zalmroze tandzwam

Gestart door Ismael, mei 11, 2007, 00:37:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

Ismael

En als laatste ook nog deze. Deze zat op loofhout. Kon helaas niet met KOH testen want Dini heeft m meegenomen, dus komt wel goed.
edit --> misschien de getande boomkorst?
Groeten Ismaël Wind

Ismael

1a de lichte hoedjesvorming, ca 5-10mm
Groeten Ismaël Wind

Corryabbink

Ismael,
Waarschijnlijk een van de Stekelkorstzwammen(Mycoacia). Wanneer KOH een rode reactie geeft dan zou het de Gele stekelkorstzwam(M.uda) kunnen zijn.

Geen reactie  bij KOH dan kan het de Bleke stekelkorstzwam(M.aurea)zijn die wordt als ze ouder is ook okerkleurig. Die heeft stekels van 1-2mm die meest alleen staan soms onderaan vergroeid.

Er zijn er nog meer maar probeer eerst de KOH.............
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Ismael

CiteerEr zijn er nog meer maar probeer eerst de KOH.............
ok Corry bedankt, ik zat Dini, als ze het zelf niet leest, even zeggen wat KOH te proberen. In ieder geval weer veel dank voor de snelle reacties!  :duim:  
Groeten Ismaël Wind

Corryabbink

#4
Ismael de onderstaande lijkt me beter te kloppen
Kwam me ook al zo bekend voor. Ik denk een Raspzwam(Steccherinum). Waarschijnlijk de Roze raspzwam(Steccherinum ochraceum). Er zijn er echter meer b.v. de Grootsporige.........Microscoop dus.  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Ismael

ok dankjewel maar weer, hij lijkt er wel op ja. Dini maar weer ant wark zetten haha  ;) wordt ze vast  :twisted: van. Ik geef haar nooit werk  :angel: Ik weet van niets  :whistle: Zo hebben we die smilies ook eens nuttig ingepast  :lol:  
Groeten Ismaël Wind