Zeldzaamheden in Nederland

Gestart door hiskodevries, juni 25, 2012, 13:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

falco

Garry is zeker van de determinatie!
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

garryb

Het is een Arendbuizerd!!!  Een monster, alles erop en eraan.

jvdlaan

Citaat van: garryb op september 25, 2013, 13:18:07 PM
Het is een Arendbuizerd!!!  Een monster, alles erop en eraan.

Aan die lichte vleugelstreep (in zit te zien) zo te zien een 1ste-jaars.
Goed gedaan Garry!

Robertmeer

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Marten Hornsveld

Zou mooi zijn als mensen weten of de arendbuizerd ergens gaat slapen en die exacte plek door kunnen geven vanavond. Ikzelf, een aantal anderen en wellicht nog wat mensen brengen de arendbuizerd & nobo graag een ontbijt op bed morgenochtend, gezien we dinsdag net te laat TP waren helaas. :)
Een update over het (foerageer)gedrag van de nobo van vandaag is ook welkom

GertJ

Citaat van: Marten Hornsveld op september 25, 2013, 18:15:18 PM
Zou mooi zijn als mensen weten of de arendbuizerd ergens gaat slapen en die exacte plek door kunnen geven vanavond. Ikzelf, een aantal anderen en wellicht nog wat mensen brengen de arendbuizerd & nobo graag een ontbijt op bed morgenochtend, gezien we dinsdag net te laat TP waren helaas. :)
Een update over het (foerageer)gedrag van de nobo van vandaag is ook welkom
Het lijkt erop dat er in elk geval een vaste plek is:
http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=60844&page=1
Groet Gert Jager

Certhia

#3036
Heren,

Gein of niet toch maar effe van dittum

Rosse waaierstaart

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=250739.0

Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."


ArjenDrost †


Marten Hornsveld

omtrend de waaier: pijl lijkt op het terrein van een boerderij te staan. Is het vrij toegankelijk daar? Is het prive? Zitten die mensen op 300 man te wachten? just checking gezien ik er ook met het eerste licht zal staan :)

MarcelHaas

Citaat van: Marten Hornsveld op september 25, 2013, 20:47:04 PM
omtrend de waaier: pijl lijkt op het terrein van een boerderij te staan. Is het vrij toegankelijk daar? Is het prive? Zitten die mensen op 300 man te wachten? just checking gezien ik er ook met het eerste licht zal staan :)


Het probleem is parkeren daar... De weggetjes in de Harger- en Pettemerpolder zijn erg smal (passeren gaat al moeilijk), dus het lijkt verstandig aan het begin van de Kamperkade (dus aan de westkant) te parkeren. Er is daar een parkeerplaats, maar niet voor tientallen auto's... In de berm parkeren van de doorgaande weg tussen Camperduin en Petten lijkt me daarom ook een goede optie. Van daaruit lopen naar de plek (tien minuten schat ik).


De exacte plaats is terrein van Natuurmonumenten, maar vanaf de Kamperkade moet de vogel goed te zien zijn (en is neem ik aan daar ook vandaan gefotografeerd). Laat ik morgen niemand in het terrein aantreffen, want dan krijg je een bekeuring...  ::)

GertJ

Rosse Waaierstaart wordt nu gezien:
http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=60881&page=1

En dat op een doordeweekse werkdag... Succes allemaal!
Groet Gert Jager

thomas u

Arendbuizerd nu pop nog tp maasvlakte

arnoniehof

Citaat van: GertJ op september 26, 2013, 07:25:19 AM
Rosse Waaierstaart wordt nu gezien:
http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=60881&page=1

En dat op een doordeweekse werkdag... Succes allemaal!

Tja, das wat minder idd :(
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

GertJ

Citaat van: arnoniehof op september 26, 2013, 09:19:08 AM
Citaat van: GertJ op september 26, 2013, 07:25:19 AM
Rosse Waaierstaart wordt nu gezien:
http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=60881&page=1

En dat op een doordeweekse werkdag... Succes allemaal!

Tja, das wat minder idd :(
Het aantal meldingen en pieps blijft een beetje achter op wat je zou verwachten. Wordt-ie wel doorlopend gezien? Op dit moment de laatste melding om 8:40uur en daarvoor een gat van een uur.
Groet Gert Jager

Jeroen Nagtegaal

Gewoon om 9:30 nog ingevoerd. De voorpagina kent enige vertraging.

Overigens maakt zo'n embargo waarneming met toch wel benieuwd.. Iemand 'ziek' en moet ie ook nog onherkenbaar op foto's gemaakt worden?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 26, 2013, 09:40:15 AM
Gewoon om 9:30 nog ingevoerd. De voorpagina kent enige vertraging.

Overigens maakt zo'n embargo waarneming met toch wel benieuwd.. Iemand 'ziek' en moet ie ook nog onherkenbaar op foto's gemaakt worden?

Of het is een andere  :)
Herman van der Meer

Martijn Bot

Wat extra info over de "pieper" is zo nu en dan best welkom, ook als er niet te veel verandert. De aanloop naar de vogel zal wel door blijven gaan gedurende de dag, dus updates kunnen informatief en geruststellend werken op hen die onderweg zijn.

GertJ

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 26, 2013, 09:40:15 AM
Gewoon om 9:30 nog ingevoerd. De voorpagina kent enige vertraging.

Overigens maakt zo'n embargo waarneming met toch wel benieuwd.. Iemand 'ziek' en moet ie ook nog onherkenbaar op foto's gemaakt worden?

Ja, 2 minuten na mijn post weer gewoon meldingen. Gegarandeerd ziek gemeld of spijbelaar. Ik ben het in elk geval niet...
Groet Gert Jager

August

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 26, 2013, 09:40:15 AM
Gewoon om 9:30 nog ingevoerd. De voorpagina kent enige vertraging.

Overigens maakt zo'n embargo waarneming met toch wel benieuwd.. Iemand 'ziek' en moet ie ook nog onherkenbaar op foto's gemaakt worden?
ja ook een embargo bij de Nobo en arendbuizerd. Iemand zeker ziek gemeld
August van Rijn

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

JohanvantBosch

#3051
Vanmorgen fourageerde de rosse waaierstaart open in het veld naast de boerderij/manege en in het gras langs de oprijlaan. Af en toe ging hij de struiken in (bv toen er een auto over de oprijlaan reed) maar keerde daarna weer terug.
Net voor ik wegging (acht uur of zo) vloog hij achter de boerderij/manege langs en is daar toen mogelijk achter geland, of weer aan de andere kant op de plek van gisteren. Daarna is hij blijkbaar gewoon weer gezien. Ik ga ervanuit dat ie meestal gewoon zichtbaar is vanaf de weg, behalve op de momenten dat hij achter de boerderij/manege gaat zitten of in de bosjes langs de oprijlaan.


EDIT en zo te zien is er ook al een manier gevonden om hem achter de boerderij te zien:
Citeer[size=78%]S[/size][/size]ander Bot om 26-09 10:30:[/size]Had hem net vanaf de dijk, �chter de boerderij .

JohanvantBosch

Citaat van: JohanvantBosch op september 26, 2013, 10:29:39 AM
Vanmorgen fourageerde de rosse waaierstaart open in het veld naast de boerderij/manege en in het gras langs de oprijlaan. Af en toe ging hij de struiken in (bv toen er een auto over de oprijlaan reed) maar keerde daarna weer terug.
Net voor ik wegging (acht uur of zo) vloog hij achter de boerderij/manege langs en is daar toen mogelijk achter geland, of weer aan de andere kant op de plek van gisteren. Daarna is hij blijkbaar gewoon weer gezien. Ik ga ervanuit dat ie meestal gewoon zichtbaar is vanaf de weg, behalve op de momenten dat hij achter de boerderij/manege gaat zitten of in de bosjes langs de oprijlaan.


EDIT en zo te zien is er ook al een manier gevonden om hem achter de boerderij te zien:
CiteerSander Bot om 26-09 10:30:Had hem net vanaf de dijk, Achter de boerderij .
Ik begrijp dat de vogel later op de ochtend lastiger te zien was dan meteen bij het eerste licht.

sanscha

Wow wat ziet Henri er oud uit voor zijn leeftijd
Groeten Sander Schagen

sanscha

Citaat van: sanscha op september 26, 2013, 21:58:37 PM
Wow wat ziet Henri er oud uit voor zijn leeftijd

...Als grapje bedoelt uiteraard...
Groeten Sander Schagen

HJDT

Ik begreep dat de vogel vanmiddag rond een uur of vijf enige tijd op een vogelhuisje heeft gezeten aan de westkant van de betreffende boerderij en dat hij zich daarbij errug fraai en van korte afstand liet zien (kort daarvoor of daarna). Heb daar alleen nog geen foto's van gezien geloof ik.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

laatvlieger

Helaas heb ik nog niks van het vogelgeweld mee kunnen pakken, maar zullen we morgen met zijn allen de Maskerklauwier doen?
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

HJDT

Ik begreep dat die aankomend weekend op Texel gevonden gaat worden. Mocht de waaierstaart dan nog aanwezig zijn kunnen sommigen nog een hele aardige dubbelslag slaan!!
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

baskok

Citaat van: HJDT op september 26, 2013, 22:08:00 PM
Ik begreep dat de vogel vanmiddag rond een uur of vijf enige tijd op een vogelhuisje heeft gezeten aan de westkant van de betreffende boerderij en dat hij zich daarbij errug fraai en van korte afstand liet zien (kort daarvoor of daarna). Heb daar alleen nog geen foto's van gezien geloof ik.

http://waarneming.nl/waarneming/view/79310494 Vogel liet ziet gedurende een paar minuten erg mooi bekijken. Hij begon eerst op de grond waar een paar keer zijn vleugels opendeed en met zijn staart kwikte. via het gras naar het vogelhuisje waar hij even bleef zitten om daarna via de schutting weer richting bruggetje te verdwijnen.

Pim

De waaierstaart is alweer gezien vandaag ;)
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl