ik kom er niet uit

Gestart door nick w, juni 13, 2012, 22:14:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

nick w

wie wel? ca 30cm hoog, op grond waar vorig jaar nog een stuwmeer lag. Tussen allerlei pioniers en liefhebbers van rivieroevers. Deed heel even aan Agrimonie denken. Mijn plantenboeken bieden geen redding, ik heb vooral bij ranonkel- en rozenfamilie gekeken maar kennelijk zit ik er toch naast..
http://observado.org/waarneming/view/69159214
onzeker Plant onbekend - Plantae indet. gezien op 2012-06-02 France - Morvan
Foto's:



Bedankt, en groet,
Nick W

Erik Simons

ik denk Potentilla norvegica, iig een Potentilla
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

nick w

ahhh.. dus toch een potentilla. Volgens de lijst van de planten in de Morvan komt die daar niet voor maar er staan maar vier soorten op die lijst (argentea, erecta, neumanniana en reptans). Dit was een heel vreemd gedrongen exemplaar, er stonden er meer en ze leken helemaal niet op de rest, oogden veel stugger, harder op een of andere manier. Dank je wel.

Groet,
Nick W


Erik Simons

wat voor een lijst gebruik je?
volgens telebotanica komt ie in ieder geval in een flink aantal oostfranse depertementen voor:
http://www.tela-botanica.org/eflore/BDNFF/4.02/nn/52745
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

nick w

#4
ik heb een lijst van Bourgogne-nature gehad van de planten die zij in de Morvan hebben gesignaleerd. Ik weet niet hoe volledig hun inventaris is maar ik ga uit van redelijk compleet, zij hebben ook een atlas gemaakt van de planten van de Bourgogne. Maarvolgens het kaartje wat jij geeft komt ie inderdaad in de Nièvre voor, en hun foto's passen wel. Dus ik pas 'm aan.

Groet,
Nick W

nick w

moet ik 'm wel eerst aanvragen, hij zit er zo niet in..

Groet,
Nick W

Erik Simons

volgens mij zit ie er gewoon wel in hoor.

vergeet trouwens niet dat Nederland bizar goed is geinventariseerd, en dat dat in veel andere landen, zelfs in west-europa, niet altijd het geval is.
toch denk ik dat die telebotanicawebsite aardig goed is.
je kunt ook gbif gebruiken, verre van volledig en ook nogal wat fouten erin, maar het geeft wel een beeld
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

nick w

ik denk ook dat die telebotanica OK is, misschien heeft Bourgogne inderdaad nog niet alles in kaart dan. Ik hoor het wel van die lui t.z.t., als ze de lijst van me krijgen..

Groet,
Nick W