Vogelboek Sulawesi

Gestart door alex schouten, mei 25, 2012, 21:14:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

alex schouten

Terwijl er de laatste tijd zo veel goede veldgidsen uit komen voor ZO Azie (o.a. Borneo), geldt dat helaas niet voor Sulawesi... Dé vogelgids is volgens mij de volgende:
A Guide to the Birds of Wallacea: Sulawesi, the Moluccas & the Lesser Sunda Islands, Indonesia. Illustrated by Dana Gardner.Dove Publications, 1997. 535 pages. 64 color plates. The field guide to use in central Indonesia. Book poorly distributed.

Ik ga komende winter (nov-dec) naar Indonesië en ben dan 1 week rond Manado op Sulawesi. Is er iemand die de bovenstaande vogelgids heeft en waarvan ik 'm (tegen betaling) kan lenen? Het lenen kan ook bestaan uit het maken van scans van de belangrijkste vogelplaten. zodat het boek het vliegtuig niet in hoeft.
Groet, Alex Schouten
Utrecht

Mark27

Ik heb het boek liggen. Je mag het kopieeren of scannen als je wilt. Mijn exemplaar is flink gebruikt, heb 12 jaar op Flores gewoond. Als je het komt halen en weer brengt of opstuurt dan ben je ook geholpen, toch??

Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

Rob Gordijn

Het boek is vertaalt in bahasa, en schijnt in die versie in Indonesie hier en daar verkrijgbaar te zijn.
Het kan de moeite waard zijn daar nog even te kijken.
Als je trouwens scans van het boek bemachtigd houd ik me aanbevolen, ik wil volgend jaar die kant op en alle beetjes helpen ;)


groeten
Rob

Bart van Hoogstraten

Bij Burung hebben ze hem op voorraad (maar wel een beetje aan de dure kant; € 55.000,-  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Helen Commandeur

Bart,

Jij vindt altijd de leukste info op internet  :duim:
Als iemand dit boek wil zou ik het hier kopen: http://envirobookscorner.xikat.com/product/item/12 (geen voorraad)
De valutacalculator heeft berekend dat 55.000,00 rupi in euri 4,74 is, pffffffffffff.
Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

Mark27

Ik heb de Indonesische versie op Flores. Veel minder tekst en minder informatie dan de originele versie in het Engels. Wel dezelfde kleurenplaten maar sommige platen zijn samengevoegd op één pagina. Maar voor Rp55.000 (4,50 euro) heb je wel alle platen en verspredingsgebieden etc.

Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

alex schouten

Ik heb de Engelstalige én de Indonesische versie van het boek inmiddels via via via tijdelijk in mijn bezit en ben bezig de Engelstalige versie te scannen. Het zal geen volledige scan worden omdat er behalve de 64 kleurenplaten ook nog meer dan 350 pagina's tekst in staan. Het scannen is illegaal (maar ja, in feite zit er in de situatie waarin het boek echt niet meer te krijgen is helaas niets anders op), dus als iemand interesse heeft in een scan (in delen i.v.m. de grootte van de bestanden), dan kun je mij via mijn persoonlijke e-mail benaderen: alexenangeline@gmail.com
Groet, Alex

Mark27

Dan kun je zorgeloos gaa vogelen daar op Sulawesi. Ik ben net terug uit Flores. Geen nieuwe soorten gezien, wel weer wat leuek endemen. Veel plezier daar in Indonesië!!

Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens