Nieuwe soorten in de database

Gestart door Arno van Stipdonk, maart 24, 2007, 15:42:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Melchior van Tweel

Hallo Joop,
De soort blijkt al te staan in de lijst van toegevoegde soorten 2012:   A   Apy   0753210   Langhalsmenhirzwammetje   Podospora intestinacea
Martin wil jij deze soort voor Joop aanmaken?
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

ratje

Hallo Martin, een vraagje betreffende de volgende soort Spooneromyces laeticolor (synoniem Melastiza asperula). Ik heb gezien dat het synoniem in de lijst van waarneming staat. Hij staat daar zwart met NL naam en dat verbaast me omdat ik op het web niets kan vinden over deze soort bij de NMV. Henk denkt dat deze nog geen NL naam heeft. Enig idee hierover?

xenion

De soort staat nu op zeldzaam, de NL naam zou van onze zuiderburen af kunnen komen.
Groeten,
Martin

xenion

Citaat van: Melchior van Tweel op november 17, 2013, 13:16:51 PM
Hallo Joop,
De soort blijkt al te staan in de lijst van toegevoegde soorten 2012:   A   Apy   0753210   Langhalsmenhirzwammetje   Podospora intestinacea
Martin wil jij deze soort voor Joop aanmaken?
Staat erbij
Groeten,
Martin

ratje

Citaat van: xenion op november 17, 2013, 19:39:32 PM
De soort staat nu op zeldzaam, de NL naam zou van onze zuiderburen af kunnen komen.
bedankt  :duim:

adinda

Citaat van: xenion op november 17, 2013, 19:41:38 PM
Citaat van: Melchior van Tweel op november 17, 2013, 13:16:51 PM
Hallo Joop,
De soort blijkt al te staan in de lijst van toegevoegde soorten 2012:   A   Apy   0753210   Langhalsmenhirzwammetje   Podospora intestinacea
Martin wil jij deze soort voor Joop aanmaken?
Staat erbij
Bedankt Martin ik zal hem invoeren
Met vriendelijke groeten,

Joop

heppo

beste mensen,


gisteren vonden we oa cortinarius scaurus var. scaurus  ook dachten we cort. scaurus var. herpeticus gevonden te hebben. thuis blijkt dat cortinarius sphagnophilus te zijn. (determinatie eef arnolds) deze wordt door sommigen trouwens ook opgevat als een var. van scaurus  zie: [size=78%]http://www.mycobank.org/Biolomics.aspx?Table=Mycobank&MycoBankNr_=171248[/size]


kunnen jullie er voor zorgen dat ik mijn waarneming op waarneming.nl kwijt kan. dank.


herman/heppo

xenion

Wordt die soort als soort of var. opgevat in NL?
Groeten,
Martin

heppo

door eef arnolds niet. die gaf hem als een echte soort door. in mijn opvatting, omdat we hem eerst als var. herpeticus uitscholden, sprak mij de var. vorm meer aan. echter in de literatuur en bij de eerste originele beschrijving van peck is het een soort. zelf vind ik het van belang dat ik hem voorlopig kwijt kan als var. of als soort!. bij een nieuwe stanaardlijst kunnen we hem weer wijzigen.


vg.


herman sieben

xenion

Is nu beschikbaar als Cortinarius sphagnophilus.
Groeten,
Martin

adinda

#280
Hallo Martin,

Zou je Podospora Pyriformis kunnen aanmaken deze is reeds bij NMV aangemeld door Christiane Beathcke of moet ik deze ook weer zelf aanmelden bij het NMV?

Joop
Met vriendelijke groeten,

Joop

xenion

Is toegevoegd, als de soort al bij de NMV is gemeld hoef jij dat niet nog een keer te doen.
Groeten,
Martin

adinda

Met vriendelijke groeten,

Joop

adinda

Hallo Martin zou je Pyxidiophora badiorostris kunnen aanmaken, ik zal hem aanmelden bij de NMV middels een nieuwe soorten formulier.
Met vriendelijke groeten,

Joop

xenion

Groeten,
Martin

adinda

#285
Bedankt Martin voer hem pas in als ik de gegevens heb kunnen doorgeven heb wat problemen met het digitale nieuwe soorten formulier.
Kun je ook hetzelfde doen voor Sporidesmiella hyalosperma
Met vriendelijke groeten,

Joop

adinda

#286
Hallo Martin zou je Sporidesmiella hyalosperma kunnen aanmaken is aangemeld bij de NMV.
Met vriendelijke groeten,

Joop

xenion

Groeten,
Martin

adinda

Met vriendelijke groeten,

Joop

MC

#289
Graag toevoegen onder wrn-familie Roesten en Branden:

Streeproest (Puccinia striiformis)


Duinrietroest (Puccinia pygmaea)

http://www.nederlandsesoorten.nl/get?site=nsr&view=nsr&page_alias=namecard&cid=0FHCYFBJPEGE
auteur: Erikss.[/color]Tweecellige veldzuringroest (Puccinia [/size][/color]acetosae)
[/size]http://www.nederlandsesoorten.nl/nsr/concept/0FHCYFBJLZWB
[/size]auteur
Körn.

alvast bedankt[/size]
vriendelijke groet,
Matthijs Courbois

adinda

#290
Hallo Martin,

Zou je Pleophragmia ontariensis, Lasiobolus diversisporus en Sporormiella grandispora kunnen aanmaken worden aangemeld bij de NMV

Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar,

Joop
Met vriendelijke groeten,

Joop

xenion

Citaat van: MC op december 27, 2013, 12:04:48 PM
Graag toevoegen onder wrn-familie Roesten en Branden:

Streeproest (Puccinia striiformis)


Duinrietroest (Puccinia pygmaea)

http://www.nederlandsesoorten.nl/get?site=nsr&view=nsr&page_alias=namecard&cid=0FHCYFBJPEGE
auteur: Erikss.[/color]Tweecellige veldzuringroest (Puccinia [/size][/color]acetosae)
[/size]http://www.nederlandsesoorten.nl/nsr/concept/0FHCYFBJLZWB
[/size]auteur
Körn.

alvast bedankt[/size]
Ik heb ze voor NL aangezet.
Groeten,
Martin

xenion

Citaat van: adinda op december 27, 2013, 16:49:26 PM
Hallo Martin,

Zou je Pleophragmia ontariensis, Lasiobolus diversisporus en Sporormiella grandispora kunnen aanmaken worden aangemeld bij de NMV

Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar,

Joop
Ik heb ze toegevoegd.
Jij ook de beste wensen.
Groeten,
Martin

henkjanvdkolk

Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

xenion

Ik heb de soort voor je aangezet.
Groeten,
Martin

gerard bredewold

Hallo Martin,

Kan Cyphella "feruginea" toegevoegd worden?
Onlangs vond ik de soort op Eik op twee plekken in het Westerveldse Bos. Indertijd is over deze soort geschreven in Coolia 55.3 door Marjo en Nico Dam.

Herma Visscher van de PWG-Zwolle heeft ze microscopisch onderzocht, foto's daarvan gaan hierbij.

Groet,
Gerard Bredewold.

xenion

Ik wacht heel even af hoe deze op de nieuwe lijst van de NMV komt te staan, op hun site staat deze als Maireina ferruginea aangemeld, terwijl dat bij mijn weten nog nooit officieel is gemaakt.
Groeten,
Martin

adinda

Hallo Martin,
Zou je Podospora bifida kunnen toevoegen zal hem aanmelden bij de NMV is volgens mij een nieuwe soort.

Joop
Met vriendelijke groeten,

Joop

xenion

#298
Is toegevoegd.
Wacht voor het aanmelden van nieuwe soorten aan de NMV even op het nieuwe formulier.
Groeten,
Martin

Mathieu Groeneveld

Met vriendelijke groet,

Mathieu Groeneveld
Ontwikkelaar van de Vogelgeluiden app voor Android!