Hoofdmenu

Bugreports 2.N

Gestart door hiskodevries, april 24, 2012, 08:17:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

DunesUnLimited

Af en toe, het lijkt wel de eerste keer op een dag?, als ik ObsMapp opstart, dan worden er wat  kleine downloads gedaan. Is dat de bedoeling of gaat er ergens een testje mis?


Bernard
Bernard van Duijnen

hiskodevries

hoe constateer je dat ?
of bedoel je data verkeer ? dat kan om je lokatie te bepalen kan ook gebruik gemaakt worden van zendmasten, daarvoor is data verkeer nodig
kan je uitzetten bij je telefoon opties
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Er wordt zeker geen data gedownload of geupload. Wat Hisko zegt over de zendmasten kan zeker kloppen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

rudieh

Hoi Alex, Hisko
Vanmorgen waarnemingen geupload naar Sovon en waarneming.nl dit ging wel goed alleen blijven de waarnemingen in mijn telefoon staan, ze stonden alwel verwerkt op waarneming.nl en op Sovon. Toch bleven ze in de telefoon staan. Na het uploaden waarnemingen in het veld moest ik via Sovonwebsite nog wat handelingen doen, die heb ik thuis gedaan omdat ik geen internetbundel heb. Kan het hiermee te maken hebben?

Groet Rudie

Alex Kwak

Citaat van: rudieh op maart 07, 2013, 11:32:24 AM
Vanmorgen waarnemingen geupload naar Sovon en waarneming.nl dit ging wel goed alleen blijven de waarnemingen in mijn telefoon staan, ze stonden alwel verwerkt op waarneming.nl en op Sovon. Toch bleven ze in de telefoon staan.

Kreeg je meteen na het uploaden wel de melding "Uw waarnemingen zijn geupload, u krijgt een e-mail" etc?
En heb je ook een mail gehad?

Als de waarnemingen goed op wn.nl en Sovon staan, dan kan je ze uiteraard van je telefoon verwijderen.
Maar ik ben wel benieuw hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

rudieh

Hoi Alex,
geen melding gehad dat de waarnemingen zijn geupload, kreeg na een tijdje weer het scherm ervoor met de waarnemingen erop volgens mij, toen weer een poging gedaan met uploaden  kreeg toen de melding dat waarnemingen voor waarneming.nl al geupload waren en kreeg toen ook de melding dat ik om de waarnemingen bij sovon te krijgen naar hun website te gaan en daar mijn waarnemingen te bevestigen. Dit gedaan en waarnemingen zijn bij mijn plot terecht gekomen.
Heb wel een bevestigingse-mail gehad van mijn waarnemingen.
Dit is het hele verhaal zo goed als ik mij herinner, hoop dat je er wat aan hebt.
Ben hoe dan ook een tevreden OBSmap gebruiker.

vr. gr. Rudie Huiting

Alex Kwak

Bedankt Rudi. Als ObsMapp geen terugmelding krijgt, dan gaat die er van uit dat de upload niet is gelukt, en worden de waarnemingen niet verwijderd.
Blijkbaar is hier op de server iets fout gegaan en zijn de waarnemingen wel geplaatst, maar is er geen terugmelding gegegeven.
@Hisko: kan jij iets op de server zien?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Botervlieg

Vanochtend kwam ik een waarnemer tegen ik de Hekslootpolder in Haarlem.
Hij zei: Ik vind ObsMapp echt heel handig. Maar het is vervelend want als je wat invoert staat de GPS op bijv 7 meter, maar de eenden zitten misschien 150 meter van je vandaan.
Dus ik zei: Je kan handig met OSM dat pijltje verzetten. Hij dacht dat dat via internet ging en was verheugd dat je dat op je telefoon kan zetten.

Maar toen kwam ik er achter dat je waarneming dan niet kan invoeren.

Want ik kan niet meer op opslaan klikken als ik het pijltje met OSM heb verzet.

Was dit bij jullie bekend en wat gaat hier fout ? Hoe los ik dit op? Want door de opmerking van die man dacht ik dat kan ik inderdaad wel vaker doen, scheelt thuis weer.

Groetjes, Marleen

Alex Kwak

Citaat van: M. Baltus op maart 10, 2013, 13:25:45 PM
Want ik kan niet meer op opslaan klikken als ik het pijltje met OSM heb verzet.

Dit is bijzonder, zou zeker niet moeten. Is de opslaan-knop dan uitgegegrijsd?
Overigens is juist dit onderdeel van ObsMapp in de komende versie sterk verbeterd.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

DunesUnLimited

Hoe ik weet dat hij automatisch update als ik hem opstart? Dat is onmiskenbaar, dat zegt ie zelf.  Er komt een popup met Updating activity, language en nog wat zaken zeg maar de basic data en dat eindigt met OK Downloading OK, en dat je dan moet bevestigen. Niet te missen dus.

Bernard
Bernard van Duijnen

hiskodevries

Dat gebeurt als je de taal van je device wijzigt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Citaat van: Alex Kwak op maart 09, 2013, 11:44:05 AM
Bedankt Rudi. Als ObsMapp geen terugmelding krijgt, dan gaat die er van uit dat de upload niet is gelukt, en worden de waarnemingen niet verwijderd.
Blijkbaar is hier op de server iets fout gegaan en zijn de waarnemingen wel geplaatst, maar is er geen terugmelding gegegeven.
@Hisko: kan jij iets op de server zien?
nee
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

DunesUnLimited

Ik wijzig de taal van mijn telefoon nooit. Deze staat al sinds jaar en dag op engels, en ik gebruik nederlandse soortnamen. Zijn er nog andere mogelijkheden?
Bernard van Duijnen

rudieh

Citaat van: hiskodevries op maart 10, 2013, 14:48:57 PM
Citaat van: Alex Kwak op maart 09, 2013, 11:44:05 AM
Bedankt Rudi. Als ObsMapp geen terugmelding krijgt, dan gaat die er van uit dat de upload niet is gelukt, en worden de waarnemingen niet verwijderd.
Blijkbaar is hier op de server iets fout gegaan en zijn de waarnemingen wel geplaatst, maar is er geen terugmelding gegegeven.
@Hisko: kan jij iets op de server zien?
nee
Hoi Alex, Hisko
Zou het misschien aan de internetverbinding hebben kunnen liggen in het veld toen ik de waarnemingen geupload hebt?
Groet Rudie



Alex Kwak

Citaat van: rudieh op maart 10, 2013, 18:19:06 PM
Zou het misschien aan de internetverbinding hebben kunnen liggen in het veld toen ik de waarnemingen geupload hebt?

Is niet meer na te gaan. Probeer even een simpele waarneming te upaloden. Gaat dat goed dan is de vorige een 'hikje' geweest.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Botervlieg

Citaat van: Alex Kwak op maart 10, 2013, 13:31:57 PM
Citaat van: M. Baltus op maart 10, 2013, 13:25:45 PM
Want ik kan niet meer op opslaan klikken als ik het pijltje met OSM heb verzet.

Dit is bijzonder, zou zeker niet moeten. Is de opslaan-knop dan uitgegegrijsd?

Ja, klopt.

Alex Kwak

Citaat van: M. Baltus op maart 10, 2013, 18:29:01 PM
Citaat van: Alex Kwak op maart 10, 2013, 13:31:57 PM
Citaat van: M. Baltus op maart 10, 2013, 13:25:45 PM
Want ik kan niet meer op opslaan klikken als ik het pijltje met OSM heb verzet.

Dit is bijzonder, zou zeker niet moeten. Is de opslaan-knop dan uitgegegrijsd?

Ja, klopt.

Wat staat er dan boven in beeld onder het kopje 'locatie'?
Een schermprintje zou helemaal mooi zijn.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

AHamers

Hoi Alex,
Ik gebruik al een tijdje versie Obsmapp 2.9.9 en moet mijn correctie in OSM telkens 2 keer doen. Dat is irritant, maar ja. Vandaag heb ik weer (en eigenlijk ook al eerder) geconstateerd dat de correctie helemaal niet doorgevoerd wordt en de locatie die de GPS heeft opgeslagen wordt. Ik ben dus nu bezig al mijn waarnemingen na te lopen die ik met deze versie heb ingevoerd om deze eventueel  alsnog te corrigeren. Ik heb een Samsung S Duos (GT-S7562) met Android 4.0.4.
Groetjes, Ad

Alex Kwak

Ad, bedankt voor het melden. Ik verwacht zeer spoedig ObsMapp 2.10 beschikbaar te maken waarbij dit scherm geheel is herbouwd.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Botervlieg

Citaat van: Alex Kwak op maart 10, 2013, 18:50:27 PM
Citaat van: M. Baltus op maart 10, 2013, 18:29:01 PM
Citaat van: Alex Kwak op maart 10, 2013, 13:31:57 PM
Citaat van: M. Baltus op maart 10, 2013, 13:25:45 PM
Want ik kan niet meer op opslaan klikken als ik het pijltje met OSM heb verzet.

Dit is bijzonder, zou zeker niet moeten. Is de opslaan-knop dan uitgegegrijsd?

Ja, klopt.

Wat staat er dan boven in beeld onder het kopje 'locatie'?
Een schermprintje zou helemaal mooi zijn.

Alex.

Niets bijzonders eigenlijk. Het icoontje voor de GPS coordinaten verandert. De gps-coordinaten staan er gewoon. Nergens foutmelding ofzo. Maar door OSM weet de telefoon niet hoe precies de coordinaten zijn dus kan die ook niet zeggen of het binnen de door mij "ge-eiste" 30 meter is. Daar gaat het, schat ik in, mis.

Groetjes, Marleen

Alex Kwak

Marleen, op het getoonde scherm heb je nog geen soort geselecteerd. Dan kan je uiteraard de waarneming nog niet opslaan.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Botervlieg

Citaat van: Alex Kwak op maart 10, 2013, 21:46:42 PM
Marleen, op het getoonde scherm heb je nog geen soort geselecteerd. Dan kan je uiteraard de waarneming nog niet opslaan.

Ik heb dit scherm net gemaakt. Wacht ik zal het opnieuw voor je doen maar dan met soort kiezen, het maakt geen verschil. (volgens mij)

Botervlieg

Citaat van: M. Baltus op maart 10, 2013, 21:48:43 PM
Citaat van: Alex Kwak op maart 10, 2013, 21:46:42 PM
Marleen, op het getoonde scherm heb je nog geen soort geselecteerd. Dan kan je uiteraard de waarneming nog niet opslaan.

Ik heb dit scherm net gemaakt. Wacht ik zal het opnieuw voor je doen maar dan met soort kiezen, het maakt geen verschil. (volgens mij)

Oeps *schaam*  Je hebt gelijk. Daar ligt het aan.

Sorry!

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

DunesUnLimited

Nog maar even opnieuw dan want ik krijg geen reactie. Het is echt niet goed. Nu net weer obsmapp opgestart en weer begint ie de basis info te downloaden, en eindigt dan met 'updating  ok' pop up. Ik wijzig de taal nooit, mijn telefoon zelf staat al bijna 2 jaar op engels ingesteld.
Bernard van Duijnen

Alex Kwak

Citaat van: DunesUnLimited op maart 12, 2013, 11:26:01 AM
Nog maar even opnieuw dan want ik krijg geen reactie. Het is echt niet goed. Nu net weer obsmapp opgestart en weer begint ie de basis info te downloaden, en eindigt dan met 'updating  ok' pop up. Ik wijzig de taal nooit, mijn telefoon zelf staat al bijna 2 jaar op engels ingesteld.

Geen idee. Ik kan alleen maar adviseren om ObsMapp een keer te deinstalleren en opnieuw te installeren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

DunesUnLimited

Dat vanzelf updaten probleempje is toch hardnekkiger dan ik dacht. Gisteren via de Play Store verwijderd en opnieuw geinstalleerd, vandaag even aangezet, en daar ging ie weer, 'updating ok . Had ik nog iets extra's moeten opruimen?
Bernard van Duijnen

Alex Kwak

Citaat van: DunesUnLimited op maart 13, 2013, 17:47:50 PM
Dat vanzelf updaten probleempje is toch hardnekkiger dan ik dacht. Gisteren via de Play Store verwijderd en opnieuw geinstalleerd, vandaag even aangezet, en daar ging ie weer, 'updating ok . Had ik nog iets extra's moeten opruimen?

Dat zou goed moeten zijn. Op welke taal heb je je toestel staan, en welke soortgroepen heb je met welke taal gedownload? Dan ga ik dat exact naspelen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

DunesUnLimited

Citaat van: Alex Kwak op maart 13, 2013, 18:37:54 PM
Citaat van: DunesUnLimited op maart 13, 2013, 17:47:50 PM
Dat vanzelf updaten probleempje is toch hardnekkiger dan ik dacht. Gisteren via de Play Store verwijderd en opnieuw geinstalleerd, vandaag even aangezet, en daar ging ie weer, 'updating ok . Had ik nog iets extra's moeten opruimen?

Dat zou goed moeten zijn. Op welke taal heb je je toestel staan, en welke soortgroepen heb je met welke taal gedownload? Dan ga ik dat exact naspelen.

De taal van mijn telefoon is English (United Kingdom) en ik heb ALL SPECIES NL in het Nederlands er op gezet.
Bernard van Duijnen

Alex Kwak

Citaat van: DunesUnLimited op maart 14, 2013, 11:18:56 AM
Citaat van: Alex Kwak op maart 13, 2013, 18:37:54 PM
Citaat van: DunesUnLimited op maart 13, 2013, 17:47:50 PM
Dat vanzelf updaten probleempje is toch hardnekkiger dan ik dacht. Gisteren via de Play Store verwijderd en opnieuw geinstalleerd, vandaag even aangezet, en daar ging ie weer, 'updating ok . Had ik nog iets extra's moeten opruimen?

Dat zou goed moeten zijn. Op welke taal heb je je toestel staan, en welke soortgroepen heb je met welke taal gedownload? Dan ga ik dat exact naspelen.

De taal van mijn telefoon is English (United Kingdom) en ik heb ALL SPECIES NL in het Nederlands er op gezet.

Ok, bedankt. Ik ga het naspelen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!