Zeldzaamheden in Nederland

Gestart door hiskodevries, juni 25, 2012, 13:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeroenroelofsen

Citaat van: HPM op juni 10, 2015, 15:49:37 PM
Ook de waarnemingen van Marten staat gewoon open op Wrn.
Nu wel, uur geleden toen ie er op kwam nog niet, en zeker tot een kwartier geleden ook nog niet.......

Neemt niet weg dat het een leuke waarneming is  :duim:
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Jaap Dijkhuizen

Was een instelfoutje op zijn mobiel. Heb Maarten even geappt, en voila...
(niet te snel oordelen dus...)
Jaap Dijkhuizen

garryb

#6452
Wat een prutser ;) Overigens nog beter dan zijn Blauwstaart, want pas de vierde voor Nederland (of vijfde, afhankelijk van wat de CDNA met de Westkapelle-vogel doet) en tweede voor Zuid-Holland!

M. Langbroek

Omdat ik zeldzame planten invoer tijdens mijn werkzaamheden, vervaag ik standaard mijn waarnemingen. Helaas heb ik door alle commotie dat vinkje niet uitgezet. Bij deze mijn excuses
Met vriendeljke groet,
Maarten Langbroek

maarten.langbroek3@gmail.com

GertJ

Mijn reisgenoot heeft vanavond bij de oostelijke Blonde tapuit een witte  zomerjas laten liggen.
Heeft iemand deze toevallig gebonden? Hoor het graag!!
Groet Gert Jager

Bas vd Burg

Toen ik om 2120u weg ging inderdaad een witte jas zien liggen. Was in veronderstelling dat deze was van 1 van de nog aanwezige vogelaars (mannetje of 10). Geen idee of iemand die heeft meegenomen
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

jeroenroelofsen

Citaat van: jeroenroelofsen op juni 10, 2015, 15:11:57 PM
Ontdekker (Maarten) vervaagd in. En gelijk over ruled met openbaar maken door anderen  :huh:
Citaat van: Ben Wielstra op juni 10, 2015, 15:28:48 PM
Verzoek van Maarten Langbroek: blijf op de paden, ga niet het verboden gebied in! In Katwijk doet men niet aan corrigerend toespreken, daar krijg je gewoon een ram voor je smoel.
Citaat van: M. Langbroek op juni 10, 2015, 19:58:44 PM
Omdat ik zeldzame planten invoer tijdens mijn werkzaamheden, vervaag ik standaard mijn waarnemingen. Helaas heb ik door alle commotie dat vinkje niet uitgezet. Bij deze mijn excuses
Dan is het in elk geval duidelijk waarom het er zo vreemd uit zag. Gefeliciteerd met je ontdekking Maarten  :duim:
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

jaapbird

Citaat van: GertJ op juni 10, 2015, 22:26:57 PM
Mijn reisgenoot heeft vanavond bij de oostelijke Blonde tapuit een witte  zomerjas laten liggen.
Heeft iemand deze toevallig gebonden? Hoor het graag!!

Neem eens contact op met Jaap Faber die heeft een witte jas gevonden

Edwin Schuller

Wordt er op dit moment nog gezocht dat iemand weet?
Edwin Schuller

HPM

Citaat van: Edwin Schuller op juni 11, 2015, 09:13:36 AM

Wordt er op dit moment nog gezocht dat iemand weet?

Zoals je kan lezen is de jas gevonden.
Herman van der Meer

Edwin Schuller

Edwin Schuller

DKoppenol

Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

dinekevdveen

Bedankt voor de info. Ik heb een email gestuurd via de waarneming.
Met vriendelijke groeten,
Dineke van der Veen

Gert Ottens

Citaat van: Edwin Schuller op juni 11, 2015, 09:16:30 AM
Naar de vogel uiteraard :rolleye: :duim:

Er is in ieder geval tegen 6 uur iemand wezen zoeken, zonder success...

HPM

Die Pelikaan in Castricum is natuurlijk wel uit Callantsoog ontsnapt.
Herman van der Meer

Edwin Schuller

Citaat van: Gert Ottens op juni 11, 2015, 11:01:51 AM
Er is in ieder geval tegen 6 uur iemand wezen zoeken, zonder success...

Tegelijkertijd is er vandaag nog niks ingevoerd in dat gebied... voor hetzelfde geld zit 'ie er nog.
Wishfull thinking wellicht, maar niet onmogelijk :).
Edwin Schuller

HPM

Citaat van: Edwin Schuller op juni 11, 2015, 13:46:01 PM
Citaat van: Gert Ottens op juni 11, 2015, 11:01:51 AM
Er is in ieder geval tegen 6 uur iemand wezen zoeken, zonder success...

Tegelijkertijd is er vandaag nog niks ingevoerd in dat gebied... voor hetzelfde geld zit 'ie er nog.
Wishfull thinking wellicht, maar niet onmogelijk :) .

154 van de 155 vogelaars hebben hem gisteren al gezien.
Herman van der Meer

GertJ

Citaat van: jaapbird op juni 11, 2015, 08:49:49 AM
Citaat van: GertJ op juni 10, 2015, 22:26:57 PM
Mijn reisgenoot heeft vanavond bij de oostelijke Blonde tapuit een witte  zomerjas laten liggen.
Heeft iemand deze toevallig gebonden? Hoor het graag!!

Neem eens contact op met Jaap Faber die heeft een witte jas gevonden
Contact is gelegd, bedankt!
Groet Gert Jager

Corstiaan Beeke

#6468
Ik kom net op Facebook een mooie foto tegen van een Kleine Klapekster, vandaag gefotografeerd in de omgeving van Zoetermeer. Staat in de groep vogelvrienden. Waarneemster / Fotograaf is Annelies T Hooft.

Edwin Schuller

#6469
Aldus Annelies: "Zoetermeer maar sorry je kan er niet komen, ik had het met een collega vogelaar over die dacht dat het een klapekster was, ik dacht een kleine klapekster."

Edit: hier staat 'ie ook: http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=420542&recent=1&sid=477640d59db6c82c0439c0fa9d1f3c4c. De omschrijving hier luidt: "Wat een mooie dag, nieuwe camera gekocht even een paar test plaatjes schieten in de polder en dan een klapekster tegenkomen dan kan je dag niet meer stuk."

Waar o waar ligt "de polder"...?  :rolleye:
Edwin Schuller

Gert Ottens

Citaat van: Edwin Schuller op juni 12, 2015, 09:39:52 AM
Aldus Annelies: "Zoetermeer maar sorry je kan er niet komen, ik had het met een collega vogelaar over die dacht dat het een klapekster was, ik dacht een kleine klapekster."

Edit: hier staat 'ie ook: http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=420542&recent=1&sid=477640d59db6c82c0439c0fa9d1f3c4c. De omschrijving hier luidt: "Wat een mooie dag, nieuwe camera gekocht even een paar test plaatjes schieten in de polder en dan een klapekster tegenkomen dan kan je dag niet meer stuk."

Waar o waar ligt "de polder"...?  :rolleye:

Soms moet je niet alles willen weten. Voor de CDNA bijvoorbeeld lijkt me dit al voldoende om het geval in roulatie te nemen.

Edwin Schuller

#6471
Als je wel geniet van andermans zeldzaamheden dan kan ik het wel waarderen als je op z'n minst meer uitleg geeft dan "je kan er niet komen"...
Hoe komt zij er dan wel? Ze heeft er zelf ook weinig moeite mee om Kleine Klapeksters te twitchen...

Ik pleit er niet voor dat altijd alles per se openbaar moet worden gemaakt, maar ik ben er nog niet echt van overtuigd dat dit zo'n vreselijke kwetsbare moeilijk bereikbare whatever plek is...

Edwin Schuller

Vincent Hart

Tja, je hebt het gevraagd. Twee mogelijkheden: Ze geeft de locatie, of niet. Wat ze (niet) wil vertellen is aan haar.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Edwin Schuller

Edwin Schuller

GertJ

Citaat van: Edwin Schuller op juni 12, 2015, 11:23:39 AM
Als je wel geniet van andermans zeldzaamheden dan kan ik het wel waarderen als je op z'n minst meer uitleg geeft dan "je kan er niet komen"...
Hoe komt zij er dan wel? Ze heeft er zelf ook weinig moeite mee om Kleine Klapeksters te twitchen...

Ik pleit er niet voor dat altijd alles per se openbaar moet worden gemaakt, maar ik ben er nog niet echt van overtuigd dat dit zo'n vreselijke kwetsbare moeilijk bereikbare whatever plek is...
Daar kun je met deze informatie toch niks van zeggen? Misschien zit-ie wel bij iemand in de tuin oid.
Persoonlijk heb ik niet zo moeite om als het nodig is dingen niet te melden. Maar de waarneemster maakt het zichzelf niet makkelijk door wel de platen maar niet de locatie te delen...
Ik zou zeggen of allebei delen of allebei niet delen.
Groet Gert Jager

HPM

Ik zou zeggen weest blij met wat je krijgt.

Herman van der Meer

jeroenroelofsen

Je weet een paar dingen idd;
1) het is een kleine klapekster
2) er is een foto
3) er is een omgeving (geen exacte locatie)

Ik zou zeggen, pak de handschoen op (niet nodig met dit weer, maar dat terzijde) en vind de vogel terug  :blink:
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

FrankK

Citaat van: Edwin Schuller op juni 12, 2015, 09:39:52 AM
Aldus Annelies: "Zoetermeer maar sorry je kan er niet komen, ik had het met een collega vogelaar over die dacht dat het een klapekster was, ik dacht een kleine klapekster."

Edit: hier staat 'ie ook: http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=420542&recent=1&sid=477640d59db6c82c0439c0fa9d1f3c4c. De omschrijving hier luidt: "Wat een mooie dag, nieuwe camera gekocht even een paar test plaatjes schieten in de polder en dan een klapekster tegenkomen dan kan je dag niet meer stuk."

Waar o waar ligt "de polder"...?  :rolleye:

Exif staat op 2014:01:18 13:46:45 dus niet op gisteren

Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

Edwin Schuller

Citaat van: FrankK op juni 12, 2015, 14:29:26 PM
Exif staat op 2014:01:18 13:46:45 dus niet op gisteren

Of verkeerde instellingen? Op Facebook heeft ze het (gisteren) over "Wat een mooie dag, nieuwe camera gekocht even een paar test plaatjes schieten in de polder en dan een klapekster tegenkomen dan kan je dag niet meer stuk."
Edwin Schuller

FrankK

Wellicht is de polder te herkennen aan de betonnen paaltjes
Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze