Zeldzaamheden in Nederland

Gestart door hiskodevries, juni 25, 2012, 13:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

jaapbird

tsja -- deze persoon liep de groep kijkende gewoon straal voorbij , ging dichterbij , strooide meelwormen en bleef ijsberen .... Op aanspreken kwam het bekende liedje . Ik heb niets met jullie/je te maken ik bepaal zelf wat ik doe en dit is een vrij land. Hij is meerdere malen aangesproken.

Bijzonder asociale man helaas kende niemand zijn naam wel zijn gezicht .....

Helaas weer 1 individue die weer meer wil..... Rest waaronder veel fotografen  beleven keurig bij elkaar staan

De klap zat er nog wel.

HPM

Citaat van: meeuwissen op juni 01, 2013, 12:07:33 PM
Vanmorgen las ik bij de waarnemingen dat een vogelaar, beslist geen vogeliefhebber, bij de wilgen rondliep met een bak meelwormen en deze op de grond strooide. Weg Klapekster!
Zelf heb ik de vogel niet gezien, maar er is daar dus iemand bezig roet in het eten te strooien!
Laat die vogel toch zijn hommels vangen!
Groet
Guido

Ik zou toch eerder zeggen dat hij eten in het roet gooide.
Herman van der Meer

Rein Genuït

#2252
Citaat van: jaapbird op juni 01, 2013, 12:20:01 PM
tsja -- deze persoon liep de groep kijkende gewoon straal voorbij , ging dichterbij , strooide meelwormen en bleef ijsberen .... Op aanspreken kwam het bekende liedje . Ik heb niets met jullie/je te maken ik bepaal zelf wat ik doe en dit is een vrij land. Hij is meerdere malen aangesproken.

Bijzonder asociale man helaas kende niemand zijn naam wel zijn gezicht .....

Helaas weer 1 individue die weer meer wil..... Rest waaronder veel fotografen  beleven keurig bij elkaar staan

De klap zat er nog wel.


Het is helaas een recidivist, vorig jaar bij Roodkopklauwier in de Kennermerduinen wist hij het ook voor elkaar te krijgen om de vogel op te jagen terwijl er mensen de vogel aan het bekijken waren. Ze zouden me wel even opkomen zoeken als ik er werk van zou maken! werd me toen te verstaan gegeven. Walgelijke kerel


Voor de rest verloopt het prima!, geen verkeersproblemen en blijft (bijna) iedereen op de paden of het fietspad, bedankt voor de medewerking
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Jaap Denee

Laten we ons tegenwoordig ook al door dit soort lulletjes rozenwater intimideren? Dat hoop ik toch niet.


Kom maar door met die foto.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

C.Dekker

Als nu iemand eens een naam weet dan weet ik nog wel een oplossing voor dit soort figuren.
Jammer dat die knakker er gisteren niet was.
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

jaapbird

het maakt allemaal helaas niets uit zie zijn reactie "ïk bepaal wat ik doe niets met anderen te maken " .
Maar goed deze discussies zijn natuurlijk al vaker gevoerd en in ieder geval vanmorgen gaat het om slechts 1 persoon maar ja als je later komt en je ziet iemand dichterbij staan dan wordt het drempeltje wel al heel laag om ook niet door te lopen.
Apart was wel dat toen de klap zich weer liet zien op de wilgjes hij geen foto maakte ... kennelijk niet dichtbij genoeg .....en dat met een minstens 500mm


Jaap Denee

Citaat van: jaapbird op juni 01, 2013, 13:36:41 PM
het maakt allemaal helaas niets uit zie zijn reactie "ïk bepaal wat ik doe niets met anderen te maken " .


Ik geloof daar niet zo in. Blijkbaar heb je niet de juiste 'argumenten' gebruikt.  :-*
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

hiskodevries

Is het een waarneming.nl gebruiker?  Dan wil ik via een pb de naam wel horen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gert Veurink

Citaat van: rlhgenuit op juni 01, 2013, 13:07:06 PM
Ze zouden me wel even opkomen zoeken als ik er werk van zou maken! werd me toen te verstaan gegeven. Walgelijke kerel

Ah daar ben ik dol op. Achter in de rij aansluiten er zijn nog tien wachtenden voor je. Volgende keer even gezamenlijk doorpakken lijkt me. Desnoods namen en shamen.
groet!
Gert Veurink



jaapbird

Citaat van: Jaap Denee op juni 01, 2013, 14:06:30 PM
Citaat van: jaapbird op juni 01, 2013, 13:36:41 PM
het maakt allemaal helaas niets uit zie zijn reactie "ïk bepaal wat ik doe niets met anderen te maken " .


Ik geloof daar niet zo in. Blijkbaar heb je niet de juiste 'argumenten' gebruikt.  :-*

Mijn monopod losgekoppeld en ......  oh nee dat was pas toen ik weg ging :-)

Jaap Denee

Naming en shaming op een openbaar forum als dit lijkt om verschillende redenen niet handig. Facebook doet inmiddels zijn werk.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

hiskodevries

Toch moet die man ergens een podium hebben om zijn foto's te delen of te verkopen. Als dat zo is kunnen we die sites oproepen tot een boycot
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Tom1980

Heeft niemand een foto geknipt :huh:
Niet dat je die dan moet plaatsen,maar mischien is ie dan wel te achterhalen via social-media.
_____________________________
Tom Evertz

http://waarneming.nl/user/photos/81428

August

Citaat van: Tom1980 op juni 01, 2013, 20:08:10 PM
Heeft niemand een foto geknipt :huh:
Niet dat je die dan moet plaatsen,maar mischien is ie dan wel te achterhalen via social-media.
op Facebook staat een foto van deze man
August van Rijn

ArjenDrost †

Citaat van: August op juni 01, 2013, 20:15:37 PM
Citaat van: Tom1980 op juni 01, 2013, 20:08:10 PM
Heeft niemand een foto geknipt ???
Niet dat je die dan moet plaatsen,maar mischien is ie dan wel te achterhalen via social-media.
op Facebook staat een foto van deze man
Ongetwijfeld, zoals van miljoenen mensen... Of ook nog op een bepaalde facebook? ;)

GertJ

Citaat van: ArjenDrost op juni 01, 2013, 20:20:09 PM
Citaat van: August op juni 01, 2013, 20:15:37 PM
Citaat van: Tom1980 op juni 01, 2013, 20:08:10 PM
Heeft niemand een foto geknipt ???
Niet dat je die dan moet plaatsen,maar mischien is ie dan wel te achterhalen via social-media.
op Facebook staat een foto van deze man
Ongetwijfeld, zoals van miljoenen mensen... Of ook nog op een bepaalde facebook? ;)
Ik begreep dat andere fotografen een plaatje van deze man geknipt hebben. Dat plaatje schijnt op Facebook te circuleren.
Groet Gert Jager

Tom1980

Citaat van: GertJ op juni 01, 2013, 20:28:09 PM
Citaat van: ArjenDrost op juni 01, 2013, 20:20:09 PM
Citaat van: August op juni 01, 2013, 20:15:37 PM
Citaat van: Tom1980 op juni 01, 2013, 20:08:10 PM
Heeft niemand een foto geknipt ???
Niet dat je die dan moet plaatsen,maar mischien is ie dan wel te achterhalen via social-media.
op Facebook staat een foto van deze man
Ongetwijfeld, zoals van miljoenen mensen... Of ook nog op een bepaalde facebook? ;)
Ik begreep dat andere fotografen een plaatje van deze man geknipt hebben. Dat plaatje schijnt op Facebook te circuleren.

En dan nog kan ik hem niet vinden  :huh: ....wat ik ook voor tekst intik(google) ,niks komt omhoog omtrent bv, wie is deze man(facebook)
_____________________________
Tom Evertz

http://waarneming.nl/user/photos/81428

Jeroen Nagtegaal

Voor Tom zie het berichtje dat ik je via FB verzond. Arjen ook voor jou zou de foto zichtbaar moeten zijn...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

C.Dekker

Kan iemand mij een linkje sturen waarop dit individu te zien is??? eventueel met naam ??
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

ArjenDrost †

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 01, 2013, 20:43:01 PM
Arjen ook voor jou zou de foto zichtbaar moeten zijn...
Als ik weet waar ik moet zoeken vast wel...

Jeroen Nagtegaal

Foto is alleen te voor de een select aantal vrienden van... Wat mij betreft kan de foto gewoon op het forum, maar aangezien het niet mijn foto is...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

August

Citaat van: ArjenDrost op juni 01, 2013, 20:54:52 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 01, 2013, 20:43:01 PM
Arjen ook voor jou zou de foto zichtbaar moeten zijn...
Als ik weet waar ik moet zoeken vast wel...
je heb een PM
August van Rijn

petermeer

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 01, 2013, 20:57:43 PM
Wat mij betreft kan de foto gewoon op het forum, maar aangezien het niet mijn foto is...
Wees ajb wel voorzichtig met het plaatsen van een foto en een naam op een openbaar forum. Dit mbt portretrecht en privacy. Je kunt beter de naam en een link naar de foto mailen naar info@waarneming.nl. Wij kunnen dan contact opnemen met andere sites om eventueel de persoon in kwestie en de foto te (laten) boycotten.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Fred Visscher

Citaat van: rlhgenuit op juni 01, 2013, 13:07:06 PM
Citaat van: jaapbird op juni 01, 2013, 12:20:01 PM
tsja -- deze persoon liep de groep kijkende gewoon straal voorbij , ging dichterbij , strooide meelwormen en bleef ijsberen .... Op aanspreken kwam het bekende liedje . Ik heb niets met jullie/je te maken ik bepaal zelf wat ik doe en dit is een vrij land. Hij is meerdere malen aangesproken.

Bijzonder asociale man helaas kende niemand zijn naam wel zijn gezicht .....

Helaas weer 1 individue die weer meer wil..... Rest waaronder veel fotografen  beleven keurig bij elkaar staan

De klap zat er nog wel.


Het is helaas een recidivist, vorig jaar bij Roodkopklauwier in de Kennermerduinen wist hij het ook voor elkaar te krijgen om de vogel op te jagen terwijl er mensen de vogel aan het bekijken waren. Ze zouden me wel even opkomen zoeken als ik er werk van zou maken! werd me toen te verstaan gegeven. Walgelijke kerel


Voor de rest verloopt het prima!, geen verkeersproblemen en blijft (bijna) iedereen op de paden of het fietspad, bedankt voor de medewerking
Rein, kreten als "ik kom je wel even opzoeken..."daar kan je natuurlijk gewoon aangifte van doen, dit valt bij mij onder bedreiging en bij justitie ook lijkt mij.
Gr Fred

Rein Genuït

http://waarneming.nl/waarneming/view/76491135


Is er nog iemand daar in de buurt die deze even op zeker gaat zetten  ;D
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

laatvlieger

Zou de Terek vertrokken zijn? Jammer, want gister liet hij zich wel erg fraai bekijken en beluisteren! Af en toe was hij aan het vechten en baltsen met Tureluurs! Heb er nog een bibberig filmpje van weten te maken:
http://www.youtube.com/watch?v=tLPbh5YL7ww

(wel even kwaliteit op HD zetten met het tandwieltje onder het filmpje)

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

SlechtValk

Citaat van: petermeer op juni 01, 2013, 21:08:00 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 01, 2013, 20:57:43 PM
Wat mij betreft kan de foto gewoon op het forum, maar aangezien het niet mijn foto is...
Wees ajb wel voorzichtig met het plaatsen van een foto en een naam op een openbaar forum. Dit mbt portretrecht en privacy. Je kunt beter de naam en een link naar de foto mailen naar info@waarneming.nl. Wij kunnen dan contact opnemen met andere sites om eventueel de persoon in kwestie en de foto te (laten) boycotten.

Volgens mij gaat portretrecht hier niet op... portretrecht is in principe alleen van toepassing indien de foto "in opdracht" gemaakt is, een foto van iemand op straat valt daar in dit geval dus niet onder (ik ga er niet vanuit dat deze persoon de fotografen gevraagd en betaald heeft om hem te fotograferen). Zie http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/foto/portretrecht/ voor een redelijk duidelijke uitleg.

Ik ken de situatie niet, maar indien deze persoon ook nog een afgesloten gebied betreden heeft, of dit deed om die vogel te kunnen vangen, zou je kunnen betogen dat het een foto van een overtreding/strafbaar feit betreft en voor opsporing zou kunnen dienen (alhoewel voor publicatie alleen justitie/politie dat mogen geloof ik).

Een laatste optie is natuurlijk ook nog om de foto met het bekende zwarte balkje over de ogen te publiceren (dit balkje hoeft van mij in dit geval helemaal niet zo veel te bedekken), dan mag het zowiso!
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

MarcelHaas

Ik kan trouwens iedereen de Amerikaanse Goudplevier in De Putten, bij Camperduin, aanbevelen. Wat een ontzettend mooi kleed en dat op een meter of 20...

MarcelHaas

De Amerikaanse Goudplevier in De Putten zit er nog. Nu nog met tegenlicht, later vandaag hopelijk met de zon in de rug.