Zeldzaamheden in Nederland

Gestart door hiskodevries, juni 25, 2012, 13:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

FrankK

Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

arnotenhoeve

Die 3e opname van Dusan Brinkhuizen ( http://waarneming.nl/sound/view/28412 ) van de zingende Struikrietzanger:
Ongelooflijk wat een mooie imitaties. Als ik het goed hoor:
Merel
Vink
Witgatje
Bijeneter
Putter
Groenpootruiter
Boerenzwaluw
Kneu
Koolmees


Bosrietzangers kunnen er ook wat van, maar dit is door de rustige zang misschien nog wel mooier!


Groeten
Arno


Theovanv

Is het bekend of er nog naar Struikriet is gezocht?
Theo van Veenendaal

Tim de Boer

Toy Jansen is er geweest, kan me niet voorstellen dat die niet gezocht heeft..
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

August

Citaat van: Theovanv op mei 23, 2014, 13:21:49 PM
Is het bekend of er nog naar Struikriet is gezocht?
er is 4 uur gezocht door Pieter en Maartje en andere
August van Rijn

Theovanv

Theo van Veenendaal

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

dead_groom

Over de groene bijeneter van gisteren (24-mei).
Gewone bijeneters hebben ook een groenachtige buik, ik denk dat diegene zich toch helaas heeft vergist.
Al houd ik de mogelijkheid open, ik weet niet wat die persoon gezien heeft namelijk.
Weet iemand iets meer ervan?
M.V.G.

Davey de Waard

gerdwichers8

ik weet er niets van maar Bijeneters hebben een blauwe buik; juveniele Bijenteters een groene.

caliprobola

Maar wel van dat blauw dat in niet al te ideale omstandigheden als groen kan worden geïnterpreteerd.

Justin Jansen

MBT Dunbekmeeuw bij de Kreupel, het volgende bericht van facebook (de vrijheid genomen om dit te posten): We inventariseren of er genoeg mensen zijn die vanavond willen varen, wordt dan wsl rond 17u, kosten 20,- deel gaat naar onderzoek kreupel. Stuur een app of sms naar debby: 0630021816 (vanuit haven enkhuizen). Vogel zwom rustig rond, maar het is groot hier, maar sowieso prachtig, ook een ijseend
M.v.g., Justin Jansen


Theovanv

Wat valt er te zeggen over de determinatie van de Dunbekmeeuw?

Foto op facebook Debby Dodeman: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/p180x540/10403029_655644774509593_2975720959843836822_n.jpg

Quote Niels van Duijvendijk:
"Inderdaad lange nek nooit gezien. Kan goed komen omdat de vogel alleen wat dingen om zich heen van het wateroppervlak pikte. Vrouw Dunbek is qua structuur minder uitgesproken, dus die mogelijkheid houdt ik nog wel open. Daarnaast de optie heeeele maffe partieel leucistische Kokmeeuw (of hybride)."
Theo van Veenendaal

adriaens

Dat ziet er een prima Dunbekmeeuw uit.

frankneijts

Citaat van: caliprobola op mei 25, 2014, 14:16:21 PM
Maar wel van dat blauw dat in niet al te ideale omstandigheden als groen kan worden geïnterpreteerd.

Precies...
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

August

Helaas voor de 15+ man vrouw die zijn gegaan maar de Dunbek is niet terug gevonden
August van Rijn

migratorius

En "alweer" een gefotografeerde bleke Dwergarend over Strabrecht (de derde).
Het toont maar weer eens aan dat trektellen in het binnenland in het voorjaar wat op kan leveren – hoewel het een bijzonder hersenverwekende bezigheid is (ik wacht nog steeds op een aansprekend resultaat).
Aan wie is de eer om in het zelf-ontdekrijtje opgenomen te worden?

JanHein

PS: Ik zie dat de donkere van 2008 nooit aanvaard is.


Nafthal

Dag beste mensen,

ik zie net dat er twee nieuwe waarnemingen van een lichte vorm dwergarend zijn ingevoerd terwijl er eerder op de dag ook nog een waarneming op een later tijdstip dan deze bij Harkema (Groningen) was gedaan. Deze is nu echter verdwenen. Wat is daarmee gebeurd?

Hartelijke groet,

Nafthal.

Henri25

Citaat van: Nafthal op mei 25, 2014, 21:31:04 PM
Dag beste mensen,

ik zie net dat er twee nieuwe waarnemingen van een lichte vorm dwergarend zijn ingevoerd terwijl er eerder op de dag ook nog een waarneming op een later tijdstip dan deze bij Harkema (Groningen) was gedaan. Deze is nu echter verdwenen. Wat is daarmee gebeurd?

Hartelijke groet,

Nafthal.

De waarneming uit Groningen is later geherdeterminered naar Buizerd en blijkbaar ook volledig verwijderd  ;)
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Guus Peterse

Die bleek een buizerd te betreffen. Dit in tegenstelling tot die van de Strabrechtse heide.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

DKoppenol

Geen antwoord op de vraag, maar Harkema is Friesland. Anders krijg je nog vele eigengereide Friezen op je dak.  ;D
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

Nafthal


Nafthal

Excuses, ik bedoelde Harkstede, niet Harkema. Sorry beste Friezen!

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

dupont

Nou, die voorzichtigheid mag keihard overboord..., dat is wel een Dunbekmeeuw...
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Nafthal

Hoi Jan Hein,

was 3 berichten terug al gecorrigeerd  :rolleye:

frankmeer

De Amerikaanse Torenvalk van vorige week is in ieder geval niet afkomstig van Eureka Texel (naar hun eigen zeggen), zie http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=1&fid=10888&page=zoek
Frank van der Meer

Ben Gaxiola

Citaat van: August op mei 25, 2014, 20:59:23 PM
Helaas voor de 15+ man vrouw die zijn gegaan maar de Dunbek is niet terug gevonden

Via Twitter: vandaag Dunbekmeeuw Norfolk. . Nog geen verdere informatie of foto's.
Ben Gaxiola

maartenwielstra

Iberische Tjif Vlieland lijkt mij een wat hakkelende Grauwe Fitis.