Zwaluwtong?

Gestart door f.walraven, juni 19, 2014, 20:08:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

f.walraven

Is dit zwaluwtong, of toch iets anders. Ik vind de bladpunten zo rond.
Groetjes,
F.Walraven

René Bult

Heggenduizenknoop wellicht?
heggenduizendknoop: stengel glad, fijn gestreept
zwaluwtong: stengel korrelig, ruw
met vriendelijke groet,
René

f.walraven

Het zou goed kunnen,
Bedankt
Francien

Willemien Troelstra

Nee, iets anders, maar ik weet niet wat. Ik denk aan een tuinvlieder.
groet, Willemien Troelstra

M.V.S

#4
Even wachten tot de bloemen open zijn, dat verschaft denk ik wel wat duidelijkheid. Ook de vindplaats vermelden is handig; dan wordt in ieder geval duidelijk hoe veel je rekening moet houden met een tuinvlieder.

Ik dacht er in eerste instantie pijpbloem in te herkennen, maar die bloeiwijze klopt daar niet voor. Zwaluwtong en heggenduizendknoop hebben vergelijkbaar blad, dus die zijn beide uitgesloten, denk ik. Wellicht is een jong takje van chinese bruidssluier nog een optie (alhoewel ik die ook een ander blad en kleur vind hebben).
Groetjes, Marc

mgeven

Lijkt me Spekwortel (Tamus communis)

M.V.S

Dat lijkt er inderdaad perfect op.

Staat nu op niet voorkomend in Nederland .... extra handig dus dat de topic starter meer info over de vindplaats geeft, zodat beoordeeld kan worden of de soort ingevoerd mag gaan worden
Groetjes, Marc

f.walraven

Ik zag net dat een medewandelaar het ook spekwortel genoemd heeft. En na vergelijking met de plaatjes op internet klopt dat wel. Ik had de plant overigens  in Noord-Frankrijk gezien, sorry dat ik het er niet bij gezet had.
Bedankt
Francien

Erik Simons

Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

Willemien Troelstra

En er is een apart stuk van het forum voor buitenlandse waarnemingen: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?board=128.0
groet, Willemien Troelstra

Hinko

Citaat van: mgeven op juni 20, 2014, 14:20:18 PM
Lijkt me Spekwortel (Tamus communis)
idd ook mijn 1e ingeving
mvgr, Hinko