Stippelsteelslijmkop

Gestart door matthijsbroere, december 18, 2006, 16:13:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

matthijsbroere

Onderstaande kwam binnen op info@:
Citeerdag....
ik heb vandaag enkele groepen paddenstoelen gezien die erg op de stippelsteelslijmkop lijken. ze zouden in NL niet meer voorkomen, maar ze lijken er erg op.
plaats: Amsterdam, Zeeburg, onder bomen in een groene stoork aan de kant van de (vrij rustige) weg weg.
ik weet niet of dit voor jullie van belang kan zijn, maar wie weet..
Geen idee of dit interessant is voor jullie, maar ik geef het voor de zekerheid maar door. Als de soort inderdaad niet meer voorkomt in NL lijkt het me in ieder geval de moeite waard om te checken.
Matthijs Broere

Arno van Stipdonk

#1
Hallo Matthijs,

Toevallig wist ik van Marian Jagers dat ze deze soort onlangs gevonden hebben;
http://www.waarneming.nl/soort.php?id=1453...um_tm=&tab=foto

Dus verdwenen is de soort niet meer. In het Overzicht van de paddestoelen staat de soort als Zeer zeldzaam, laatste waarneming 1979 en als vermoedelijk uitgestorven, in de rode lijst als Ernstig Bedreigd.
Ik zal dit wel doorgeven aan de consul van de NMV van de provincie Noord Holland.

Ik weet niet of iemand in de gelegeheid is om op de locatie te gaan kijken, voor mij is het veel te ver.

Raver

Hoi,

Woon niet zo ver weg van Zeeburg, dus kan best wel even gaan kijken, fotograferen en verzamelen.

Maar een wat exactere plaatsaanduiding zou dan prettig zijn. Zeeburg is niet echt klein :-)  

Met vriendelijke groet,
Ron

matthijsbroere

Ik zal navraag doen naar de exacte locatie.
Matthijs Broere