veel handelingen om de juiste tijd in te voeren

Gestart door Ted van der Knaap, maart 07, 2015, 22:21:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Heb regelmatig >10 waarnemingen op hetzelfde tijdstip. Voorheen voerde je 1x de tijd in en kon je zoveel wn invoeren als je wilde.

Sinds een paar dagen gaat het tijdvak op blank na iedere invoering. Dit betekent dus iedere keer opnieuw de tijd invoeren.

Beetje omslachtig. Hoe kom ik weer terug naar voorheen?
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)


HPM

Inderdaad
Ik hoef natuurlijk niks uit te vechten en zal dat ook niet doen, maar ik wil wel vragen of je die soorten ook echt op hetzelfde tijdstip (= binnen een minuut) ziet en hoe belangrijk het is dat er een tijd bij zulke waarnemingen staat en of het dan ook dezelfde tijd moet zijn.
Herman van der Meer

Ted van der Knaap

Citaat van: HPM op maart 07, 2015, 22:38:36 PM
Inderdaad
Ik hoef natuurlijk niks uit te vechten en zal dat ook niet doen, maar ik wil wel vragen of je die soorten ook echt op hetzelfde tijdstip (= binnen een minuut) ziet en hoe belangrijk het is dat er een tijd bij zulke waarnemingen staat en of het dan ook dezelfde tijd moet zijn.

Voer al jaren op deze manier wn in met foto's, die zet ik over in Picasa en daar staat op de minuut/sec wanneer de foto gemaakt is.

Ik vind tijd belangrijk bij een wn. Bv nu in de tijd van de Grutto's. Ik zie er om 10.30 uur 200 en 's middags is er een andere invoer om 16.10 uur en zijn er inmiddels 310 gearriveerd. Die ontwikkeling vind ik interessant om mee te maken.

Ook als ik aan de kust bv 8 rotganzen zie zit ik te balen als er ook een wn ingevoerd is 100 km verderop van 8 stuks en er staat geen tijd bij.

Wat is de reden dat het veranderd is?
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)


Ted van der Knaap

Begrijp ik het goed in Jip en Janneke-taal dat omdat Herman "geklaagd" heeft de boel is omgegooid  :huh: :huh:
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

HPM

Citaat van: Ted van der Knaap op maart 08, 2015, 00:19:20 AM
Citaat van: HPM op maart 07, 2015, 22:38:36 PM
Inderdaad
Ik hoef natuurlijk niks uit te vechten en zal dat ook niet doen, maar ik wil wel vragen of je die soorten ook echt op hetzelfde tijdstip (= binnen een minuut) ziet en hoe belangrijk het is dat er een tijd bij zulke waarnemingen staat en of het dan ook dezelfde tijd moet zijn.

Voer al jaren op deze manier wn in met foto's, die zet ik over in Picasa en daar staat op de minuut/sec wanneer de foto gemaakt is.

Ik vind tijd belangrijk bij een wn. Bv nu in de tijd van de Grutto's. Ik zie er om 10.30 uur 200 en 's middags is er een andere invoer om 16.10 uur en zijn er inmiddels 310 gearriveerd. Die ontwikkeling vind ik interessant om mee te maken.

Ook als ik aan de kust bv 8 rotganzen zie zit ik te balen als er ook een wn ingevoerd is 100 km verderop van 8 stuks en er staat geen tijd bij.

Wat is de reden dat het veranderd is?

Je kan nog steeds je foto's tot op de seconde op Picasa invoeren als je dat wil, en je kan nog steeds je Grutto's en Rotganzen met een tijd tot op de minuut op Waarneming invoeren. Maar moet diezelfde tijd dan automatisch worden meegenomen naar de Kievit of Zilvermeeuw die je daarna invoert? Bij mij niet. Omdat ik achteraf invoer en dat dan meestal per soort doe, waardoor waarnemingen uren (en kilometers) uit elkaar kunnen liggen. In de meeste gevallen vind ik een tijd invoeren ook niet de moeite waard. Dus dan moet ik soms erg veel handelingen verrichten om ongewenste foute tijden te verwijderen.
Want hoe functioneel is die tijd in de meeste gevallen nou eigenlijk? Weinig, vind ik. Bij bijna geen enkele soort zal denk ik ook niemand ooit iets gaan doen met de ingevoerde tijden.
Bij de soorten en gevallen waarbij het (volgens mij) wel functioneel kan zijn kan je gewoon de tijd invoeren. In dat geval wil je, neem ik aan, ook de correcte tijd invoeren en niet de tijd van een ongerelateerde vorige waarneming. Als de tijd echt belangrijk is voor de waarneming dan is het ook niet erg om die correct in te voeren.
Herman van der Meer

HPM

Citaat van: Ted van der Knaap op maart 08, 2015, 11:50:17 AM
Begrijp ik het goed in Jip en Janneke-taal dat omdat Herman "geklaagd" heeft de boel is omgegooid  ??? ???

Ik neem zomaar aan dat het was omdat Hisko overtuigd was door mijn argumenten.
Herman van der Meer

Wouter van der Ham

Citaat van: HPM op maart 08, 2015, 11:54:23 AM
Citaat van: Ted van der Knaap op maart 08, 2015, 11:50:17 AM
Begrijp ik het goed in Jip en Janneke-taal dat omdat Herman "geklaagd" heeft de boel is omgegooid  ??? ???

Ik neem zomaar aan dat het was omdat Hisko overtuigd was door mijn argumenten.


Of hij had geen zin in meer geklaag ;-)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl