Hoofdmenu

Kluut ringen

Gestart door AmyB, juli 19, 2007, 21:52:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

AmyB

Gister in de Breebaart een aantal ringen bij kluten uitgelezen maar op de site van onze Belgische vriend Raes kan ik niet ontdekken waar deze te melden. Het gaat om gele ringen met drie cijfers/letters en kleurringen met aan beide poten twee ringen, met op 1 ring een letter.

Iemand op de hoogte?

Volgens mij was er een apart ringen onderwerp in t forum maar k kon m nie vinden  :o  
Amy Bergman

BWoets

#1
Verkleurde witte ringen...?
Overigens hoor je van die gasten die kluten ringen in Spanje nooit wat terug.. dus opsturen heeft weinig zin denk ik.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Nico Omlo

Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen

AmyB

@ Bob, de gele ringen waren helder geel, geen twijfel mogelijk. De andere een combinatie van geel oranje rood. Enne... de zin van het melden zit 'm toch niet in t iets terughoren? Natuurlijk is dat wel errug leuk en weet je tenminste dat je melding op de juiste plk terecht is gekomen maar in eerste instantie meld ik ringen terug om een, zij het minime, bijdrage te leveren aan de onderzoeken.  :)

@ Nico, die was het ja, dank je wel! Kwam er met zoeken op ring en ringen niet uit. Nu ff hopen dat Rob binnenkort eens langs dit berichtje fietst of kan mijn vraag met enig gemak naar zijn topic overgeheveld worden?
Amy Bergman

rob_voesten

#4
Citeer@ Bob, de gele ringen waren helder geel, geen twijfel mogelijk. De andere een combinatie van geel oranje rood. Enne... de zin van het melden zit 'm toch niet in t iets terughoren? Natuurlijk is dat wel errug leuk en weet je tenminste dat je melding op de juiste plk terecht is gekomen maar in eerste instantie meld ik ringen terug om een, zij het minime, bijdrage te leveren aan de onderzoeken.  :)

@ Nico, die was het ja, dank je wel! Kwam er met zoeken op ring en ringen niet uit. Nu ff hopen dat Rob binnenkort eens langs dit berichtje fietst of kan mijn vraag met enig gemak naar zijn topic overgeheveld worden?
ik denk dat je geringde vogels hebt gezien die dit jaar zijn geringd langs de kust van Friesland en Groningen.


@ ik heb mijn fiest gepakt en ik ben effe lang komen fietsen :duim:

@ Nico bedankt voor je tip

Dit zijn nieuwe ringen en een nieuw project als ik mij niet vergis. Daarom kun je ze warschijnlijk nog niet vinden.

heb het mail adres van de ringer heb ik zo niet bij de hand maar ik zal het effe vragen. dan kun je ze op sturen of je stuurt ze door naar mij en dan stuur ik ze door naar de ringer.

Met vriendelijke groet Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

AmyB

@Rob, bedankt dat je de racefiets hebt genomen :-)

k zou t op prijs stellen als k hoor waar ik ze kan melden dan weet ik dat ook voor de volgenden.
ergens heb k opgevangen dat Kim Kluut met dit project bezig is maar t kan ook zijn dat ze er slechts zijdelings bij betrokken is

k wacht t even af - alvast bedankt voor de moeite!
Amy Bergman

rob_voesten

CiteerHet gaat om gele ringen met drie cijfers/letters

kleurringen met aan beide poten twee ringen, met op 1 ring een letter.

hoi

ik heb een van de ringers gebeld maar het waren er geen van hen. dus effe aan het uitzoekken waar ze dan van daan komen

CiteerHet gaat om gele ringen met drie cijfers/letters

deze weet ik mischien maar zat er aan de andere poot ook nog ringen??

Citeerkleurringen met aan beide poten twee ringen, met op 1 ring een letter

deze komen warschijnlijk uit frankerijk. heb er zelf ooit een gezien op texel.

dit is het mail adres: sepnb.sene@wanadoo.fr

groetjes Rob  
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

andre

de ringen met drie letters/cijfers komen uit zuid Spanje en zijn geel en niet wit .
de witte ringen met links een 2 cijferige/letter combinatie en rechts groen boven een alu ring komen deels uit de Dollard en deels van de noordkust .
er lopen ook nog vogels rond met 6 ringen , een alu en 5 kleurringen , dit zijn Duitse vogels .
als de vogels 6 ringen om hebben kunnen ook van een Franse projeckt komen ,deze vogels hebben dan aan een poot 2 ringen van de zelfde kleur .
ook zijn er nog Kluten met aan een poot drie kleurringen en aan de andere poot een grote ring met een of meerdere bars , ook dit zijn Franse vogels .
al deze projeckten zijn te vinden op de genoemde site .
voor veel van deze projeckten geld dat ze niet echt snel zijn met terug melden .
ik lees al jaren kluten af in de Breebaart en veel beesten komen jaarlijks weer langs tijdend de trek of broeden in de regio .

Andre

Andre Boven

rob_voesten

kijk eens aan.

ik ga zondag die kant op eens kijken of ik dan ook nog wat gekleurringde kluten kan terug vinden.

de Fransen zijn overigens redelijk snel.

van de spanjaarden hoef je niet veel te verwachten is mij gebleken. nog nooit een terug melding gehad van de vogels die ik daar heb afgelezen. of die daar vandaan kwamen.

groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com