieuwe voor NL is dit dankzij Pim?
De 5e (Wilsons 2002, Audouins Meeuw 2003, Orpheus Grasmus 2003, Zanggors 2006).
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Rutger

Het is nu donker... Weet al iemand of de vogel gewoon is gaan slapen?
Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut



Birding Basterds! Find or Fail!

Marten Hornsveld

#11808
Zo lekkere jubileum soort! Op naar de 10 Pim ;) Morgen even geen leegloop voor zeeland vermoed ik.
Ik lees net op mijn Facebook van Steven dat de vogel tussen het gras gekropen is en dus lijkt te gaan overnachten tussen de bontbekken.
Dat gaat gewoon helemaal goed komen morgen dus ;) (fingers crossed! en piep iedereen zijn bed uit!)

Corstiaan Beeke

#11809
De Kleinste Strandloper is in de invallende schemer (dik na 10 uur) op een gegeven moment wel uit beeld geraakt, maar voor zover bekend niet weggevlogen. Conclusie: morgen gewoon gaan dus, maar of hij er dan nog zit is uiteraard (altijd) onzeker. Wat het getij betreft kan ik nog melden dat de steltlopers die in het Vroon aanwezig zijn, daar normaal gesproken de hele dag aanwezig zijn en dus niet alleen komen overtijen. WK heeft buitendijks ook geen droogvallend slik. Ik heb geen mogelijkheden om de vogel te piepen, maar ben morgen zeker vroeg ter plaatse en voor actuele info vanuit het veld bereikbaar op 06-41812719. Uitzonderlijke klasse van Pim hoor! Hij (de strandloper dus) is niet moeilijk, maar je moet het wel (weer) even doen! 

RWester

Zon op om 5:31. Daarvoor al redelijk licht, hopelijk dus een eerste piep al om 5:15. Tis niet dat ik zenuwachtig ben, zit eigenlijk nu best nog in een gezellige kroegsfeer (tja, 't is het een en het een), maar de chauffeur Eddy Nieuwstraten kan er zo'n fijn handje van hebben. Moet hem wakker bellen bij welke positieve melding dan ook (tuurlijk heeft hij DB-alert, maar het gaat om de snelheid van actie daarna...). En daar word ik weer nerveus van  ;D Maar we zullen gaan!
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


pwolf

Citaat van: gtroost op juli 08, 2011, 22:57:48 PM
De 5e (Wilsons 2002, Audouins Meeuw 2003, Orpheus Grasmus 2003, Zanggors 2006).

nah, kleine nuance, De Wilsons werd eerst opgemerkt door Sander Lilipaly ("Da's geen Vaaltje"), vervolgens zag Mark Hoekstein één van de leukste kenmerken ("Ik zie pootjes!"), waarna ik hem alleen nog maar hoefde in te koppen. Wat mij betreft dus de vierde, te vroeg voor een jubileum.

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

JandJ

Over twee jaar is 'tie gevierd hoor! :duim:
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

RWester

Zojuist een bericht van Corstiaan B, tp bij de Kleinste plek. Vogel is nog niet (terug)gevonden...
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


RWester

't Blijft angstvallig stil vanuit Zeeland. gaat dat wel goed...?
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


dupont

Nee, het gaat niet goed. Sectie Zwolle rijdt inmiddels terug!
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

J_apie

Er is nog niets gevonden. Inmiddels is heel het vroon behoorlijk uitgekamd maar gern spoor van de  kleinste! Helaas!!!

Groeten Jaap Kolijn

RWester

Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Mars Muusse

Menig steltje trekt 's nachts......

Albert de Jong

Citaat van: RWester op juli 09, 2011, 09:01:00 AM
toch buitendijks  :angel:

Ook daar is er gezocht! Ik vrees dat Mars gelijk heeft. Sowieso was het erg dynamisch qua steltjes in 't Vroon. In de twee uur van vanmorgen was het een komen en gaan.
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.