voor het eerst van me leven een specht gezien :D

Gestart door joost_gabriels, mei 24, 2007, 17:23:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

joost_gabriels

jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuh feest :P ik heb vandaag voor het eerst van me leven een specht gezien ik kwam van gym af het was een grote of een kleine bonte specht maar moet nog even kijken wat het was heb nog geen zin om in me vogel boek te kijken dus ga zo even kijken en nu staat die even voor kleine bonten specht erin ik was dus helemaal blij op school en iedereen vond me maar een vaag joch :D maar ach ik vind vogels gewoon leuk dus mijn dag kan niet meer stuk want ik heb mijn eerste specht gezien en natuurlijk fietste ik met 3 mensen ik zo :o  een specht en toen kreeg ik een big smile op mijn gezicht en toen was ik voor de rest van de dag blij gelukkig hadden we maar een les :P naar het gymmen en het is de kleine bonte specht toenet in me vogel boek geken
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Jos Welbedacht

Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

redmar_woudstra

groet,
Redmar

eline1234

Super hoor! Ik hoor ze meestal alleen  :mellow:  
Eline

henkjanvdkolk

#4
Gefeliciteerd!!!, en gelijk een kleine bonte, daar heb ik een hele tijd naar lopen zoeken tot er een keer eentje in de tuin zat.......

maar spechten vind ik zelf ook altijd schitterend.


vooral de zwarte, er zit[ten] 1 of 2 paartjes zwarte spechten bij ons hier in het bos. als ik ze hoor ren ik er echt op af. maar zien is wat moeilijker. meerstal krijg ik een langsvliegende te zien. maar soms zie ik hem dan geweldig tegen een tak aan zitten.

[ps joost, jouw verhaal beschrijf je mooi, ik las het met plezier :D  ;) ]
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Johan op den Dries

Super Joost! Weer eentje die je kunt afstrepen op je lijst!!
Johan op den Dries
Sneek

eline1234

#6
Bijschrijven bedoel je  :P  das positiever  ;)
Eline

redmar_woudstra

CiteerBijschrijven bedoel je  :P  das positiever  ;)
glas is halfvol/halfleeg?  ;)  
groet,
Redmar

Ies Meulmeester

#8
CiteerSuper hoor! Ik hoor ze meestal alleen  :mellow:
Ja??? dan ben ik wel heel benieuwd waar jij die Kleine bonte dan hoor Eline, toch niet in Zeeland?

eline1234

#9
nee spechten in t algemeen  :P  maar ik heb meestal geen zin om door een paar meter kreupelhout te banjeren dus laat het er dan maar bij zitten...
Alleen groene is meestal zo weinig schuw dat je die gewoon in t gras ziet zitten.
Eline

Ies Meulmeester

#10
Haha oke, schrok al ;) ik(en vele andere zeeuwen) moet men eerste Zeeuwse Kleine Bonte nog zien!!!

eline1234

Eline

Cees Veenema

#12
CiteerSuper hoor! Ik hoor ze meestal alleen  :mellow:
Uilen dan ?
Groet,

Cees

frankmeer

#13
Joost, leuke waarneming! Maar was het geen Grote bonte specht? Die is nl. een stuk algemener en veel vaker te zien.

CiteerAlleen groene is meestal zo weinig schuw dat je die gewoon in t gras ziet zitten.
Groene is wel schuw hoor, ze vliegen snel op en gaan altijd net aan de andere kant van de boom zitten dan waar jij staat. Dan wachten ze geduldig tot je weer weg bent. Meestal zie ik ze ook alleen langsvliegen. Eenmaal in een boom zie je ze meestal niet meer terug.
Frank van der Meer

eline1234

@ cees: spechten, roffelend op n boom.
Groene specht durft bij mijn oma overigens wel eens in het gazon te gaan spitten naar mieren, midden in de bebouwde kom  :blink: dus toch minder schuw dan je zou verwachten. overigens zijn ze in het bos meestal heel wat minder gemakkelijk te bekijken, dat geef ik toe
Eline

joost_gabriels

nou het was een bonte specht maar ik zal wel morgen me vogel boek misschien mee nemen en aan me vrienden laten zien en vragen welke het was maar ik weet bijna zeker dat het een kleine bonte is of een grote maar ik denk een kleine en ja we fietsten 2 meter verder en hij vloog weer weg :S maar ach ik heb hem gezien :D en hij vloog meteen weg toen hij of zei ons zag en ik weet bijna zeker dat het geen groene was want hij had heel veel wit op zijn rug of meer wit dan de groene specht
en wel cool vind ik  dat je een 2 koppeltjes zwarten spechten in het bos hebt Henk-jan van de klok ( hopelijk heb ik je naam goed ) en ik ga denk ik binnenkort meer op zoek naar vogels want krijg steeds minder huis werk want we hebben vakantie enz en binnen kort ga ik verhuizen en dan kan ik heel de dag :P als ik dan uit school ben naar eksters kijken want dan achter onze tuin ( we kijken naar gemeenten grond ) en we hebben bijna geen schutting alleen een lullig hekje dan daar zit een ekster nest en die man die daar eerst woonde die zei dat het heel mooi was om te zien :D dus ik ben blij nou nu stop ik maar met schrijven ik heb nog nooit zoveel getypt in een post :P ik denk dat ik blij ben
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

thijs

Ik heb nou 284 soorten (niet erg veel, maar toch), en nog steeds geen KleiBo :whistle:  
Thijs Udo
VWG Alkmaar

joost_gabriels

kleibo ??? ik snap niet wat een kleibo is . dus kan je het uit lechen voor de vogel laars die het maar 2 jaar doen :P
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

henkjanvdkolk

Citeernou het was een bonte specht maar ik zal wel morgen me vogel boek misschien mee nemen en aan me vrienden laten zien en vragen welke het was maar ik weet bijna zeker dat het een kleine bonte is of een grote maar ik denk een kleine en ja we fietsten 2 meter verder en hij vloog weer weg  maar ach ik heb hem gezien en hij vloog meteen weg toen hij of zei ons zag en ik weet bijna zeker dat het geen groene was want hij had heel veel wit op zijn rug of meer wit dan de groene specht
en wel cool vind ik  dat je een 2 koppeltjes zwarten spechten in het bos hebt Henk-jan van de klok ( hopelijk heb ik je naam goed ) en ik ga denk ik binnenkort meer op zoek naar vogels want krijg steeds minder huis werk want we hebben vakantie enz en binnen kort ga ik verhuizen en dan kan ik heel de dag :P als ik dan uit school ben naar eksters kijken want dan achter onze tuin ( we kijken naar gemeenten grond ) en we hebben bijna geen schutting alleen een lullig hekje dan daar zit een ekster nest en die man die daar eerst woonde die zei dat het heel mooi was om te zien  dus ik ben blij nou nu stop ik maar met schrijven ik heb nog nooit zoveel getypt in een post :P ik denk dat ik blij ben
Ik zie soms wel eens een grote bonte specht vanuit de school in een lokaal. 1 keer ook in een eik die vlak voor het raam staat maar toen wees mijn docent erop.
het hoogtepunt was wel dat ik een zwarte specht vanuit de schoolbus had gezien.[overvliegend].

Je had mijn achternaam trouwens niet helemaal goed [is ook niet zo belangrijk hoor], want het is Kolk en geen Klok [helemaal niet erg hoor, meestal word ik hier Henk genoemd, terwijl het Henk-Jan is  B)  :rolleyes: ]

Het verschil tussen kleine bonte en grote bonte kun je gemakkelijk herkennen door de grote.
Kleine is echt zo klein als een huismus
Grote is ongeveer als merel in 'spechthouding'
[ongeveer]


weet je de roep van de grote bonte. dan zul je zien dat je veel vaker tegen zult komen , ook al sta je maar bij een paar bomen.


groene specht vind ik toch de lastigste, erg schuuw in de bossen , en moeilijker te vinden als in weilanden.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

joost_gabriels

#19
ooow :o dan is het denk ik een grote bonte specht even veranderen.maar dan vind ik het nog steeds speciaal dat ik een grote bonte specht heb gezien :D
ja en het zal wel niet zo speciaal zijn . maar ik vind het heel bijzonder :D . nou ik heb vanavond geen huiswerk. dus ik kan lekker veel posten hier dus ik ga me waarneming maar even veranderen. maar ik weet het nog steeds niet zeker dus even mijn vogel boeken door lezen ja ik heb der 2 :D
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Tim Asbreuk

Citeerkleibo ??? ik snap niet wat een kleibo is . dus kan je het uit lechen voor de vogel laars die het maar 2 jaar doen

kleibo staat voor kleine bonte specht

zo staat mibo voor middelste bonte specht


anders is het zoveel getyp ;)  
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

henkjanvdkolk

Citeerkleibo ??? ik snap niet wat een kleibo is . dus kan je het uit lechen voor de vogel laars die het maar 2 jaar doen :P
is Kleine bonte specht.

ik sta nu op 149 soorten [helemaal niet veel natuurlijk  :whistle:  :P ]

Maar ik heb nog geen enkele zeevogel, maar dat komt nog wel [ben vorig jaar wel naar texel geweest [jullie] maar ja, als 3 maandelijkse vogelaar, dan weet je nog bijna niks.] en nog geen roerdomp
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Adri Clements

#22
Citeerkleibo ??? ik snap niet wat een kleibo is . dus kan je het uit lechen voor de vogel laars die het maar 2 jaar doen :P
Wat dacht je van Kleine Bonte specht? :P
Andere vogels hebben ook afkortingen, vaak gebruikt door trektellers die wat sneller willen schrijven. Bijv. Goudplevier: goppel, Roodborsttapuit: robotap.

En zo nog vele :lol:

Edit: Trouwens fijn dat er 3 mensen je tegelijk wilden helpen, joost :P  
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

joost_gabriels

nou ik heb ook nog geen kleibo gezien . maar ik weet het nog steeds niet zeker .  
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

henkjanvdkolk

nou, 3 keer lijkt me wel genoeg.... :lol:  :lol:    :D  
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

joost_gabriels

#25
ja  ik weet het nu kleiboe is een kleine bonte specht .maar als je logies naar denkt kan je het er wel uit halen maar ik dacht iets van een klei mannetje ofzo :P
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Alex Jansen

Gefeliciteerd :duim:
Nou de grote Bonte Specht nog. ;)  


henkjanvdkolk

Citeerpfffffffffffff
'jouw onderschrift past hier goed bij   :lol:  
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Tukkerbird

Citeerpfffffffffffff
:P  :D  :rolleyes: Ja ik was vroeger ook trots op mijn eerste koperwiek.