Zeldzaamheden in Nederland

Gestart door hiskodevries, juni 25, 2012, 13:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: snwja3 op juli 02, 2015, 16:20:34 PM
Citaat van: FrankR op juli 02, 2015, 16:15:07 PM
Citaat van: Wouter Puyk op juli 02, 2015, 16:10:52 PM
Beide...

Dank, moet gaan lukken. Ik heb mijn schoolboeken-Frans al een beetje geoefend.


Waarnemer heeft zijn waarneming toch al gewijzigd naar Bosuil, dus rustig de Tour doen ...

Nee hoor, nog steeds op Ruigpoot.
Herman van der Meer

snwja3

Sorry, schuld van Edwin Schiller met zijn bosuil link tussendoor B) ;)
Wietze Janse

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Edwin Schuller

Citaat van: snwja3 op juli 02, 2015, 20:15:16 PM
Sorry, schuld van Edwin Schiller met zijn bosuil link tussendoor B) ;)

:wacko: :wacko: :wacko:
Edwin Schuller

escher

Citaat van: Jacob Molenaar op juli 02, 2015, 21:10:31 PM
onzekere korhoen Texel: http://waarneming.nl/waarneming/view/103963662
Meest byzondere van deze waarneming vind ik dat er tot nu nog geen admin er op heeft gereageerd. Wanneer je ik noem boompieper iets vroeger meld als doorsnee of een zeldzaamheid zonder goede omschrijving heb je al een admin op de lijn. Nu een dag na invoer van waarneming nog niemand een "oordeel" of kritische vraag over deze waarneming in admin land. Byzonder. Groeten Carl
Groeten Carl Zuhorn

HPM

Citaat van: escher op juli 03, 2015, 13:58:52 PM
Citaat van: Jacob Molenaar op juli 02, 2015, 21:10:31 PM

onzekere korhoen Texel: http://waarneming.nl/waarneming/view/103963662
Meest byzondere van deze waarneming vind ik dat er tot nu nog geen admin er op heeft gereageerd. Wanneer je ik noem boompieper iets vroeger meld als doorsnee of een zeldzaamheid zonder goede omschrijving heb je al een admin op de lijn. Nu een dag na invoer van waarneming nog niemand een "oordeel" of kritische vraag over deze waarneming in admin land. Byzonder. Groeten Carl

Cees Roselaar geeft een zeer uitgebreide beschrijving van wat hij heeft gezien en heeft de waarneming op onzeker gezet.
Wat moet een admin dan?  Om een beschrijving vragen? Vragen om de waarneming op onzeker te zetten?
Herman van der Meer

escher

Misschien zoals admins meestal doen bij dit soort gevallen vragen om een/de foto. Maar misschien zit het wel in de naam van de waarnemer? Groeten Carl
Groeten Carl Zuhorn

Edwin Schuller

Citaat van: FrankR op juli 02, 2015, 16:15:07 PM
Citaat van: Wouter Puyk op juli 02, 2015, 16:10:52 PM
Beide...

Dank, moet gaan lukken. Ik heb mijn schoolboeken-Frans al een beetje geoefend.

http://waarneming.nl/waarneming/view/103969858

Geen Ruigpootuil gehoord dus? Maar zo te lezen kan hij ook niet echt uitgesloten worden?
Edwin Schuller

Cygnus

Citaat van: escher op juli 03, 2015, 14:08:59 PM
Misschien zoals admins meestal doen bij dit soort gevallen vragen om een/de foto. Maar misschien zit het wel in de naam van de waarnemer? Groeten Carl

Was ook te zien bij deze waarneming: http://waarneming.nl/waarneming/view/103869171

Er wordt steeds beweerd dat er bij het maken van opmerkingen geen onderscheid gemaakt wordt wie een waarneming doet. Ik herinner me nog een winterwaarneming van een Boerenzwaluw gedaan door een vogelringer uit het oosten van het land. Er werd een beschrijving van de waarneming geeist. De waarnemer heeft die waarneming daarop verwijderd, weg informatie. Bij de Vale Gier die in Drenthe werd gezien, ver buiten het gebied waar rond die tijd Vale Gieren werden gezien,  staat alleen vermeld "achterna gezeten door een Buizerd". Het is sneu voor de waarnemers die wel opmerkingen krijgen bij hun waarneming. Ikzelf geloof trouwens wel dat Erik van Ommen in staat is om een Vale Gier te herkennen.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Vincent Hart

Trinus en Carl, eigenlijk geen serieuze reactie waard, en excuses voor jullie belachelijke insinuaties zijn op hun plaats, maar wellicht is dit verhelderend: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=169078.0
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bram Rijksen

#6610
Citaat van: Folkert Jan op juli 02, 2015, 14:12:16 PM
Citaat van: migratorius op juli 02, 2015, 13:42:42 PM
Hoewel een Bosuil waarschijnlijker is, is de tijd van het jaar geen probleem: volgens ornitho.de werden vorige week bij Celle (Nedersaksen) nog twee zingende mannetjes gemeld.

JanHein

In 2012 ook rond deze tijd een roepende vogel op de veluwe

Waar de meningen ook over verdeeld zijn. En terecht....

lennartv

Citaat van: escher op juli 03, 2015, 14:08:59 PM
Misschien zoals admins meestal doen bij dit soort gevallen vragen om een/de foto. Maar misschien zit het wel in de naam van de waarnemer? Groeten Carl


Joh, als jij zo'n beschrijving geeft en je waarneming op onzeker zet, misschien kom je er dan ook vanaf zonder commentaar...
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

HPM

Citaat van: escher op juli 03, 2015, 14:08:59 PM

Misschien zoals admins meestal doen bij dit soort gevallen vragen om een/de foto. Maar misschien zit het wel in de naam van de waarnemer? Groeten Carl

Dit vind ik echt klinkklare onzin. De waarnemer beschrijft wat hij zag of dacht te zien, overweegt wat het anders geweest kan zijn, gaat later nog eens terug, voert de waarneming als onzeker in. Uit alles blijkt dat hij zich bewust is van van het ongebruikelijke van een Korhoen op Texel. Zelfs als het een melding door een dikke anonieme Duitse badgast geweest zou zijn dan zou ik dit nog een voorbeeldige melding willen noemen.
Herman van der Meer

Joachim


migratorius


Folkert Jan

Citaat van: Bram Rijksen op juli 03, 2015, 15:07:58 PM
Citaat van: Folkert Jan op juli 02, 2015, 14:12:16 PM
Citaat van: migratorius op juli 02, 2015, 13:42:42 PM
Hoewel een Bosuil waarschijnlijker is, is de tijd van het jaar geen probleem: volgens ornitho.de werden vorige week bij Celle (Nedersaksen) nog twee zingende mannetjes gemeld.

JanHein

In 2012 ook rond deze tijd een roepende vogel op de veluwe

Waar de meningen ook over verdeeld zijn. En terecht....

Kun je dat toelichten?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Bram Rijksen

Citaat van: Folkert Jan op juli 04, 2015, 23:55:45 PM
Citaat van: Bram Rijksen op juli 03, 2015, 15:07:58 PM
Citaat van: Folkert Jan op juli 02, 2015, 14:12:16 PM
Citaat van: migratorius op juli 02, 2015, 13:42:42 PM
Hoewel een Bosuil waarschijnlijker is, is de tijd van het jaar geen probleem: volgens ornitho.de werden vorige week bij Celle (Nedersaksen) nog twee zingende mannetjes gemeld.

JanHein

In 2012 ook rond deze tijd een roepende vogel op de veluwe

Waar de meningen ook over verdeeld zijn. En terecht....

Kun je dat toelichten?

Jawel, maar even niet op deze plek. Kom er tzt nog wel op terug.

jonas

Op facebook in de groep "determinatie van planten en dieren" is net een extra foto verschenen van deze vogel: http://waarneming.nl/waarneming/view/104288251?_popup=1

Die me erg doet denken aan Grote kanoet. Alvast m'n excuses als ik ernaast zit, maar ik wilde het toch gemeld hebben voor het donker is.

Groeten,
Jonas.

jonas

Bij deze de foto die Wim Van Zwieten op facebook plaatste.

Vincent Hart

Heb bij de waarneming eventuele andere - en liefst originele - foto's opgevraagd. Ik denk overigens dat het een Gestreepte Strandloper gaat blijven en dat de suggestieve tekening een gevolg is van 'foto-van-foto'.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

jonas

Blijkt inderdaad een Gestreepte strandloper te zijn :)

Edwin Schuller

Edwin Schuller

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

peter van santbrink

Citaat van: Jacob Molenaar op juli 14, 2015, 16:35:03 PM
http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=88743&page=1 bairds strandloper Den Helder

gisteren niet gevonden maar vandaag toch weer aanwezig: [urlhttp://waarneming.nl/waarneming/view/104404412][/url] ! ik ben onderweg

Edwin Schuller

Kuifkoekoek zonder commentaar, wellicht invoerfoutje maar toch maar even navraag doen? -> http://waarneming.nl/waarneming/view/104408205
Edwin Schuller

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Edwin Schuller

Edwin Schuller

Vincent Hart

CiteerTweemaal opgevlogen en uit beeld in struweel.
Niet veel ... Plek klopt. Groot deel van het gebied daar ontoegankelijk.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Edwin Schuller

#6628
Thanks, maar even meer info afwachten dus.

Edit: nu meer info bij de waarneming zelf: "Ruim een uur nadien gezocht, niet meer gevonden. Verplaatste richting NO. Dringend verzoek de toegangsvoorwaarden van het terrein te respecteren. Meer info vanavond."
Edwin Schuller

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob