2 X onbekend van 2004 en 2005

Gestart door Ringneck, november 02, 2006, 00:33:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

Ringneck

Deze zullen waarschijn moeilijk te determineren daar ik verder geen gebiedsgegevens kan herinneren. Maar ja niet proberen is altijd mis.

Foto 1 en 2 roze kussentjes op een boom soort (die ik niet meer weet) in de Amsterdamse waterleidingduinen 2005




Foto 3 en 4 gelig houtzwam soort, Spanderswoud 2003




Hopelijk is determineren toch nog mogelijk.

Alvast bedankt,
Rob :mellow:

Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

JW_2all

#1
Foto 1 en 2 zie http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=15663 maar dan een jonger stadium.
Foto 3 en 4 brengen me niet direct op een gedachte. Het is duidelijk een jong stadium van iets dat nog komen gaat.
Groet,
Jan

Ismael

Groeten Ismaël Wind

JW_2all

CiteerIs foto 1 geen bloedweizwam? Ik vind het er erg op lijken

http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soor...nstoelen&id=981

Groetjes Ismael
Yep dat is de oude naam van de Gewone boomwrat, in de wandelgangen ook wel de blotebilletjeszwam genoemd.
Groet,
Jan

Ringneck

CiteerIs foto 1 geen bloedweizwam? Ik vind het er erg op lijken

http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soor...nstoelen&id=981

Groetjes Ismael
Ik denk dat je gelijk heb dat het een Bloedweizwam (Lycogala epidendrum) is, want de mijne leken erg veel op de foto van sortenbank.nl

Bedankt,
Rob
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Ismael

Oke dat wist ik niet dat ie ook gewone boomwrat heet, weer wat geleerd! B)

Greetz Ismael
Groeten Ismaël Wind

Natuvos

Foto 1 en 2 volgens mij "blote billetjeszwam"( Lycogala epidendrum)

Frans.

Ringneck

De paddenstoel van foto 3 en 4 is (zie ik) niet te determineren, deze wordt dan ook afgevoerd naar de rijk de onbekenden.

In elke geval bedankt voor de hulp met de gewone boomwrat.

Rob
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

knabenkraut

Hoi Rob

Misschien kom je later nog een keer weer in de buurt. Waarschijnlijk dat hij dan herkenbaar is. Heb je gelijk een mooie reportage.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat het gaat worden.
groetjes,
Dini

mcbud



CiteerDe paddenstoel van foto 3 en 4 is (zie ik) niet te determineren, deze wordt dan ook afgevoerd naar het rijk der onbekenden.

Rob, wat een onzin. Iedereen was zo gefascineerd door de Blotebilletjeszwam dat ze vergaten om naar de ander plaatjes te kijken.

Het zijn mooie scherpe fotos van - volgens mij - een lid van de Polyporaceae familie.
Als leek in paddestoelenland zou ik - via het kijken van plaatjes in o.a. Phillips- terechtkomen op de Witte bultzwam (Trametes gibbosa). Omdat Phillips nou eenmaal niet de "de hele waarheid en niets dan de waarheid" in pacht heeft zal dat wel niet de eindoplossing zijn, maar het is wel een goede ingang om verder te zoeken.

doei en succes!
marc

Ringneck

De foto is genomen in 2003, om terug te gaan kijken hoe het er nu uitziet wordt moeilijk denk ik  :lol:

Zou het een beginnende dennevoetzwam kunnen zijn, de kleur klopt in elke geval wel, alleen de onderkant ziet er anders uit.

Rob  :huh:


Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Arno van Stipdonk

Nee, geen Dennenvoetzwam. De aanmoedigingen van Marc zijn goedbedoeld, maar deze zwam is echt niet meer met zekerheid op naam te brengen. Is ie gewoon nog te jong voor.... :censored:  

feel4nature

Citeer
Rob, wat een onzin. Iedereen was zo gefascineerd door de Blotebilletjeszwam dat ze vergaten om naar de ander plaatjes te kijken.
ja, inderdaad heel erg goedbedoeld...ik herinner me nog hoe enthousiast ik tekeer ging in het begin!
ik wou altijd maar een naam vinden...en maakte graag amok met de admins...:-)

dat ik inmiddels wijzer ben zal iedereen verbazen, maar nu weet ik dat je bij zwammen als deze vaak de naam nooit zal vinden...
nu wil ik niemand ontmoedigen hoor!
ga gerust zo door en probeer zoveel mogelijk op naam te brengen!
ga er lekker mee aan de slag, maar wees niet te teleurgesteld als dat nu eenmaal niet lukt.....


trouwens...wat zie ik nu weer?...Arno is admin?
gefeliciteerd jongen :-) ik weet zeker dat je het goed zal doen!
mijn steun heb je  ;)

natuurlijk met groet, Ali.

Ringneck

#13
Arno,

Het gaat je goed, gefeliciteerd met je dankbare taak. Dit is een geweldige site en een goede aministrator is hard nodig.


All the best and keep up the good work,

Rob  :duim:
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Arno van Stipdonk

Dat heb je weer snel gezien Ali.  ^_^
Ik heb nu inderdaad admin rechten op het forum gekregen. Er is me gevraagd of ik de database mee wil gaan controleren, met name de soorten / familie's die ik goed ken. Dit heb ik toegezegd, maar ik wacht er nog even mee tot het wat rustiger wordt met de paddestoelen. Het is nu zo druk op het forum...
Eerst wil ik even alles doornemen en rustig op een rijtje zetten, binnenkort zal ik een start gaan maken.
Verder blijf ik gewoon doen wat ik al deed, zoveel mogelijk mensen helpen. Maar verwacht niet dat ik nu ineens zoveel weet als André of John deden, dat lukt me voorlopig nog niet.

Maar bedankt voor jullie positieve reactie's!

Verder wil ik Wim wel even bedanken voor de bijdrage die hij levert op dit forum. Dit doe je op een leuke, positieve manier en je hebt al menig onbekende soort op naam gebracht. En nu spreek ik maar even uit naam van iedereen op dit paddestoelenforum. :duim:



Corryabbink

CiteerVerder wil ik Wim wel even bedanken voor de bijdrage die hij levert op dit forum. Dit doe je op een leuke, positieve manier en je hebt al menig onbekende soort op naam gebracht. En nu spreek ik maar even uit naam van iedereen op dit paddestoelenforum. 

Dat ben ik volledig met Arno eens. Net als zoveel trouwens.

Arno ik ben blij dat je admin geworden bent. Iemand die weet hoe het forum werkt en er altijd veel energie in steekt. Natuurlijk ken je alle soorten niet maar dat hoeft ook niet. We hebben nu weer een aanspreekpunt en dat is heel belangrijk. In ieder geval behandel je de mensen met respect en dat is een eerste vereiste. De rest komt wel.
Van harte welkom als admin en maak er iets van  :duim:  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

wim veraghtert

Bedankt voor de lof, hoeft echt niet.
Ik ben ook een beginnend amateur-mycoloog en heb nog veel bij te leren.

Groetjes,
Wim

Lier-België
admin nachtvlinders waarnemingen.be