Zeldzaamheden in Nederland

Gestart door hiskodevries, juni 25, 2012, 13:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: jeroenroelofsen op maart 31, 2016, 12:34:08 PM
Jammer dat de standaard Samsung opnames niet te uploaden zijn. Daarom gebruik ik dan ook HiQ MP3 recorder. Die bestanden doen het wel.

Gewoon even converteren. Dat doe ik met de bestanden van mijn recorder ook.
Als ik het goed zie is er voor samsung zelfs een apje voor.
Herman van der Meer

jeroenroelofsen

Citaat van: HPM op maart 31, 2016, 12:42:20 PM
Gewoon even converteren. Dat doe ik met de bestanden van mijn recorder ook.
Als ik het goed zie is er voor samsung zelfs een apje voor.
Er zal vast wel een app voor zijn, maar waarom zou je het dan niet met een andere app gelijk goed opnemen?
Anyway, benieuwd wat het geluid voor uitkomst gaat geven :)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

HPM

Citaat van: jeroenroelofsen op maart 31, 2016, 13:15:39 PM
Citaat van: HPM op maart 31, 2016, 12:42:20 PM
Gewoon even converteren. Dat doe ik met de bestanden van mijn recorder ook.
Als ik het goed zie is er voor samsung zelfs een apje voor.
Er zal vast wel een app voor zijn, maar waarom zou je het dan niet met een andere app gelijk goed opnemen?
...

"Gelijk goed" is dus niet in mp3.  Mijn recorder kan standaard in mp3 wegschrijven en toch doe ik dat niet omdat dat verlies oplevert.
Maar ik weet niet of dat samsun-format beter is dan mp3.

Herman van der Meer

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

jeroenroelofsen

Nog even over de Kaspische Buidelmees;
Op de info pagina op waarneming.nl staan tussen de foto's ook een aantal exemplaren met een stukje bruine kruin
http://waarneming.nl/soort/info/1206
Bijv die uit 2008 uit de ooipolder
http://waarneming.nl/waarneming/view/4085922
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

migratorius

Citaat van: jeroenroelofsen op april 02, 2016, 22:41:32 PM
Nog even over de Kaspische Buidelmees;
Op de info pagina op waarneming.nl staan tussen de foto's ook een aantal exemplaren met een stukje bruine kruin
http://waarneming.nl/soort/info/1206
Bijv die uit 2008 uit de ooipolder
http://waarneming.nl/waarneming/view/4085922
Dat is een nu volstrekt normale hoeveelheid bruin voor een pendulinus.

JanHein

jeroenroelofsen

Wat dus maar weer aan geeft hoe lastig het gaat worden om de Belgische/Biesbosch Buidelmees als een echte Kaspische te bestempelen, er is nogal wat variatie.
Zie ook mijn eerdere post met verschillende voorbeelden.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

migratorius

And there we have the first Black-winged Kite of the year: http://waarneming.nl/waarneming/view/116100460
(Pim zat zeker op observado?)

JanHein

Thijs Fijen

Citaat van: migratorius op april 04, 2016, 16:40:20 PM
And there we have the first Black-winged Kite of the year: http://waarneming.nl/waarneming/view/116100460
(Pim zat zeker op observado?)

JanHein

Nee, standaardteksten:

CiteerToelichting
Let op, de ontvanger spreekt een andere taal: English
Thijs Fijen

Edwin Schuller

Edwin Schuller

egilio

Citaat van: Thijs Fijen op april 04, 2016, 16:45:49 PM
Citaat van: migratorius op april 04, 2016, 16:40:20 PM
And there we have the first Black-winged Kite of the year: http://waarneming.nl/waarneming/view/116100460
(Pim zat zeker op observado?)

JanHein

Nee, standaardteksten:

CiteerToelichting
Let op, de ontvanger spreekt een andere taal: English


Herman spreekt ook gewoon Nederlands hoor, maar mischien heeft hij engels ingesteld als taal op waarneming.nl.
Egil
Currently in Oxford
Zambian Carnivore Programme

WildCRU
Take nothing but pictures, leave nothing but footprints and waste nothing but time[/i]

Jaofik

...dat had i inderdaad!

Groet,

Herman van Oosten.

Thijs Fijen

Citaat van: egilio op april 04, 2016, 20:11:29 PM
Citaat van: Thijs Fijen op april 04, 2016, 16:45:49 PM
Citaat van: migratorius op april 04, 2016, 16:40:20 PM
And there we have the first Black-winged Kite of the year: http://waarneming.nl/waarneming/view/116100460
(Pim zat zeker op observado?)

JanHein

Nee, standaardteksten:

CiteerToelichting
Let op, de ontvanger spreekt een andere taal: English

Herman spreekt ook gewoon Nederlands hoor, maar mischien heeft hij engels ingesteld als taal op waarneming.nl.
Engels ingesteld als taal --> standaardteksten van admins worden vertaald naar Engels.
Thijs Fijen

frankmeer

#7303
De Grijze Wouw van gisteren is wel gezocht maar niet meer aangetroffen deze ochtend?

