Zoek dekking: nieuwe natuurwet komt eraan!

Gestart door Catwzl, oktober 07, 2011, 10:56:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

joostheeremans

MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

fkdeboer

Die van Siegfried Woldhek vind ik ook stukken beter. ;)
prachtig portret!

grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Hij is inderdaad subliem  :duim: -> behalve zeer vaardig getekend en treffend geportretteerd ook, op subtiele wijze, bijzonder raak; hij staat op het allerlaatste wilde plantje op de zwarte akker en het interesseert hem voor geen meter (de desinteresse druipt van zijn gezicht, erg raak!!!).  ;D ;D ;D
(eigenlijk om te huilen maar je moet er ook om kunnen lachen anders trek je het niet).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

jvogels

Gregorius Nekschot bewijst maar weer eens dat hij een ander type humor heeft dan ik. Ik ben normaal best fan van grove humor, maar dan moet het wel ergens op slaan. De man moet hebben gedacht: weet je wat, ik heb geen flauw idee van wat er nu politiek gaande is, dus teken ik er maar een gewoon een enorme lul aan vast, succes verzekerd.... zucht.

Die van siegfried is erg fraai idd.

HPM

Citaat van: joostheeremans op december 13, 2011, 12:08:40 PM
http://www.flickr.com/photos/woldhek/5573509791/   deze is wat subtieler, al kan ik die van Nekschot ook wel waarderen.

Niet alles was ik wel kan waarderen lijkt me geschikt voor dit forum, zeker niet als zo'n plaatje zichtbaar wordt geplaatst. Zie bijvoorbeeld de reactie van Margreet.
Die van Woldhek is natuurlijk op alle fronten onmeetbaar beter.
Herman van der Meer

Norman

Deze is ook wel weer mooi:


HIER gevonden.

Ik wacht eigenlijk nog op een mooi stripje van KorHaan over Bleker.  ;D

KorHaan

Citaat van: Norman op december 13, 2011, 21:57:00 PM
Deze is ook wel weer mooi:


HIER gevonden.

Ik wacht eigenlijk nog op een mooi stripje van KorHaan over Bleker.  ;D

Ha Norman,

Daar ben ik al mee bezig. In mijn hoofd althans. Ik weet niet waar ik moet beginnen  ;D >:D .

Groetjes, Ronald

Johan Helmus

Nu heeft ook de PvdD het vertrouwen in meneer Bleker opgezegd. Er is een motie van wantrouwen tegen hem ingediend, waarover later vandaag wordt gestemd.

Gezien de zetelverdeling in de kamer, heb ik zo'n vermoeden wat de uitkomst zal zijn....  ;)
Groeten, Johan Helmus

DuDe

Citaat van: Johan Helmus op december 14, 2011, 13:35:24 PM
Gezien de zetelverdeling in de kamer, heb ik zo'n vermoeden wat de uitkomst zal zijn....  ;)
Ik weet niet zeker of je dit bedoelde: Alleen de twee leden van de Partij voor de Dieren (PvdD) stemden er voor.
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Johan Helmus

Exact  ;D Naja, niet specifiek dat alleen die twee voor zouden stemmen, maar in ieder geval wel dat de motie zou worden verworpen. Het kabinet, en zijn gedoogpartner(s) hebben tenslotte een meerderheid.
Groeten, Johan Helmus

jvogels

Ik vindt het een ontzettend stomme actie van de pvdd. Moties van wantrouwen moet je goed timen, anders verwatert het middel tot het nivo "ach, de oppositie moet oppositie voeren". Niet voor niets hebben de andere oppositiepartijen deze motie niet gesteund.

KorHaan

Citaat van: jvogels op december 14, 2011, 17:05:37 PM
Ik vindt het een ontzettend stomme actie van de pvdd. Moties van wantrouwen moet je goed timen, anders verwatert het middel tot het nivo "ach, de oppositie moet oppositie voeren". Niet voor niets hebben de andere oppositiepartijen deze motie niet gesteund.

Misschien wel, maar de oppositie moet oppositie voeren. Als je fel tegen Blekers beleid bent, moet je dat ook tot uitdrukking brengen, en zo'n motie steunen. Wat ze nu doen, is hopen dat er wat concessies uitrollen aan de onderhandelingstafel. Het zou mooi zijn, als alle provincies tegen het akkoord stemmen. Daarna kunnen er in de Tweede Kamer moties van wantrouwen gericht worden afgevuurd, kan Bleker naar huis, en kunnen we naar de stembus.

Een mooi begin van 2012.


Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

ArjanH

#223
Citaat van: jvogels op december 14, 2011, 17:05:37 PM
Ik vindt het een ontzettend stomme actie van de pvdd. Moties van wantrouwen moet je goed timen, anders verwatert het middel tot het nivo "ach, de oppositie moet oppositie voeren". Niet voor niets hebben de andere oppositiepartijen deze motie niet gesteund.


Natuurlijk moet de oppositie oppositie voeren en tegengas geven want van dit kabinet valt in alle opzichten helemaal niets te verwachten (tenzij je een liefhebber bent van nog meer asfalt, asociaal verkeersgedrag, luxueuze golfbanen, een nieuwe kerncentrale en onzinnige uitbreiding van bedrijfsterreinen natuurlijk). Wanneer je als oppositie-partij de VVD, PVV het CDA en in zekere zin ook de SGP zonder tegengeluid hun gang laat gaan, blijft er van dit land weinig meer over. Behalve dan voor degenen die alleen maar aan zichzelf denken. De opstelling van de andere partijen (PvdA, SP, GL, D'66 en CU) die er nog een beetje moreel besef op nahouden valt me dan ook vies tegen.

KorHaan

Ja, Arjan, het valt mij van mijn eigen SP ook vies tegen. Héél vies tegen.  >:(

Misschien dat als de natuur met een PGB in een rolstoel zit, dat ze dan eens actie ondernemen.
Want dan ziet het er ook echt verdrukt uit, die natuur.

Groetjes, Ronald

KorHaan

Bleker heeft best een moeilijke kop om te tekenen. Hier alvast een 1e poging.

Groetjes, Ronald

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Margreet Kwh

Wat gaat u nog meer afbreken?
Uw tekenstift!
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

KorHaan

Citaat van: vuurvlinder op december 14, 2011, 23:01:16 PM
Toch wel zeer herkenbaar!  :duim:

Ik heb hem nog niet in de vingers. Hij is me nog niet stuurs genoeg. Een barse Grunningse kop en dan kan hij zó de strip in.

Groetjes, Ronald

KorHaan

Citaat van: MarKoHu op december 14, 2011, 23:07:26 PM
Wat gaat u nog meer afbreken?
Uw tekenstift!


Hahahaha! Dat kan-ie wel vergeten.

Oh, Margreet, iets anders: ik ben gisteravond op zoek gegaan naar Bolkestein en Jorritsma, maar de chaos is dusdanig groot in mijn stripmappen, dat een zeer gerichte zoekactie met honden en mijnwerkerslampen nodig is. Ik ben er inmiddels wel achter dat de strip uit begin 1998 moet zijn.

Groetjes, Ronald

Johan Helmus

@ Ronald
Hij is al wel herkenbaar zo, met die norse kop en die ongeïnteresseerde blik. Volgens mij kijkt ie meestal nog wel iets moeilijker :P

Citaat van: ArjanH op december 14, 2011, 18:10:02 PM
Citaat van: jvogels op december 14, 2011, 17:05:37 PM
Ik vindt het een ontzettend stomme actie van de pvdd. Moties van wantrouwen moet je goed timen, anders verwatert het middel tot het nivo "ach, de oppositie moet oppositie voeren". Niet voor niets hebben de andere oppositiepartijen deze motie niet gesteund.

Natuurlijk moet de oppositie oppositie voeren en tegengas geven want van dit kabinet valt in alle opzichten helemaal niets te verwachten
De andere oppositiepartijen hebben wel te kennen gegeven dat ze niet tevreden zijn met het onkundige beleid van meneer Bleker, maar dat ze hem nog even de kans willen geven om dit te verbeteren. Volgens mij wil de oppositie de kat nog even uit de boom kijken, en meer tijd hebben om munitie te verzamelen. De timing van de PvdD is daarom nogal onhandig. Als zijn nu een tweede motie indienen, dan wordt die een stuk minder serieus genomen. Je kunt niet met die dingen blijven schieten, je kunt ze beter op een tactisch moment inzetten.
Groeten, Johan Helmus

ArjanH

Citaat van: Johan Helmus op december 15, 2011, 07:28:35 AM
@ Ronald
Hij is al wel herkenbaar zo, met die norse kop en die ongeïnteresseerde blik. Volgens mij kijkt ie meestal nog wel iets moeilijker :P

Citaat van: ArjanH op december 14, 2011, 18:10:02 PM
Citaat van: jvogels op december 14, 2011, 17:05:37 PM
Ik vindt het een ontzettend stomme actie van de pvdd. Moties van wantrouwen moet je goed timen, anders verwatert het middel tot het nivo "ach, de oppositie moet oppositie voeren". Niet voor niets hebben de andere oppositiepartijen deze motie niet gesteund.

