Hoofdmenu

Zeevogels vandaag

Gestart door laatvlieger, juni 19, 2011, 11:15:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

Guus Peterse

Staat standaard op exoot, denk ik.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Yeronimo

Citaat van: Vincent Hart op september 12, 2011, 17:40:52 PM
http://waarneming.nl/soort/view/1402
CiteerStatus: Exotic

Vandaar! Ik keek met mijn neus  :-X
Wel beetje storend dat ene keer wel 'Esc' erbij staat en de andere keer niet.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

JohanvantBosch

Citaat van: Yeronimo op september 12, 2011, 17:46:08 PM
Citaat van: Vincent Hart op september 12, 2011, 17:40:52 PM
http://waarneming.nl/soort/view/1402
CiteerStatus: Exotic

Vandaar! Ik keek met mijn neus  :-X
Wel beetje storend dat ene keer wel 'Esc' erbij staat en de andere keer niet.
Ga jij de waarnemers ff opvoeden?  O0

Yeronimo

Citaat van: JohanvantBosch op september 12, 2011, 17:52:41 PM
Citaat van: Yeronimo op september 12, 2011, 17:46:08 PM
Citaat van: Vincent Hart op september 12, 2011, 17:40:52 PM
http://waarneming.nl/soort/view/1402
CiteerStatus: Exotic

Vandaar! Ik keek met mijn neus  :-X
Wel beetje storend dat ene keer wel 'Esc' erbij staat en de andere keer niet.
Ga jij de waarnemers ff opvoeden?  O0

Dan houden jullie geen werk meer over op waarneming.nl  :P
Maar goed, we gaan geheel offtopic.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

frankmeer

Citaat van: Cornelis Fokker op september 12, 2011, 13:02:26 PM
Is de kans voor pijlen aanstaande woensdag nog groot??

Morgen lijkt met min. W5-6 zeker wel aardig te kunnen gaan worden. Vanochtend ook al leuke dingen gezien voor de kusten!
Frank van der Meer

Bas vd Burg

Langs Savoy vanochtend 4 Noordse Pijlen, 1 Noordse Stormvogel, 1 Vaaltje, 1 Middelste Jager en leuke aantallen juveniele Jan-van-Genten. Aantallen pijlen opvallend lager in vergelijking met Scheveningen.........
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012


Vincent Hart

Langs Camperduin een onvolwassen kleinste jager redelijk dichtbij, en enkele noordse en grauwe pijlen en nosto's.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rikstar

#99
In Schotland en Ierland afgelopen paar dagen leuke aantallen vorkstaartmeeuwen. ik had er gisteren 1 en eergisteren 2. in ierland hebben ze dagen gehad met over de 100 vorkstaartmeeuwen. ik hoop dat jullie er nog een staartje van meepakken. (al zag ik op waarneming.nl ook een aantal waarnemingen langskomen)
voor de rest vorige week in ruim 2 uurtjes tijd meer dan 2400 noordse pijlen alhier.
succes komende tijd en maar hopen op nog meer leuke frontjes!
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

HPM

Herman van der Meer

Ben Wielstra

Voor de mensen die naar Savoy gaan (omdat de tellers daar zo tof zijn): wel u daar gedragen a.u.b. Blijkbaar stond er vandaag iemand in het duin te zeiken daar waar alle hotelgasten vrij zicht op hadden. Ook geen stoeltjes van het terras halen of dat soort grappen. Zoniet, dan statief in de nek.

smoely

Vandaag 513  noordse pijlstormvogels in De Panne.

laatvlieger

Citaat van: smoely op september 14, 2011, 19:03:17 PM
Vandaag 513  noordse pijlstormvogels in De Panne.
Oei wat gaaf!

Nu maar hopen dat de Noordzee morgen niet leeg is.... maar als het moet, chum ik de hele noordzee naar onze boot toe! We hebben weer een paar leuke experimenten op voorraad. We houden jullie op de hoogte!

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

HPM

Citaat van: laatvlieger op september 14, 2011, 19:13:46 PM
Citaat van: smoely op september 14, 2011, 19:03:17 PM
Vandaag 513  noordse pijlstormvogels in De Panne.
Oei wat gaaf!

Nu maar hopen dat de Noordzee morgen niet leeg is.... maar als het moet, chum ik de hele noordzee naar onze boot toe! We hebben weer een paar leuke experimenten op voorraad. We houden jullie op de hoogte!

Vanochtend bijna 1100 Noordse Pijlen  in 2 uur aan de westkust van Schotland.
http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?taal=1&land=1&site=0&telpost=184&datum=20110914
Met een beetje mazzel komen die om de noord.

Herman van der Meer

Ben Wielstra

Er is aardig wat langs Cap Gris-Nez gevlogen vandaag: http://trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=148&land=3&site=0&datum=20110914&taal=1 Het aantal jagers in NL mag wel wat hoger zeg. Hopelijk kunnen we er morgen wat inkoppen tijdens de Pterodroma tocht.

Theovanv

Gaaf, die zeetrek!! Heb er geen ervaring mee en determineren is lastig. Ik zoek dus een plek die en goed te bereizen is (met OV), waar behulpzame tellers staan en waar wat leuke soorten ook langskomen. De meeste zeesoorten heb ik nog nooit gezien (pijlen, stormvogels/vogeltjes, jagers, alk/zeekoet etc) dus wil dit najaar een aantal keer naar de kust. Katwijk lijkt dan wel een goede plek te zijn? Of beter Scheveningen? Hoe laat begint het een beetje? En tot welke tijd is het nog interessant? Want is toch nog een paar uur reizen om er te komen ;) Ik kan bijv. op zn vroegst om 8:00 in Katwijk zijn, is dat dan nog de moeite waard?
Theo van Veenendaal

Rickschonewille

Even een oproep. Ik zet deze hier neer, zodat meer mensen het lezen. Het gaat over trektelpost Savoy, Katwijk. Ook handig voor mensen die toekomstig naar Savoy gaan.

Vandaag waren er 20 vogelaars op de telpost. Velen bekend, maar net zoveel onbekende gasten. We zitten in de tuin van Savoy en dat willen we graag zo houden. René heeft al meerdere keren mensen die zich niet netjes gedroegen aangesproken. Alle LOF hiervoor. Vandaag stond een onbekende vogelaar vóór de ogen van gasten, die van hun ontbijt genoten, te plassen tegen het duin. Dit is het toppunt. Een oproep aan allen: Respecteer de situatie en spreek elkaar hierop aan. We willen met z´n allen hier nog jaren zeevogels kijken.

Rein Genuït

Citaat van: Rickschonewille op september 14, 2011, 21:24:52 PM
Even een oproep. Ik zet deze hier neer, zodat meer mensen het lezen. Het gaat over trektelpost Savoy, Katwijk. Ook handig voor mensen die toekomstig naar Savoy gaan.

Vandaag waren er 20 vogelaars op de telpost. Velen bekend, maar net zoveel onbekende gasten. We zitten in de tuin van Savoy en dat willen we graag zo houden. René heeft al meerdere keren mensen die zich niet netjes gedroegen aangesproken. Alle LOF hiervoor. Vandaag stond een onbekende vogelaar vóór de ogen van gasten, die van hun ontbijt genoten, te plassen tegen het duin. Dit is het toppunt. Een oproep aan allen: Respecteer de situatie en spreek elkaar hierop aan. We willen met z´n allen hier nog jaren zeevogels kijken.


Door dit soort dingen, en ook o.a. het pakken van stoelen van het terras en het achterlaten van rotzooi, zitten we in Katwijk helaas eigenlijk niet meer te wachten op gasttellers.  :'(
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Theovanv

Citaat van: rlhgenuit op september 14, 2011, 22:33:29 PM
Citaat van: Rickschonewille op september 14, 2011, 21:24:52 PM
Even een oproep. Ik zet deze hier neer, zodat meer mensen het lezen. Het gaat over trektelpost Savoy, Katwijk. Ook handig voor mensen die toekomstig naar Savoy gaan.

Vandaag waren er 20 vogelaars op de telpost. Velen bekend, maar net zoveel onbekende gasten. We zitten in de tuin van Savoy en dat willen we graag zo houden. René heeft al meerdere keren mensen die zich niet netjes gedroegen aangesproken. Alle LOF hiervoor. Vandaag stond een onbekende vogelaar vóór de ogen van gasten, die van hun ontbijt genoten, te plassen tegen het duin. Dit is het toppunt. Een oproep aan allen: Respecteer de situatie en spreek elkaar hierop aan. We willen met z´n allen hier nog jaren zeevogels kijken.


Door dit soort dingen, en ook o.a. het pakken van stoelen van het terrasen het achterlaten van rotzooi, zitten we in Katwijk helaas eigenlijk niet meer te wachten op gasttellers.  :'(
Ik hoop dat ik nog wel welkom ben dan als ik morgen of een andere keer langskom? ;) Kan me wel voorstellen dat dit soort ervaringen een domper zijn.
Theo van Veenendaal

HPM

Je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat de vaste tellers daar zijn om te tellen en dat dat nogal wat concentratie vergt.  Van vaak kilometers afstand stippen neuken en daar ook nog eens administratie van bijhouden is helemaal niet eenvoudig.

Herman van der Meer

Theovanv

Citaat van: HPM op september 14, 2011, 23:02:49 PM
Je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat de vaste tellers daar zijn om te tellen en dat dat nogal wat concentratie vergt.  Van vaak kilometers afstand stippen neuken en daar ook nog eens administratie van bijhouden is helemaal niet eenvoudig.
Dat lijkt mij ook niet eenvoudig Herman ;)
Theo van Veenendaal

Bas vd Burg

Iedereen is natuurlijk vrij om te gaan en te staan waar 'ie wilt, maar houdt wel rekening met, in mijn ogen, de normale "omgangsnormen" en met het feit dat je een gast bent op een telpost waar de vaste tellers nog lang gebruik van willen maken.

In het verleden is dit in Katwijk goed fout gegaan toen de serre van het hotel zelf als telpost fungeerde. Vanwege enkele ronduit asociale gasttellers (die eigen koffie en brood meenamen in het hotel, hotelgasten en bedienend personeel "vroegen" om niet door het beeld te lopen en last but not least gordijnen van de rails haalden omdat die het zicht beperkten), werden katwijkse tellers uiteindelijk vriendelijk doch dringend verzocht geen gebruik meer te maken van de serre. Wel mogen we gebruik maken van de tuin van het hotel en dat willen we dus graag zo houden.

Persoonlijk snap ik niet goed dat je als vogelaar zomaar een terrasstoel pakt of staat te urineren in het volle zicht van hotelgasten die in de serre zitten te eten. Dan zit er toch een steekje bij je los lijkt me........
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Theovanv

Ben ik het helemaal mee eens hoor Bas, je gedraagt je niet zo, of je nou vogelaar bent of niet, en als je gast bent helemaal niet, omdat je het niet wilt verpesten voor de mensen die er dagelijks of wekelijks komen. Maar ja, sommige figuren....
Theo van Veenendaal

Bas vd Burg

hoeiiii op Terschelling gaan ze aardig los met de Grote Jagers vandaag (maar ook de andere soorten), zie http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=126&land=1&site=0&datum=20110915&taal=1

Ben erg benieuwd hoe het de gasten vergaat op de pterodroma-tocht naar Botney Cut, zou wel eens erg leuk kunnen zijn......
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

HPM

Citaat van: Bas vd Burg op september 15, 2011, 11:39:44 AM
hoeiiii op Terschelling gaan ze aardig los met de Grote Jagers vandaag (maar ook de andere soorten), zie http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=126&land=1&site=0&datum=20110915&taal=1



En dat terwijl ze nog niet eens geteld hebben!  ;) Telperiode: 0:00 - 0:00
Herman van der Meer

Bas vd Burg

Citaat van: HPM op september 15, 2011, 11:47:10 AM
Citaat van: Bas vd Burg op september 15, 2011, 11:39:44 AM
hoeiiii op Terschelling gaan ze aardig los met de Grote Jagers vandaag (maar ook de andere soorten), zie http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=126&land=1&site=0&datum=20110915&taal=1



En dat terwijl ze nog niet eens geteld hebben!  ;) Telperiode: 0:00 - 0:00

En nu heeft Hans van Stijn wel geteld en hoe! Zie voor volledige telling de eerder doorgegeven link (in citaat)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012


laatvlieger

Citaat van: Bas vd Burg op september 15, 2011, 11:39:44 AM

Ben erg benieuwd hoe het de gasten vergaat op de pterodroma-tocht naar Botney Cut, zou wel eens erg leuk kunnen zijn......
Ben is bezig met een verslag, dus ga ik nu nog niet alles verklappen, daarvoor kijken jullie binnenkort eerst maar op de Pterodroma.com site.
Ik kan alleen maar zeggen dat we weer (net als vorig jaar) een erg leuke tocht hebben gehad! Dat gebied heeft blijkbaar echt een bijzondere aantrekkingskracht op zeevogels.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Norman

Erg leuk lijkt me een understatement;

Volgens mij zijn dit de waarnemingen van de deelnemers.

Voor dergelijke waarnemingen had ik wel een dagje buitenboordkotsen voor over.