Zeldzaamheden in Nederland

Gestart door hiskodevries, juni 25, 2012, 13:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Julian Bosch

Klinkt iig interessant genoeg om te controleren als ik in de buurt zou wonen. Zou niet de eerste scharrelaar zijn die ontdekt werd door een onervaren vogelaar.
Met vriendelijke groet,

Julian Bosch

Edwin Schuller

Als ik hem niet interessant vond had ik hem hier niet neer gezet :).
Edwin Schuller

HPM

Citaat van: Edwin Schuller op juli 07, 2014, 08:35:43 AM

Als ik hem niet interessant vond had ik hem hier niet neer gezet :) .

Tja ...
Herman van der Meer

Vincent Hart

Citaat van: Julian Bosch op juli 07, 2014, 08:34:19 AM
Klinkt iig interessant genoeg om te controleren als ik in de buurt zou wonen. Zou niet de eerste scharrelaar zijn die ontdekt werd door een onervaren vogelaar.
Er is - zonder resultaat - tot donker gezocht.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Edwin Schuller

Citaat van: Vincent Hart op juli 07, 2014, 08:49:09 AM
Er is - zonder resultaat - tot donker gezocht.

Maar het zou zomaar kunnen dat hij er nog zit... Is het een idee om de waarnemer Paul Warbroek via een comment op zijn waarneming te vragen een oogje in het zeil te houden? Eventueel proberen een foto te nemen? Al is het alleen maar zodat dit geval naar het CDNA kan?
Edwin Schuller

Ben Gaxiola

Overigens zijn sommige stukken beter vanaf het noorden te overzien, mits er geen schepen voorliggen.
Natuurlijk alleen met een goede telescoop.
Ben Gaxiola

Folkert Jan

Iemand een idee of die haven van Scheveningen de afgelopen dag nog uitgekamd is?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Ben Gaxiola

Wat was er dan in Scheveningen?
Ben Gaxiola

Oscar Balm

Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807

Merel

Is het niet een beetje laat om een week later nog op zoek te gaan naar die eider?
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Edwin Schuller

#5110
Citaat van: Merel op juli 08, 2014, 11:55:16 AM
Is het niet een beetje laat om een week later nog op zoek te gaan naar die eider?

Misschien wil jij even gaan kijken, met jouw talent voor het ontdekken van goeie soorten ;)?
Edwin Schuller

frankmeer

Citaat van: Merel op juli 08, 2014, 11:55:16 AM
Is het niet een beetje laat om een week later nog op zoek te gaan naar die eider?

Ik weet niet of het in het specifieke geval van de Koningseider nog kansrijk zal zijn, maar over het algemeen ben ik ook wel van mening dat er na één negatieve zoekactie te snel vanuit gegaan wordt dat de soort wel weg zal zijn. Denk alleen het afgelopen jaar bijvoorbeeld aan de Kleine Trap en de Provencaalse Grasmus, die beide toch nog aanwezig bleken na een paar dagen zonder waarnemingen.
Frank van der Meer

Edwin Schuller

Vergeet de Sperweruil niet. Schoolvoorbeeld van niet te snel opgeven :).
Edwin Schuller

Merel

Citaat van: Edwin Schuller op juli 08, 2014, 12:32:20 PM
Citaat van: Merel op juli 08, 2014, 11:55:16 AM
Is het niet een beetje laat om een week later nog op zoek te gaan naar die eider?

Misschien wil jij even gaan kijken, met jouw talent voor het ontdekken van goeie soorten ;)?

Haha, leuk geprobeerd. :) Ligt noch in de buurt, noch op de route. Ik laat het je wel weten als ik weer eens iets leuks tegenkom. ;)
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Folkert Jan

Citaat van: Merel op juli 08, 2014, 11:55:16 AM
Is het niet een beetje laat om een week later nog op zoek te gaan naar die eider?

eind juni/begin juli ligt nu niet in het toppunt van van de trek. Misschien foerageert ie daar wat meters uit de kust, maar keert ie af en toe terug naar die haven  :huh:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Steven Wytema

#5115
Ben t wel eens met FJ en Frank... zeker als je ziet dat er nul waarnemingen zijn uit die omgeving sinds de 28e..


edit: inderdaad Bas  :-X  sorry.
Zie http://waarneming.nl/gebied/view/134479
Ik weet niet waarom ik eerder dacht te hebben gezien dat dat niet zo was...mea culpa
Steven Wytema


Bas vd Burg

Er zijn wel degelijk waarnemingen van na de Koningseider uit die hoek Steven.
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

HPM

Citaat van: Bas vd Burg op juli 09, 2014, 07:46:07 AM

Er zijn wel degelijk waarnemingen van na de Koningseider uit die hoek Steven.

Had dat nou niet gezegd, Bas. Ik was net zo benieuwd hoe lang dit zo zou doorgaan.
Herman van der Meer

rinsevdvliet

#5118
Citaat van: Steven Wytema op juli 09, 2014, 07:28:52 AM
Ben t wel eens met FJ en Frank... zeker als je ziet dat er nul waarnemingen zijn uit die omgeving sinds de 28e..


edit: inderdaad Bas  :-X  sorry.
Zie http://waarneming.nl/gebied/view/134479
Ik weet niet waarom ik eerder dacht te hebben gezien dat dat niet zo was...mea culpa

Als er van bepaalde locaties geen waarnemingen op deze site verschijnen wil dat niet zeggen dat er op die locaties niet gevogeld wordt. Voor de zoveelste keer: de vogelarij gaat verder dan deze site.

Folkert Jan

Citaat van: rinsevdvliet op juli 09, 2014, 14:30:20 PM
Citaat van: Steven Wytema op juli 09, 2014, 07:28:52 AM
Ben t wel eens met FJ en Frank... zeker als je ziet dat er nul waarnemingen zijn uit die omgeving sinds de 28e..


edit: inderdaad Bas  :-X  sorry.
Zie http://waarneming.nl/gebied/view/134479
Ik weet niet waarom ik eerder dacht te hebben gezien dat dat niet zo was...mea culpa

Als er van bepaalde locaties geen waarnemingen op deze site verschijnen wil dat niet zeggen dat er op die locaties niet gevogeld wordt. Voor de zoveelste keer: de vogelarij gaat verder dan deze site.

Vandaar mijn vraag ook hier  ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013


Vincent Hart

Citaat van: augustvansteensel op juli 10, 2014, 17:52:48 PM
breedbekstrandloper gemeld in Polder IJdoorn in Waterland
En inmiddels 2 poelruiters en een zomerkleed krombek (de mooiste strandloper van allemaal). Maar of dat landelijk erg spannend nieuws is ...  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Julian Bosch

Met vriendelijke groet,

Julian Bosch


Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

lennartv

Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers