welke steltlopers tussen kievit

Gestart door martijn1980, september 08, 2012, 13:58:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

martijn1980

Gisteren in de Groene Jonker veel kieviten. Deze groep zat op een flinke afstand en met verrekijker kon ik niet afmaken welke twee steltlopertjes er nu tussen zaten. Ondanks de afsstand toch maar een foto gemaakt alleen om erachter te komen welke steltjes het nu zijn. Kan iemand ze benoemen?  De voorste heeft meeste weg van een ruiende kemphaan en de achterste is kleiner en zou misschien de gestreepte strandloper kunnen zijn? Of eerder een bontje ofzo?

gr,
Martijn

Herman van der Klis

Herman van der Klis


frankmeer

Links een Kemphaan en rechts de Gestreepte Strandloper (op de foto is mooi de licht gebogen snavel, de scherp afgescheiden borstband en de kleur van de bovendelen en kop te zien).
Frank van der Meer

martijn1980

dank je wel Frank, had ik t toch goed, maar had flinke twijfels

gr,
Martijn

Herman van der Klis

Citaat van: frankmeer op september 08, 2012, 19:17:01 PM
Links een Kemphaan en rechts de Gestreepte Strandloper (op de foto is mooi de licht gebogen snavel, de scherp afgescheiden borstband en de kleur van de bovendelen en kop te zien).


Jeempie , tuurlijk.


Herman van der Klis
Herman van der Klis

JohanvantBosch

Wat staat er eigenlijk achter die Kemphaan?

Tukkerbird

Citaat van: JohanvantBosch op september 09, 2012, 12:36:28 PM
Wat staat er eigenlijk achter die Kemphaan?


Ik denk ook een {juveniel} Kievit, met een beetje fantasie kun je er een Steppe van maken  :)               

martijn1980

die kievit was inderdaad ook heel anders getekend, maar het was echt een normale kievit