Natuurlijk moet de oppositie oppositie voeren en tegengas geven want van dit kabinet valt in alle opzichten helemaal niets te verwachten
De andere oppositiepartijen hebben wel te kennen gegeven dat ze niet tevreden zijn met het onkundige beleid van meneer Bleker, maar dat ze hem nog even de kans willen geven om dit te verbeteren. Volgens mij wil de oppositie de kat nog even uit de boom kijken, en meer tijd hebben om munitie te verzamelen. De timing van de PvdD is daarom nogal onhandig. Als zijn nu een tweede motie indienen, dan wordt die een stuk minder serieus genomen. Je kunt niet met die dingen blijven schieten, je kunt ze beter op een tactisch moment inzetten.


Op zich wel mee eens, maar die medaille heeft zijn keerzijde. Wanneer is er sprake van een tactisch moment wanneer er nu al sprake is van volledige afbraak van de natuur maar vooral ook niet te vergeten de GGZ en het speciaal onderwijs ? Dit hele foute kabinet mag niet de kans krijgen om dergelijke krankzinnige ingrepen (men is zelf rijp voor GGZ zou ik bijna willen zeggen maar daarmee doe ik mensen die dat daadwerkelijk nodig hebben en dat binnenkort wel kunnen vergeten ernstig tekort) door te zetten.

Johan Helmus

De natuurwet is gelukkig nog een concept, maar we mogen hopen dat het ook nooit meer wordt dan dat. De overige afbraak van dit kabinet vind ik ook kwalijk en kortzichtig, maar dit staat los van een motie tegen Bleker. Ik verwacht dat er vanzelf een nieuwe, breder gesteunde, en beter onderbouwde motie van wantrouwen tegen onze ponyhouder komt, als hij op deze wijze verder gaat. Hopelijk is het dan ook eentje die aan wordt genomen.

Overigens lijken er steeds meer scheurtjes te ontstaan in dit rechtse kabinet, en lijkt het CDA steeds opstandiger te worden, in tegenstelling tot het makke lammetjesgedrag dat ze voorheen vertoonden. Misschien is dit een teken dat ze een val anticiperen, en proberen om weer omhoog te krabbelen in de peilingen voor eventuele verkiezingen? Ik hoop alvast op de val van dit kabinet, en niet op een herstel van het CDA. Om je vingers bij af te likken! :angel:
Groeten, Johan Helmus

jvogels

Citaat van: Johan Helmus op december 15, 2011, 07:28:35 AM
@ Ronald
Hij is al wel herkenbaar zo, met die norse kop en die ongeïnteresseerde blik. Volgens mij kijkt ie meestal nog wel iets moeilijker :P

Citaat van: ArjanH op december 14, 2011, 18:10:02 PM
Citaat van: jvogels op december 14, 2011, 17:05:37 PM
Ik vindt het een ontzettend stomme actie van de pvdd. Moties van wantrouwen moet je goed timen, anders verwatert het middel tot het nivo "ach, de oppositie moet oppositie voeren". Niet voor niets hebben de andere oppositiepartijen deze motie niet gesteund.

Natuurlijk moet de oppositie oppositie voeren en tegengas geven want van dit kabinet valt in alle opzichten helemaal niets te verwachten
De andere oppositiepartijen hebben wel te kennen gegeven dat ze niet tevreden zijn met het onkundige beleid van meneer Bleker, maar dat ze hem nog even de kans willen geven om dit te verbeteren. Volgens mij wil de oppositie de kat nog even uit de boom kijken, en meer tijd hebben om munitie te verzamelen. De timing van de PvdD is daarom nogal onhandig. Als zijn nu een tweede motie indienen, dan wordt die een stuk minder serieus genomen. Je kunt niet met die dingen blijven schieten, je kunt ze beter op een tactisch moment inzetten.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Margreet Kwh

Ik hoorde gisteren nog iemand zeggen: wat een afschuwelijk kabinet hebben we toch op het moment.
Want niet alleen de natuurwet laat de haren te berge rijzen, maar ook het sociale beleid is niet om over naar huis te schrijven.
Zien jullie een verband tussen het natuurbeleid en het sociale beleid?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Melchior van Tweel

Alles wat kwetsbaar is, is weerloos en wordt nu genadeloos aangepakt  :'(
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

KorHaan

Citaat van: MarKoHu op december 16, 2011, 11:21:41 AM
Ik hoorde gisteren nog iemand zeggen: wat een afschuwelijk kabinet hebben we toch op het moment.
Want niet alleen de natuurwet laat de haren te berge rijzen, maar ook het sociale beleid is niet om over naar huis te schrijven.
Zien jullie een verband tussen het natuurbeleid en het sociale beleid?


Ja; afbraak.

Maar ik neem aan dat dit een retorische vraag is.

Er waait een rechtse wind door Nederland. Je kunt het kabinet wel van alles verwijten (wat ik graag doe), maar het zit er met instemming van een meerderheid van de kiezers. Mark Rutte is populair bij heel wat mensen. De constructie van een minderheidskabinet is mede te danken aan de bereidwilligheid van het CDA om zich te laten ringeloren door de beweging van Wilders (het is nog STEEDS geen partij, ik zou het BVV noemen in plaats van PVV). Dit minderheidskabinet heeft regeringsbevoegdheid ( Licence to Kill zou een betere omschrijving zijn  ;) ) omdat Wilders nog steeds de dirigent van dit krakkemikkige orkestje is. Zijn beweging is populair bij veel mensen die de gevestigde politiek allang niet meer vertrouwen, en die zich graag op sleeptouw laten nemen door deze moderne Rattenvanger van Hameln.
Het is tekenend voor de onbetrouwbaarheid van Wilders en consorten, dat hij sinds de verkiezingen al bijna 200 beloften aan zijn kiezers heeft gebroken ( cijfers van de SP, die dit met grote interesse volgt ), een tactiek die abject maar effectief genoemd kan worden. Hij is degene in de rij voor de kassa die voordringt, het eerst aan de beurt is en gnuivend zijn boodschapjes in zijn karretje laadt, en een lange neus trekt tegen de rest van de rij die schande spreekt van dit gedrag. Niemand fluit hem terug. Hij zit op rozen, omdat hij - in tegenstelling tot ministers in het kabinet -  niet in de kamer ter verantwoording kan worden geroepen. Dus hij kan roepen, wat hij wil. Alle afbraakministers ( en -staatssecretarissen ) zitten er omdat Wilders het toelaat.

Wilders is een meester in het vormgeven en sturen van debatten in de kamer, hij weet als geen ander de inhoud te omzeilen door het toeteren van one-liners en schampere opmerkingen. Precies wat hij vóór de verkiezingen al deed, en dat hij zoveel beloften aan zijn kiezers heeft gebroken, schijnt maar niet door te dringen. Zelfs als gedoogpartner van het minderheidskabinet komt hij af en toe met een loze dreiging tegen Rutte om de stekker er uit te trekken, terwijl hij dit natuurlijk nooit zal doen voordat hij weet dat hij bij de op handen zijnde nieuwe verkiezingen een meerderheid van stemmen zal halen, en als minister-president zijn achterste comfortabel in het allerhoogste pluche kan wringen. Dan zijn de rapen pas echt gaar.
Dat er nieuwe verkiezingen aankomen, lijkt onontkoombaar; het CDA heeft er achter de schermen eigenlijk al zó genoeg van, dat ze een nieuw plan voor ná het kabinet-Rutte bewust hebben laten uitlekken. Een plan dat niet langer een afbraakbeleid steunt. Fijn voor ze.

Inmiddels zijn de oppositiepartijen niet bij machte om ook maar iets te doen aan de waanzin die het minderheidskabinetje tentoon spreidt; verdeeldheid troef, en blij met kruimels die ze bij Rutte kunnen weghalen. Iets minder inhoud in de debatten en iets betere vormgeving zouden al wonderen doen. Met andere woorden: als de oppositie iets wil bereiken, moeten ze leren van Wilders dat voordringen bij de kassa loont. Maak de vorm beter zonder de inhoud geweld aan te doen.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Melchior van Tweel

Hallo Ronald,
Hoewel ik het hartgrondig met je eens bent en je het goed verwoord, vraag ik me af of deze politieke (niet-natuur-)discussie thuishoort op waarneming.nl. Wat vinden anderen hiervan?
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Margreet Kwh

Citaat van: Melchior van Tweel op december 18, 2011, 16:47:51 PM
Hallo Ronald,
Hoewel ik het hartgrondig met je eens bent en je het goed verwoord, vraag ik me af of deze politieke (niet-natuur-)discussie thuishoort op waarneming.nl. Wat vinden anderen hiervan?
Van mij mag de discussie hier blijven.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Melchior van Tweel op december 18, 2011, 16:47:51 PM
Hallo Ronald,
Hoewel ik het hartgrondig met je eens bent en je het goed verwoord, vraag ik me af of deze politieke (niet-natuur-)discussie thuishoort op waarneming.nl. Wat vinden anderen hiervan?

Hoewel ik het niet helemaal eens ben met Ronald vind ik dat het hier wel thuishoort, de nieuwe natuurwet is immers een product van de politiek. Wat heeft het voor zin om gezamenlijk wat "boehoe" te roepen tegen de natuurwet in deze uithoek op het internet zonder discussie te voeren erover? Lijkt me wat discussie, het uitwisselen van standpunten (en dus opinievorming) effectiever dan alweer zo'n internetpetitie waar echt helemaal niemand van in de broek poept.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/