Hoofdmenu

Vandaag gezien

Gestart door Vincent Hart, juni 22, 2011, 09:36:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Akkoord. Ik vind het een beetje een paardenmiddel, maar als je iemands nr niet hebt is diens pieper laten afgaan (ervan uitgaand dat die piep door z'n profiel komt) natuurlijk handiger dan die persoon niet bereiken. Daarnaast is Wietze de baas dus moet je sowieso naar hem luisteren ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

snwja3

Citaat van: Vincent Hart op mei 16, 2012, 17:41:23 PM
Daarnaast is Wietze de baas dus moet je sowieso naar hem luisteren ;)
Zo is het maar net!  ;)
Wietze Janse

Maarten Sluijter

Ik stond gisterenavond om half 1 buiten op m'n werk, en binnen een kwartier vliegt er roepend een Kwartel over en zweeft er een Kerkuil langs!
.

Botervlieg

Het is niet van vandaag, maar van donderdag.

http://waarneming.nl/waarneming/view/68497913
Visdief - Sterna hirundo gezien op 2012-05-17 Amsterdamse Waterleidingduinen - strand - noord


Niets "bijzonders" volgens mij, maar wel leuk.  ;D

Groetjes, Marleen

Botervlieg

#1414
Vandaag gezien.... Twee koolmezen opzoek naar een plekje voor een nest.
De koolmees ging daarom even koekeloeren in de pimpelmezenkast waar de jongen bijna groot genoeg zijn om uit te vliegen...

Hellup. Dat vond pimpel pa/ma niet zo leuk  :wacko:

Koolmeesjes keken ook in de andere kastjes (betere opening voor KM volgens mij).
Ben benieuwd of ze daar in gaan...

Groetjes, Marleen

Margreet Kwh

Hallo Marleen,

leuke foto met die drie Visdiefjes op het strand!
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Botervlieg

Citaat van: MarKoHu op mei 20, 2012, 11:41:45 AM
Hallo Marleen,

leuke foto met die drie Visdiefjes op het strand!

Dank je wel, Margreet!

joostheeremans

Citaat van: M. Baltus op mei 20, 2012, 11:39:33 AM
Vandaag gezien.... Twee koolmezen opzoek naar een plekje voor een nest.
Even koekeloeren in de pimpelmezenkast waar de jongen bijna groot genoeg zijn om uit te vliegen...

Hellup. Dat vond pimpel pa/ma niet zo leuk  >:D

Koolmeesjes keken ook in de andere kastjes (betere opening voor KM volgens mij).
Ben benieuwd of ze daar in gaan...

Groetjes, Marleen


hoe verleidelijk ook, probeer het niet te doen. Voor vogels is het een zeer stressvolle ervaring als je in de kast gaat kijken met jongen.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Botervlieg

#1418
Citaat van: joostheeremans op mei 20, 2012, 12:08:12 PM
Citaat van: M. Baltus op mei 20, 2012, 11:39:33 AM
Vandaag gezien.... Twee koolmezen opzoek naar een plekje voor een nest.
De koolmees ging daarom even koekeloeren in de pimpelmezenkast waar de jongen bijna groot genoeg zijn om uit te vliegen...

Hellup. Dat vond pimpel pa/ma niet zo leuk  >:D

Koolmeesjes keken ook in de andere kastjes (betere opening voor KM volgens mij).
Ben benieuwd of ze daar in gaan...

Groetjes, Marleen


hoe verleidelijk ook, probeer het niet te doen. Voor vogels is het een zeer stressvolle ervaring als je in de kast gaat kijken met jongen.

Ik pas het bericht even aan. Ik bedoel dat de koolmees erin heeft gekeken omdat hij/zij opzoek is naar een plek voor een nest!!!!

joostheeremans

Citaat van: M. Baltus op mei 20, 2012, 12:09:16 PM
Citaat van: joostheeremans op mei 20, 2012, 12:08:12 PM
Citaat van: M. Baltus op mei 20, 2012, 11:39:33 AM
Vandaag gezien.... Twee koolmezen opzoek naar een plekje voor een nest.
Even koekeloeren in de pimpelmezenkast waar de jongen bijna groot genoeg zijn om uit te vliegen...

Hellup. Dat vond pimpel pa/ma niet zo leuk  >:D

Koolmeesjes keken ook in de andere kastjes (betere opening voor KM volgens mij).
Ben benieuwd of ze daar in gaan...

Groetjes, Marleen


hoe verleidelijk ook, probeer het niet te doen. Voor vogels is het een zeer stressvolle ervaring als je in de kast gaat kijken met jongen.

IK heb er niet in gekeken, de koolmees!


haha, ja nu lees ik het zoals je het bedoeld hebt (altijd lastig zonder onderwerp ;) ) . Excuses  :duim:
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Botervlieg

Citaat van: joostheeremans op mei 20, 2012, 12:11:08 PM
Citaat van: M. Baltus op mei 20, 2012, 12:09:16 PM
Citaat van: joostheeremans op mei 20, 2012, 12:08:12 PM
Citaat van: M. Baltus op mei 20, 2012, 11:39:33 AM
Vandaag gezien.... Twee koolmezen opzoek naar een plekje voor een nest.
Even koekeloeren in de pimpelmezenkast waar de jongen bijna groot genoeg zijn om uit te vliegen...

Hellup. Dat vond pimpel pa/ma niet zo leuk  >:D

Koolmeesjes keken ook in de andere kastjes (betere opening voor KM volgens mij).
Ben benieuwd of ze daar in gaan...

Groetjes, Marleen


hoe verleidelijk ook, probeer het niet te doen. Voor vogels is het een zeer stressvolle ervaring als je in de kast gaat kijken met jongen.

IK heb er niet in gekeken, de koolmees!


haha, ja nu lees ik het zoals je het bedoeld hebt (altijd lastig zonder onderwerp ;) ) . Excuses  :duim:

Excuses aanvaart.

Ik begrijp enerzijds wel dat die leesfout erin zat al is het nogal een rare tekst als ik eerst iets zeg over koolmezen opzoek naar een nestkast, vervolgens dat ik zelf in een pimpelmezenkast zou kijken en daarna weer over dat koolmezen ook in andere kastjes keken.  :rolleye:

GijsB

Afgelopen weekend in de voornse duinen geweest met de JNM. Dit was een insecten en plantenkamp. Veel zeldzame planten gezien, waaronder weegbreefonteinkruid, dodemansvinger, soldaatje, poppenorchis en zeewolfsmelk. Vrijdag was zelfs ook nog een onverwacht succesvolle dag voor vogels, bij het vertrek van de excursie vloog er laag een wespendief over, een nieuwe jaarsoort. Toen we een paar uur op pad waren we in eens het bericht door van een roodkopklauwier op de maasvlakte, rijden dus. Hier ook nog dingen als kleine zilverreiger, lepelaar, gele kwik en kneu. Daarna hebben we nog wat gevogeld bij het groene strand, met onder andere slechtvalk, regenwulp, kanoet, drieteenstrandloper en groenpootruiter. Vervolgens zijn we naar het oostvoornsemeer gegaan waar we van erg dichtbij een mooie zeekoet in zomerkleed konden bekijken. Hier zaten ook ontzettend veel spotvogels, altijd leuk. Zaterdag was ook wel weer leuk qua vogels (weer een overvliegende wespendief, drieteenstrandlopers van erg dichtbij en weer erg veel spotvogels). Vanochtend kreeg ik te horen dat er een lachstern bij het oostvoornse meer zat en een grijze wouw bij Wageningen. Dit had een thuiswedstrijd kunnen zijn maar nee ik zat in een uithoek van Nederland waar ik niet zomaar weg kon. Omdat de lachstern ook nog wel erg aantrekkelijk was eerst maar even bij het oostvoornse meer naar de lachstern gezocht, zonder succes. Daarna snel door naar wageningen. Zelden zo onrustig in de trein gezeten, accu van mn iPod en mobiel waren beide leeg, ik had geen idee waar de grijze wouw precies zat en of hij er nog zat. Ook nog eens vertraging met de trein. Uiteindelijk aangekomen in binnenveld, ik kon geen grote groep vogelaars vinden, toch maar even aan wat vissers gevraagd of ze op waarneming.nl wilden kijken lees ik dat de grijze wouw om 11 uur al vertrokken was, al die onrust was dus voor niks geweest, jammer. Om toch nog met een lifer naar huis te gaan nog maar op zoek gegaan naar patrijzen, dit leek niet echt succesvol dus ik had ook de hoop daarop maar opgegeven. Bijna bij Wageningen zag ik in eens een hoen door het veld lopen, en jawel, er liep een patrijs door het veld, later zag ik zelfs nog een 2e patrijs. Mijn dag was weer helemaal goed.
Geen grijze wouw, maar niks is leuker dan het zelf vinden van een lifer  ;D
Gijs

Timo Roeke

Nog even een verslag gemaakt van de afgelopen dagen. Teleurstelling alom tot gisteravond:
http://slagpen.wordpress.com

lennartv

Citaat van: Timo Roeke op mei 22, 2012, 12:04:10 PM
Nog even een verslag gemaakt van de afgelopen dagen. Teleurstelling alom tot gisteravond:
http://slagpen.wordpress.com

We kunnen elkaar de hand geven http://lennartv.blogspot.com/2012/05/big-dip.html. Vanuit Zeeland naar Friesland rijden voor 11 morinelplevieren is ook niet echt waar je het voor doet.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Margreet Kwh

Gisteren gezien...
heel veel rupsjes hingen aan lange draden onder de bomen aan de bosrand op mijn vlinderroute. Amsterdamse Waterleidingduinen, Oosterduinrel.
Vers vogelvoer!
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Guus Peterse

Citaat van: lennartv op mei 22, 2012, 13:05:01 PM
Citaat van: Timo Roeke op mei 22, 2012, 12:04:10 PM
Nog even een verslag gemaakt van de afgelopen dagen. Teleurstelling alom tot gisteravond:
http://slagpen.wordpress.com

We kunnen elkaar de hand geven http://lennartv.blogspot.com/2012/05/big-dip.html. Vanuit Zeeland naar Friesland rijden voor 11 morinelplevieren is ook niet echt waar je het voor doet.
Het is natuurlijk niet aardig van me, maar af en toe lees ik zulke dingen graag. Als troost als het jezelf ook even een beetje tegenzit, om je te verzoenen met het feit dat je nou eenmaal meer mist dan je ziet.
Zie ook http://guuspeterse.hyves.nl/blog/
(En die franjepoot heb ik dus ook gedipt zondag, evenals (voor de zoveelste keer) witwangsterns maandag.)
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Timo Roeke

Met Guus eens. Ik lees zo nu en dan ook graag over mislukte vogeltrips. Door alle blogs en facebook berichten lees je nauwelijks meer iets over een essentieel onderdeel van onze gemeenschappelijke interesse. Het mislopen van soorten.

Vincent Hart

Gisteren de krekelzanger gedipt. Helaas (voor het verhaal) dat vandaag weer goedgemaakt  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

JandJ

Daar balen we flink van Vincent ;D 
Had zo gehoopt op een sappig verhaaltje, maar helaas >:D

Het is al vaker opgemerkt: twitchers hebben het vaak over gemiste soorten; dikwijls zitten ze zélfs bij succesvolle twitches (praktijvoorbeeldje: LSK) nog te mekkeren over 'dat-groene-in-de-duinen'. Sorry voor de opengehaalde wonden, maar zeg tegen mij een keer 'groen', kuifkoekoek of steppevorkstaartplevier (dat is 3x AUW!) en jullie hebben me voor 100% teruggepakt.
En inderdaad: het blijft altijd boeien om te horen/lezen hoe iemand een soort gedipt heeft.

Ps. nieuwe scoop --> nieuwe avatar. (vorige is in 2011 ontvr**md :'( )
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

lennartv

Citaat van: JandJ op mei 23, 2012, 00:39:06 AM
Daar balen we flink van Vincent ;D 
Had zo gehoopt op een sappig verhaaltje, maar helaas >:D

Het is al vaker opgemerkt: twitchers hebben het vaak over gemiste soorten; dikwijls zitten ze zélfs bij succesvolle twitches (praktijvoorbeeldje: LSK) nog te mekkeren over 'dat-groene-in-de-duinen'. Sorry voor de opengehaalde wonden, maar zeg tegen mij een keer 'groen', kuifkoekoek of steppevorkstaartplevier (dat is 3x AUW!) en jullie hebben me voor 100% teruggepakt.
En inderdaad: het blijft altijd boeien om te horen/lezen hoe iemand een soort gedipt heeft.

Ps. nieuwe scoop --> nieuwe avatar. (vorige is in 2011 ontvr**md :'( )

Het praten alleen al over de LSK brengt al afgunst en frustatie met zich mee;) Ik begrijp goed dat mensen moreel opgepept worden als ze lezen over andemans leed, dat heb ik zelf namelijk ook. Gedeelde smart is tenslotte halve smart! Helaas hoort het dippen er ook bij.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

erikwouda

Citaat van: guusp op mei 22, 2012, 13:53:55 PM
Citaat van: lennartv op mei 22, 2012, 13:05:01 PMWe kunnen elkaar de hand geven http://lennartv.blogspot.com/2012/05/big-dip.html. Vanuit Zeeland naar Friesland rijden voor 11 morinelplevieren is ook niet echt waar je het voor doet.
Het is natuurlijk niet aardig van me, maar af en toe lees ik zulke dingen graag. Als troost als het jezelf ook even een beetje tegenzit, om je te verzoenen met het feit dat je nou eenmaal meer mist dan je ziet.
Zie ook http://guuspeterse.hyves.nl/blog/
(En die franjepoot heb ik dus ook gedipt zondag, evenals (voor de zoveelste keer) witwangsterns maandag.)
Levert wel weer goeie verhalen op. Was de loop op je weblog beetje kwijt maar ontdekte gisteren dat je weer veel geschreven hebt.
Dank.
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

Vincent Hart

Nog even over dippen: Er is natuurlijk wel een grens aan wat je nog dippen kunt noemen. Als er een rondje mooie soorten zit, en je gaat na een paar dagen 'es dat rondje doen, dan is de kans natuurlijk behoorlijk aanwezig dat 1 of meer (of alle) vogels er vandoor zijn. Zeker in het voorjaar, als trekkers toch al minder de neiging hebben lang op 1 plek te blijven. Natuurlijk ook over zulke 'dips' graag de dramatische verhalen  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Botervlieg

Voor velen zullen dit vast geen indrukwekkende foto's zijn. Maar ik ben er gewoon lekker blij mee.
Schattig, zo 's morgens in het ochtend zonnetje...


http://waarneming.nl/waarneming/view/68738028











Groetjes, Marleen

Jeroen Nagtegaal

Leuk, al flinke jongen!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


jonas D

Vandaag libellen wezen zoeken: leukste was een gevlekte witsnuitlibel die ik ontdekte. Bleek zelfs een nieuwe soort voor regio en provincie. Verder ook platbuiken,viervlekken,gewone oeverlibellen,grote keizerlibellen, azuurwaterjuffers,vuurjuffers,lantaarntjes,blauwe breedscheenjuffer,smaragdlibellen en een roepende kleine bonte specht.
Groeten,
Jonas

JaapHennevanger

#1436
Zondag een Big Day gehouden in de provincie Groningen samen met de gebroeders Brinkhuizen, Willem, Alwin, Joren, Andre Willem en Pieter. Het oude record was 163 en deze hebben wij verbeterd met 2 soorten! Een paar leuke krenten waren: Kleine Bur, Kleine Zwaan, Zwarte Ibis, Rode Wouw, Wespendief, Middelste Bonte Specht en nog genoeg leuke andere! Kort verslagje gaat wrs komen op de DB site en misschien hier ook nog wel.
Jaap Hennevanger



Frandalf

Vandaag om 6.15 naar telpost De Vulkaan gegaan, maar door slechte wind was het heel weinig. Wel een braamsluiper gezien (lifer), dus niet voor niks. En een jonge vos die wat onbeholpen achter konijntjes aan zat. Helaas kwam om 8u ineens zeemist opzetten waardoor we niks meer konden zien. Nog even in het Westduinpark rondgelopen en om 9:30 naar huis gegaan (ondanks dat de zeemist daar toen vrijwel weg was).
Vervolgens ben ik om 11:30 naar Meijendel gereden (Kievietsduin uitkijkpunt), in de hoop nog wat mooie (roof)vogels te kunnen zien. Maar helaas, de zeemist was daar nog een stuk dichter (1km landinwaarts scheen het zonnetje). Niettemin nog wel een sperwer vrouwtje en een buizerd gezien (zicht: 200m).
Yours in haste,
Frank Wasmus

http://waarneming.nl/user/view/62141

Botervlieg

Zojuist gezien...

Wijkagent met zorgen ivm uit de heg gevallen vogelnest:
https://twitter.com/#!/WijkagHAA2

Groetjes, Marleen

Wouter van der Ham

Je kan je twitter trouwens ook op Nederlands zetten ;)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl