Hoofdmenu

weidegeelster?

Gestart door willem, maart 23, 2014, 15:28:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

willem

is dit weidegeelster?

Datura

De foto laat m.i. net te weinig details zien. Ik vind het blad (voor zover zichtbaar) smal voor Weidegeelster, maar ik mis ook de haren van Akkergeelster. Waar is de foto (globaal) genomen?
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Albert-Willem

Citaat van: Datura op maart 23, 2014, 16:20:43 PM
De foto laat m.i. net te weinig details zien. Ik vind het blad (voor zover zichtbaar) smal voor Weidegeelster, maar ik mis ook de haren van Akkergeelster. Waar is de foto (globaal) genomen?

Ik dacht zelf aan de Schedegeelster.

Datura

En jij bent de expert Albert-Willem  ;D . Zelf ken ik Schedegeelster alleen theoretisch (vind het altijd een beetje omslachtig om een eind te reizen voor 1 soort, ook al is het wel een fraaie). Ik denk ook dat dat goed mogelijk is, maar ook dan kan de vindplaats verhelderen.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Albert-Willem

Citaat van: Datura op maart 23, 2014, 16:25:29 PM
En jij bent de expert Albert-Willem  ;D . Zelf ken ik Schedegeelster alleen theoretisch (vind het altijd een beetje omslachtig om een eind te reizen voor 1 soort, ook al is het wel een fraaie). Ik denk ook dat dat goed mogelijk is, maar ook dan kan de vindplaats verhelderen.

Nou, expert  :rolleyes: En inderdaad, even wachten op meer info.

willem

bij de amer drente,
de bladeren aan de voet waren smal, minder als 5 mm
wel op een kwetsbare plek vlak bij een bankje.

Datura

Dan is Schedegeelster m.i. wel zeker.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

gertjanvannoord

Citaat van: willem op maart 23, 2014, 16:31:44 PM
bij de amer drente, .. wel op een kwetsbare plek vlak bij een bankje.

ja daar groeit schedegeelster. Maar ik krijg de indruk dat die geelsterren een beetje betreding juist fijn vinden.
Gertjan van Noord

Datura

Is het niet eerder zo dat de concurrentie die betreding niet fijn vind? De geelsterren zijn bovengronds meestal alweer verdwenen voordat het bankjesseizoen is aangebroken.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

gertjanvannoord

Gertjan van Noord

Albert-Willem

Kon je ook nog andere exemplaren waarnemen nabij dit exemplaar Willem?

willem

Er waren een stuk of twaalf schat ik.
dus ik maak er maar een onzekere schedegeelster van?

bedankt lieden.
Wim






gertjanvannoord

in het midden op de voorgrond lijk ik wel iets van de schede te zien waar het plantje zijn naam aan dankt. Als dat klopt is het wel een zekere lijkt me.

Gertjan van Noord

Albert-Willem

Citaat van: gertjanvannoord op maart 23, 2014, 18:22:22 PM
in het midden op de voorgrond lijk ik wel iets van de schede te zien waar het plantje zijn naam aan dankt. Als dat klopt is het wel een zekere lijkt me.

Mee eens, naar mijn mening heeft de Weidegeelster ook iets bredere bladeren.  :duim:

willem

is inmiddels een zekere schedegeelster
Wim