Zeldzaamheden in Nederland

Gestart door hiskodevries, juni 25, 2012, 13:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Het wordt nog veel en veel erger Hisko ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Pim

Na zo'n waaierstaart gaat een Balkansperwer er ook nog wel in......




http://waarneming.nl/waarneming/view/79402514
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

thomas u


arnoniehof

Citaat van: thomas u op oktober 03, 2013, 12:55:44 PM
Noordse nachtegaal maasvlakte

Ongelofelijk, wat gebeurt daar allemaal op de maasvlakte, de ene bijzonderheid na de andere.
Erg gaaf hoor!
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

Henri25

Citaat van: arnoniehof op oktober 03, 2013, 14:27:22 PM
Citaat van: thomas u op oktober 03, 2013, 12:55:44 PM
Noordse nachtegaal maasvlakte

Ongelofelijk, wat gebeurt daar allemaal op de maasvlakte, de ene bijzonderheid na de andere.
Erg gaaf hoor!

Zal ook vast met het aantal waarnemers te maken hebben wat daar komt sinds de eerste zeldzaamheid daar is ontdekt :). Desalniettemin, het blijft mooi!
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

ArjenDrost †

Citaat van: Henri25 op oktober 03, 2013, 14:43:25 PM
Zal ook vast met het aantal waarnemers te maken hebben wat daar komt sinds de eerste zeldzaamheid daar is ontdekt :) .
Maar de eerste zeldzaamheid is intussen al wel jaren geleden ;)

Henri25

Citaat van: ArjenDrost op oktober 03, 2013, 17:15:27 PM
Citaat van: Henri25 op oktober 03, 2013, 14:43:25 PM
Zal ook vast met het aantal waarnemers te maken hebben wat daar komt sinds de eerste zeldzaamheid daar is ontdekt :) .
Maar de eerste zeldzaamheid is intussen al wel jaren geleden ;)

Ik bedoelde meer van dit najaar :)
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

g.j.p.gelderblom

Wellicht twitchbaar, voor de liefhebber: http://waarneming.nl/waarneming/view/79523335.

Groeten, PieterGeert

Jeroen Nagtegaal

In de AWD werd vandaag een Struikriet gevangen. Volgens mij al nummer 8...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Edwin Russer

Vangst van een Kleine Sprinkhaanzanger Ooipolder, 9.15 te zien aan Kerkdijk, zie Db-alerts.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

HPM

Citaat van: Edwin Russer op oktober 05, 2013, 08:38:21 AM
Vangst van een Kleine Sprinkhaanzanger Ooipolder, 9.15 te zien aan Kerkdijk, zie Db-alerts.

Ligt de Ooypolder tegenwoordig op Ameland?
Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: HPM op oktober 05, 2013, 09:14:52 AM
Citaat van: Edwin Russer op oktober 05, 2013, 08:38:21 AM
Vangst van een Kleine Sprinkhaanzanger Ooipolder, 9.15 te zien aan Kerkdijk, zie Db-alerts.

Ligt de Ooypolder tegenwoordig op Ameland?

Bijna heel vogelend Gelderland en Limburg zit nu op Ameland, in de haast vergeten de goede plek te pakken...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankneijts

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op oktober 05, 2013, 09:16:38 AM
Citaat van: HPM op oktober 05, 2013, 09:14:52 AM
Citaat van: Edwin Russer op oktober 05, 2013, 08:38:21 AM
Vangst van een Kleine Sprinkhaanzanger Ooipolder, 9.15 te zien aan Kerkdijk, zie Db-alerts.

Ligt de Ooypolder tegenwoordig op Ameland?

Bijna heel vogelend Gelderland en Limburg zit nu op Ameland, in de haast vergeten de goede plek te pakken...

Och, als je de juiste geluiden goed gebruikt en voldoende netjes in/op de goede positie, vang je op de middenstip van de Arena nog wel zeldzame vogeltjes..... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

baskok


frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

theomuusse

Nou, ik ben wel jaloers!  >:D
Dit was de afgelopen week de target soort voor op de Mavla.

Gefeliciteerd.

Theo

Timo Roeke

Via de whatsapp groep voor trektellen krijg ik een blonde ruiter door bij Telpost Dordtse Biesbosch - Sander Terlouw. Geweldige waarneming. TP naast de telpost.

Erik van Dijk

CiteerOch, als je de juiste geluiden goed gebruikt en voldoende netjes in/op de goede positie, vang je op de middenstip van de Arena nog wel zeldzame vogeltjes..... [/size]



Kun je nagaan. Inderdaad was Kleine Sprinkhaanzanger afgespeeld vannacht, maar het was ook de eerste nacht ooit dat Kleine Sprinkhaanzanger werd afgespeeld.


Hoeveel moeten er dan wel niet doortrekken? Of was dit gewoon bizar toeval?


Groet erik


PS Hij was natuurlijk top om te zien. Of hij nu telt of niet.



Met vriendelijke groet

Erik van Dijk


Oenanthe

Citaat van: antimoon op oktober 05, 2013, 15:17:36 PM
CiteerOch, als je de juiste geluiden goed gebruikt en voldoende netjes in/op de goede positie, vang je op de middenstip van de Arena nog wel zeldzame vogeltjes.....



Kun je nagaan. Inderdaad was Kleine Sprinkhaanzanger afgespeeld vannacht, maar het was ook de eerste nacht ooit dat Kleine Sprinkhaanzanger werd afgespeeld.


Hoeveel moeten er dan wel niet doortrekken? Of was dit gewoon bizar toeval?


Groet erik


PS Hij was natuurlijk top om te zien. Of hij nu telt of niet.





Bizar toeval. Kuststations spelen het geluid wel vaker af maar vrijwel nooit met resultaat. Gefeliciteerd Bram!
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

migratorius

Citaat van: Timo Roeke op oktober 05, 2013, 13:42:45 PM
Via de whatsapp groep voor trektellen krijg ik een blonde ruiter door bij Telpost Dordtse Biesbosch - Sander Terlouw. Geweldige waarneming. TP naast de telpost.
Dat hij dan in de (met steltjes afgeladen) Hardenhoek is toch ook sterk!

JanHein

rinsevdvliet

Citaat van: Oenanthe op oktober 05, 2013, 16:42:35 PM
Citaat van: antimoon op oktober 05, 2013, 15:17:36 PM
CiteerOch, als je de juiste geluiden goed gebruikt en voldoende netjes in/op de goede positie, vang je op de middenstip van de Arena nog wel zeldzame vogeltjes.....



Kun je nagaan. Inderdaad was Kleine Sprinkhaanzanger afgespeeld vannacht, maar het was ook de eerste nacht ooit dat Kleine Sprinkhaanzanger werd afgespeeld.


Hoeveel moeten er dan wel niet doortrekken? Of was dit gewoon bizar toeval?


Groet erik


PS Hij was natuurlijk top om te zien. Of hij nu telt of niet.





Bizar toeval. Kuststations spelen het geluid wel vaker af maar vrijwel nooit met resultaat. Gefeliciteerd Bram!

Toeval? Bram is kennelijk één van de weinige ringers die begrijpt hoe je in het binnenland met zeldzaamheden kunt omgaan.

frankneijts

Citaat van: rinsevdvliet op oktober 06, 2013, 00:19:15 AM
Citaat van: Oenanthe op oktober 05, 2013, 16:42:35 PM
Citaat van: antimoon op oktober 05, 2013, 15:17:36 PM
CiteerOch, als je de juiste geluiden goed gebruikt en voldoende netjes in/op de goede positie, vang je op de middenstip van de Arena nog wel zeldzame vogeltjes.....



Kun je nagaan. Inderdaad was Kleine Sprinkhaanzanger afgespeeld vannacht, maar het was ook de eerste nacht ooit dat Kleine Sprinkhaanzanger werd afgespeeld.


Hoeveel moeten er dan wel niet doortrekken? Of was dit gewoon bizar toeval?


Groet erik


PS Hij was natuurlijk top om te zien. Of hij nu telt of niet.





Bizar toeval. Kuststations spelen het geluid wel vaker af maar vrijwel nooit met resultaat. Gefeliciteerd Bram!

Toeval? Bram is kennelijk één van de weinige ringers die begrijpt hoe je in het binnenland met zeldzaamheden kunt omgaan.

Precies...
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

DKoppenol

Het gaat lekker op Vlie! Ik vraag me alleen af of dat ligt aan het hoge aantal waarnemers en dus dat die vogels er normaal ook zouden hebben gezeten of dat het aan het weer oid ligt. (weer oid doel ik mee op een andere abiotische factor)
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

HPM

Citaat van: deDVC op oktober 06, 2013, 11:03:35 AM

Het gaat lekker op Vlie! Ik vraag me alleen af of dat ligt aan het hoge aantal waarnemers en dus dat die vogels er normaal ook zouden hebben gezeten of dat het aan het weer oid ligt. (weer oid doel ik mee op een andere abiotische factor)

Als je in deze tijd van het jaar een kudde ervaren vogelaars loslaat in een willekeurig gevarieerd (kust-)gebied gaat het altijd lekker.
Herman van der Meer

Certhia

Citaat van: HPM op oktober 06, 2013, 11:12:28 AM
Citaat van: deDVC op oktober 06, 2013, 11:03:35 AM

Het gaat lekker op Vlie! Ik vraag me alleen af of dat ligt aan het hoge aantal waarnemers en dus dat die vogels er normaal ook zouden hebben gezeten of dat het aan het weer oid ligt. (weer oid doel ik mee op een andere abiotische factor)

Als je in deze tijd van het jaar een kudde ervaren vogelaars loslaat in een willekeurig gevarieerd (kust-)gebied gaat het altijd lekker.

Mooie woordkeuze: kudde. :)
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

Max Berlijn

Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

GertJ

Mogelijke Eleonora's Valk door Guus van Duin langs Vijfhoek:
http://waarneming.nl/waarneming/view/79586781 !
Groet Gert Jager

frankneijts

Citaat van: GertJ op oktober 07, 2013, 13:10:33 PM
Mogelijke Eleonora's Valk door Guus van Duin langs Vijfhoek:
http://waarneming.nl/waarneming/view/79586781 !

Ik hou d'r niet zo van als een waarneming van een zeldzame vogel zònder fotografisch of fonografisch bewijsmateriaal eerst als "onzeker" wordt gemeld maar later, zonder ogenschijnlijk fundamentele toevoegingen, 'ineens' gewijzigd is/wordt in "zeker". Maar dat is een geheel persoonlijk gevoel....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'