Hoofdmenu

Zeevogels vandaag

Gestart door laatvlieger, juni 19, 2011, 11:15:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

UtrechtsVogelNet

Bedankt Herman.
Ik ken de lokatie niet (ging altijd uit van de pier) maar wordt de lokatie die je noemt dan niet afgesloten bij een bepaalde windkracht en hoger?

Gr, Phil

Ben Wielstra

Als je vogels mooi wilt zien moet je naar Westkapelle. Het is een teringeind weg en het kan er behoorlijk druk zijn, maar wat kan het daar tekeer gaan. Scheveningen/IJmuiden is afgesloten met een beetje wind dus ruk en de pretpier is alleen voor de elite. Katwijk levert meestal wel wat op, maar vaak ver, vooral de jagers. Camperduin is misschien niet meer wat het geweest is, maar dat betekent niet dat er niks meer te halen valt (als je op een bergtop staat kan je alleen maar naar beneden), dus als het in de buurt is zou ik het wel weten. De paar keer dat ik daar was zag ik vogels mooi. Ameland ben ik nooit geweest, daar ben ik wel erg benieuwd daar. Je schijnt daar de Zwarte Zeekoeten van je af te moeten slaan. Maar laat het ook vooral van de wind afhangen.

Folkert Jan

Citaat van: Ben Wielstra op oktober 04, 2011, 11:07:39 AM
Als je vogels mooi wilt zien moet je naar Westkapelle. Het is een teringeind weg en het kan er behoorlijk druk zijn, maar wat kan het daar tekeer gaan. Scheveningen/IJmuiden is afgesloten met een beetje wind dus ruk en de pretpier is alleen voor de elite. Katwijk levert meestal wel wat op, maar vaak ver, vooral de jagers. Camperduin is misschien niet meer wat het geweest is, maar dat betekent niet dat er niks meer te halen valt (als je op een bergtop staat kan je alleen maar naar beneden), dus als het in de buurt is zou ik het wel weten. De paar keer dat ik daar was zag ik vogels mooi. Ameland ben ik nooit geweest, daar ben ik wel erg benieuwd daar. Je schijnt daar de Zwarte Zeekoeten van je af te moeten slaan. Maar laat het ook vooral van de wind afhangen.

Ook enig idee waarom camperduin minder is geworden?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

pwolf

Omdat Nick de drukte een beetje beu was. Ik zeg, allemaal naar Ameland!

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

rinsevdvliet

Inderdaad allemaal naar Ameland, verreweg de beste locatie met de grootste kans op verassingen. En er wordt veel te weinig geteld.

In Scheveningen gebeurd nooit wat, de kans op echt zeldzame zeevogels is nergens zo klein als daar (nou ja, Hoek van Holland en Huisduinen zijn nog slechter). En inderdaad, voor 10:00u. geen toegang.

Mvg,
Rinse van der Vliet

frankw

Eerst 'ons' naar scheveningen sturen en nu zelfs naar Ameland? tss. Ik kom gewoon naar Westkapelle, omdat Ben het zegt. 8)

Folkert Jan

Ik denk dat Pim het gewoon te druk vind op westkapelle ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Citaat van: rinsevdvliet op oktober 04, 2011, 14:01:48 PM
Inderdaad allemaal naar Ameland, verreweg de beste locatie met de grootste kans op verassingen.
Mvg,
Rinse van der Vliet

Kun je dat toelichten?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Ben Wielstra

Ik kan dat wel toelichten: er is daar teringveel gezien zowel qua bulk als qua klappers. Check trektellen, daar kan je door het telpostrecord lijstje voor Ameland/Nes een soortenlijst genereren.

Folkert Jan

Dat daar leuke dingen worden gezien is mij bekend, maar waarom daar? En waarom dan schiermonnikoog of terschelling minder?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Ben Wielstra

Schier kan best leuk zijn is mijn ervaring, maar het strand is daar erg breed dus je zit verder van de vogels af, je ziet ze onder een naardere hoek en je krijgt meer zand in je bek. Kust van Ameland loopt erg oost west, denk dat dat helpt ten opzichte van Terschelling, daar kunnen ze makkelijker verder van de kust af doorsteken.

Folkert Jan

Hmm duidelijk! Ga het vrijdag meemaken als de windvoorspelling zo blijft!
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

pwolf

Citaat van: rnbflavour op oktober 04, 2011, 16:16:44 PM
Hmm duidelijk! Ga het vrijdag meemaken als de windvoorspelling zo blijft!

Voorlopig hoeven we in ieder geval niet te vaak bosjes te kloppen:

http://magicseaweed.com/msw-surf-charts2.php?chart=2&res=750&type=wind&starttime

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

Justin Jansen

Terschelling is ook prima, met name Paal 18 en Paal 11
M.v.g., Justin Jansen


theomuusse

Citaat van: pwolf op oktober 04, 2011, 18:52:55 PM
Citaat van: rnbflavour op oktober 04, 2011, 16:16:44 PM
Hmm duidelijk! Ga het vrijdag meemaken als de windvoorspelling zo blijft!

Voorlopig hoeven we in ieder geval niet te vaak bosjes te kloppen:

http://magicseaweed.com/msw-surf-charts2.php?chart=2&res=750&type=wind&starttime

groeten, pim

Ik denk dat ze in Ierland daar anders over denken...
Wat en kans op song-yanks!

Theo

theomuusse

Citaat van: theomuusse op oktober 05, 2011, 15:55:26 PM
Citaat van: pwolf op oktober 04, 2011, 18:52:55 PM
Citaat van: rnbflavour op oktober 04, 2011, 16:16:44 PM
Hmm duidelijk! Ga het vrijdag meemaken als de windvoorspelling zo blijft!

Voorlopig hoeven we in ieder geval niet te vaak bosjes te kloppen:

http://magicseaweed.com/msw-surf-charts2.php?chart=2&res=750&type=wind&starttime

groeten, pim

Ik denk dat ze in Ierland daar anders over denken...
Wat een kans op song-yanks!

Theo

theomuusse

Een heel groot nadeel van Westkapelle is dat er maar ruimte is voor 4-5 man (de vaste tellers) bij harde NW wind.
Je zit al heel gauw op een behoorlijk winderige plek.

Theo

Gerben Mensink

Daar staat toch zo'n paviljoen op de dijk. Kun je niet in de luwte daarvan zitten?
Of je auto op de dijk zetten en er achter gaan zitten?
groet,
Gerben Mensink

Timo Roeke

Strand van Schier is inderdaad erg lang. Maar je ziet wel weer erg hoog. Dat levert ook weer voordelen op. In heb in ieder geval weer een paar dagen Zeeland gepland in November.

Ben Wielstra

CiteerEen heel groot nadeel van Westkapelle is dat er maar ruimte is voor 4-5 man (de vaste tellers) bij harde NW wind.
Je zit al heel gauw op een behoorlijk winderige plek.

Hangt er vanaf waar je staat/zit. Op het vlonder passen niet zo veel man. Nadeel van die plek vind ik dat als vogels rechtvoor zijn je ze niet meer kunt zien. Echter, als je aan de andere kant van het hok staat heb je een enorm stuk luwte en hoewel je niet zo ver naar rechts kan kijken heb je wel een mooi beeld. Plus dat er nog wel eens iets de andere kant op vliegt dat je zo mee kan pikken.

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Timo Roeke op oktober 06, 2011, 10:00:00 AM
Strand van Schier is inderdaad erg lang. Maar je ziet wel weer erg hoog. Dat levert ook weer voordelen op. In heb in ieder geval weer een paar dagen Zeeland gepland in November.
Schier ligt toch niet op de dijk in Westkappelle?

Overigens was 11-11-2007 toch erg druk, en past best aardig. Zijn vast wel foto's van te vinden.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jaap Dijkhuizen

Grote Pijl langs Scheveningen! http://waarneming.nl/waarneming/view/61113359
of invoerfoutje? Ook een Vale.
Jaap Dijkhuizen

garryb

invoerfoutje, excuus voor de commotie. Wel een supermooie Vale zonet.

laatvlieger

hoei, mogelijke steller's eider! Langs Terschelling.
Is die nog opgepikt op Vlieland?
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

theomuusse

Op Scheveningen heb ik toch altijd veel beter gezeten!
Goeie tellers en veel ruimte. Tsjonge jonge wat een plek!

Theo

Citaat van: Ben Wielstra op oktober 06, 2011, 10:32:02 AM
CiteerEen heel groot nadeel van Westkapelle is dat er maar ruimte is voor 4-5 man (de vaste tellers) bij harde NW wind.
Je zit al heel gauw op een behoorlijk winderige plek.

Hangt er vanaf waar je staat/zit. Op het vlonder passen niet zo veel man. Nadeel van die plek vind ik dat als vogels rechtvoor zijn je ze niet meer kunt zien. Echter, als je aan de andere kant van het hok staat heb je een enorm stuk luwte en hoewel je niet zo ver naar rechts kan kijken heb je wel een mooi beeld. Plus dat er nog wel eens iets de andere kant op vliegt dat je zo mee kan pikken.

JohanvantBosch

Toen je nog op de beneden ring kon zitten wel, Theo. Nu is t behelpen...

Ben Wielstra

Dus wat je eigenlijk wilt zeggen is dat er geen goeie tellers te WK zijn? ;)

Bram Rijksen

Het is maar goed dat Scheveningen z'n vaste tellers heeft. Als je het van dit soort kneuzen moet hebben..:
http://waarneming.nl/waarneming/view/61116033

Neemt niet weg dat ik vanaf het noorderhavenhoofd uit de wind een leuk tussenuurtje beleefde met ook een Vaaltje, zeker 7 Kleine jagers en al aardig wat janvangenten. Of je hier morgen met NW 7 vijftig man veilig en droog kan onderbrengen betwijfel ik echter... Dat wordt dus toch een beetje inschikken op WK, vrees ik voor de vaste tellers (en Theo..).

theomuusse

Inderdaad, ronduit belabberd!
Die gasten zien echt nooit wat!
Ben blij dat ik daar nooit heen ga!

Theo


Citaat van: Ben Wielstra op oktober 06, 2011, 13:43:52 PM
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen is dat er geen goeie tellers te WK zijn? ;)

Bram Rijksen

Citaat van: theomuusse op oktober 06, 2011, 17:25:32 PM
Inderdaad, ronduit belabberd!
Die gasten zien echt nooit wat!
Ben blij dat ik daar nooit heen ga!

Theo


Citaat van: Ben Wielstra op oktober 06, 2011, 13:43:52 PM
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen is dat er geen goeie tellers te WK zijn? ;)

Ook vandaag waren andere telposten weer veel beter dan Westkapelle. Als ik morgen vrij was wist ik wel waar ik niet naar toe zou gaan..