Het is overigens de op één na vroegste ooit in Nederland, en zeker niet voor het eerst dat er één begin april al opduikt, deze is mooi op tijd dus. Wie had 5 jaar geleden trouwens kunnen vermoeden dat soorten als Grijze Wouw, Kleine Geelpoot, Sibopi en Steppekiek nu niet meer zeldzaam zouden zijn? Er waren van Grijze Wouw toen bijv. nog maar 5 gevallen, tegenover 6 in 2015... het gaat soms wel heel hard nu!  :rolleye:
Frank van der Meer

HPM

Citaat van: frankmeer op april 05, 2016, 11:51:21 AM
De Grijze Wouw van gisteren is wel gezocht maar niet meer aangetroffen deze ochtend?

Het is overigens de op één na vroegste ooit in Nederland, en zeker niet voor het eerst dat er één begin april al opduikt, deze is mooi op tijd dus. Wie had 5 jaar geleden trouwens kunnen vermoeden dat soorten als Grijze Wouw, Kleine Geelpoot, Sibopi en Steppekiek nu niet meer zeldzaam zouden zijn? Er waren van Grijze Wouw toen bijv. nog maar 5 gevallen, tegenover 6 in 2015... het gaat soms wel heel hard nu!  :rolleye:

Het zijn toch wel allemaal nog steeds zeldzame soorten. Zes meldingen van Grijze wouw per jaar is natuurlijk niks.

Herman van der Meer

Vincent Hart

Citaat van: Edwin Schuller op maart 31, 2016, 10:14:29 AM
Citaat van: Vincent Hart op maart 29, 2016, 16:57:55 PM
Citaat van: Edwin Schuller op maart 28, 2016, 09:05:57 AM
Zal wel niet, maar voor de zekerheid: http://waarneming.nl/waarneming/view/115773676. Ruigpootuil.
:right:

Er is een opname: http://waarneming.nl/waarneming/view/115773676 maar de waarnemer krijgt hem niet geupload... of het een serieuze kanshebber is of niet kan ik uit de omschrijving niet afleiden.
Citaat van: Edwin Schuller op april 04, 2016, 16:48:23 PM
Citaat van: Vincent Hart op maart 31, 2016, 11:09:34 AM
Gevraagd om mij het geluid te mailen.

Nog iets gehoord?
De vogel is na 26 maart nogmaals gehoord op 31 maart en toen opgenomen. Op die opname staat inderdaad een zingende Ruigpootuil. Na 31 maart is de vogel niet meer aangetroffen. I.v.m. de mogelijkheid van een territorium is in overleg met de Werkgroep Ruigpootuil afgesproken de waarneming niet verder onder de aandacht te brengen tot duidelijk was of er aldanniet sprake was van een verstoringsgevoelige situatie. Het vertrek van de vogel heeft daar een theoretische discussie van gemaakt... Waarneming wordt uiteraard ingediend bij de CDNA.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GertJ

Uitstekend afgehandeld!
Intussen in Meijendel een Alpenheggemus http://waarneming.nl/waarneming/view/116131362
Met 'tamelijk slechte foto'  ;D
Groet Gert Jager

Oenanthe

Denk erom dat de vogel in voor publiek gesloten terrein zit en hou er rekening mee dat er actief toezicht wordt gehouden. Wilde zoekacties op eigen houtje: niet aan beginnen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Edwin Schuller

Citaat van: Vincent Hart op april 05, 2016, 15:09:08 PM
Citaat van: Edwin Schuller op maart 31, 2016, 10:14:29 AM
Citaat van: Vincent Hart op maart 29, 2016, 16:57:55 PM
Citaat van: Edwin Schuller op maart 28, 2016, 09:05:57 AM
Zal wel niet, maar voor de zekerheid: http://waarneming.nl/waarneming/view/115773676. Ruigpootuil.
:right:

Er is een opname: http://waarneming.nl/waarneming/view/115773676 maar de waarnemer krijgt hem niet geupload... of het een serieuze kanshebber is of niet kan ik uit de omschrijving niet afleiden.
Citaat van: Edwin Schuller op april 04, 2016, 16:48:23 PM
Citaat van: Vincent Hart op maart 31, 2016, 11:09:34 AM
Gevraagd om mij het geluid te mailen.

Nog iets gehoord?
De vogel is na 26 maart nogmaals gehoord op 31 maart en toen opgenomen. Op die opname staat inderdaad een zingende Ruigpootuil. Na 31 maart is de vogel niet meer aangetroffen. I.v.m. de mogelijkheid van een territorium is in overleg met de Werkgroep Ruigpootuil afgesproken de waarneming niet verder onder de aandacht te brengen tot duidelijk was of er aldanniet sprake was van een verstoringsgevoelige situatie. Het vertrek van de vogel heeft daar een theoretische discussie van gemaakt... Waarneming wordt uiteraard ingediend bij de CDNA.

Positief dat het er inderdaad eentje was en mooi dat ie de boeken ingaat. Wel jammer dat het bij een "mogelijk" territorium is gebleven.
Edwin Schuller

Justin Jansen

Nu nog eens vragen naar documentatie van het broedgeval van Beflijster (welke hij noemt), wellicht is daar ook een slecht fotootje van....
M.v.g., Justin Jansen


HPM

Citaat van: Edwin Schuller op april 05, 2016, 15:52:00 PM

Positief dat het er inderdaad eentje was en mooi dat ie de boeken ingaat. Wel jammer dat het bij een "mogelijk" territorium is gebleven.

Dat hij niet meer is gehoord zegt natuurlijk niet dat hij er niet meer is.
Herman van der Meer

Bas vd Burg

Citaat van: Justin Jansen op april 05, 2016, 16:03:42 PM
Nu nog eens vragen naar documentatie van het broedgeval van Beflijster (welke hij noemt), wellicht is daar ook een slecht fotootje van....

Ik heb wel eens ergens gelezen dat er eierschalen zijn gevonden oid. Ik weet alleen niet meer waar ik het gelezen heb. Het is alweer vele jaren geleden maar is altijd blijven "hangen" in mijn geheugen. @Herman (HPM): weet jij hier misschien iets van? Stond het niet in een oud exemplaar van het blad "Holland's Duinen" oid?
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Vincent Hart

Citaat van: HPM op april 05, 2016, 16:04:28 PM
Citaat van: Edwin Schuller op april 05, 2016, 15:52:00 PM

Positief dat het er inderdaad eentje was en mooi dat ie de boeken ingaat. Wel jammer dat het bij een "mogelijk" territorium is gebleven.

Dat hij niet meer is gehoord zegt natuurlijk niet dat hij er niet meer is.
Overigens lijkt de plek weinig geschikt voor vestiging; de gebieden aan de andere kant van de snelweg mogelijk wel.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

#7313
Citaat van: Bas vd Burg op april 05, 2016, 16:34:07 PM
Citaat van: Justin Jansen op april 05, 2016, 16:03:42 PM
Nu nog eens vragen naar documentatie van het broedgeval van Beflijster (welke hij noemt), wellicht is daar ook een slecht fotootje van....

Ik heb wel eens ergens gelezen dat er eierschalen zijn gevonden oid. Ik weet alleen niet meer waar ik het gelezen heb. Het is alweer vele jaren geleden maar is altijd blijven "hangen" in mijn geheugen. @Herman (HPM): weet jij hier misschien iets van? Stond het niet in een oud exemplaar van het blad "Holland's Duinen" oid?

Ik had al over een mogelijk gebroken ei geschreven maar had het weer weggehaald omdat ik ineens ging twijfelen of dat wel om een Beflijster ging. Ik meen me verder nog wel wat dingen te herinneren van wat hij me toen verteld heeft maar ik neem aan dat hij het zelf wel zal vertellen als hij dat wil en ook of hij bewijs heeft. Ik kan me niet herinneren dat ik dat gezien heb.
Herman van der Meer

Edwin Schuller

Vanavond excursie om 1900 lees ik op DBalerts. Weet iemand of er morgen nog iets dergelijks wordt georganiseerd?
Edwin Schuller

Theovanv

Citaat van: Edwin Schuller op april 05, 2016, 18:20:24 PM
Vanavond excursie om 1900 lees ik op DBalerts. Weet iemand of er morgen nog iets dergelijks wordt georganiseerd?
Ben ik ook benieuwd naar, dit is too short notice helaas.
Theo van Veenendaal

HPM

In de paar kilometer die je voor die Alpenheggenmus moet lopen kan je misschien nog wat eer behalen door een Nachtegaal te scoren.
Herman van der Meer

Mark Zevenbergen

Citaat van: HPM op april 05, 2016, 19:03:50 PM
In de paar kilometer die je voor die Alpenheggenmus moet lopen kan je misschien nog wat eer behalen door een Nachtegaal te scoren.
Op de heenweg dacht ik er een te horen, echter in de haast niet goed naar geluisterd

nvgilst

#7318
Citaat van: Oenanthe op april 05, 2016, 15:22:47 PM
Denk erom dat de vogel in voor publiek gesloten terrein zit en hou er rekening mee dat er actief toezicht wordt gehouden. Wilde zoekacties op eigen houtje: niet aan beginnen.
Kosten bekeuring: 100 euro.

Theo Linders

Citaat van: nvgilst op april 06, 2016, 00:07:28 AM
Citaat van: Oenanthe op april 05, 2016, 15:22:47 PM
Denk erom dat de vogel in voor publiek gesloten terrein zit en hou er rekening mee dat er actief toezicht wordt gehouden. Wilde zoekacties op eigen houtje: niet aan beginnen.
Kosten bekeuring: 100 euro.

Wat dus ook betekent dat je voor 5 jaar een aantekening op je strafblad hebt....
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de