Wat ga je morgen doen?

Gestart door Harm058, februari 05, 2011, 18:33:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

GijsB

Mijn plan is om een nieuwe verrekijker te kopen morgen
moet tot 1 uur werken, dus het is toch niet haalbaar om er vanuit groningen te komen met ov (en ook weer terug te komen en tijd te hebben om hem te zien)
Gijs

Vincent Hart

Citaat van: firecrest op juli 08, 2011, 23:03:24 PM
Citaat van: Vincent Hart op juli 08, 2011, 22:42:54 PM
Gezellig jongens! Hoe laat gaan jullie?
Wij rijden rond half 6 weg. Beetje laat, maar vast wel op tijd.
Houd je wel ff op de hoogte  ;)


@Gijs: Da's ook wel erg fijn! Welke gaat het worden?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

vogelbescherming stern 8*42 (had liever 10*42 maar die geeft toch echt een te druk beeld, mn bresser 10*50 was toch makkelijker stil te houden)

En ja, je gaat niet naar polen met een verrekijker waarvan 1 objectief met ductape zit vastgeplakt  ::)
Gijs

JaapHennevanger

Fijn kom je thuis en zie je dit.. hele week vrij, móet je 1x werken krijg je dit? Succes morgen em hopen dat ie blijft zitten..
Jaap Hennevanger



Harm058

HOPEN, dat die Kuifkoekoek er nog even blijft plakken!!  dan gaan we ervoor!!!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


GijsB

zelfde hier, zag wat laat dat de kuifkoekoek er zat, anders was ik vanavond wel gegaan denk ik
Waarom heb je niet even gebeld dat je ging Folkert Jan  :'( ;D
Gijs

smoely

Morgen gaat om 2u de wekker voor een leuke dag in de Ardennen. Targetsoorten zijn: waterspreeuw, oehoe, ruigpootuil, grijskopspecht, orpheus, europese kanarie, mibo, taigaboomkruiper enz.

Stijn E.

Morgenochtend hebben we helaas eerst de kapper tot 10 u., maar om 11 u. kunnen en gaan we naar de Scharrelaar. Hopelijk ook nog naar de AzGoPl van Grevelingen. Als de vogels meewerken kan het een leuk dagje worden :) Wie gaat ook?
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 10, 2011, 23:35:21 PMAls de vogels meewerken kan het een leuk dagje worden
Dat dacht ik vanmiddag bij de eerste kleinste-piep ook  :-\ Maar goed, scharrelaar is ook geen misselijke #350  :angel:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: Vincent Hart op juli 11, 2011, 00:35:08 AM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 10, 2011, 23:35:21 PMAls de vogels meewerken kan het een leuk dagje worden
Dat dacht ik vanmiddag bij de eerste kleinste-piep ook  :-\ Maar goed, scharrelaar is ook geen misselijke #350  :angel:
Loop je er weer een op me in :o ;)
Gefeliciteerd, mooi aantal soorten :duim:

jonas D

Ik ga straks misschien naar het vinne in Zoutleeuw. Eens een woudaap proberen en vele libellen.
Groeten,
Jonas

JaapHennevanger

Morgen op vakantie naar Spanje voor 3 weken lang vogelen! Samen met Daniel, Willem en Tjeerd 8)
Jaap Hennevanger



jonas D

Citaat van: jonas D op juli 11, 2011, 10:13:04 AM
Ik ga straks misschien naar het vinne in Zoutleeuw. Eens een woudaap proberen en vele libellen.

Woudapen zijn gelukt al heb ik ze slechts 2 sec. zien vliegen :-[
Groeten,
Jonas

Folkert Jan

Citaat van: dralion13 op juli 09, 2011, 21:25:09 PM
zelfde hier, zag wat laat dat de kuifkoekoek er zat, anders was ik vanavond wel gegaan denk ik
Waarom heb je niet even gebeld dat je ging Folkert Jan  :'( ;D

Ook gewoon zorgen dat je zelf op de hoogte blijft he  >:D
Maar eind goed, al goed.

Ik zal de volgende keer er aan denken  :angel:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Citaat van: Vincent Hart op juli 11, 2011, 00:35:08 AM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 10, 2011, 23:35:21 PMAls de vogels meewerken kan het een leuk dagje worden
Dat dacht ik vanmiddag bij de eerste kleinste-piep ook  :-\ Maar goed, scharrelaar is ook geen misselijke #350  :angel:

Je zou je geen mooiere kunnen bedenken!
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

smoely

Ik sta voor een dilemma: ofwel ga ik een zwibis gaan twitchen, ofwel ga ik een dagje naar de ardennen.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: smoely op juli 14, 2011, 17:52:38 PM
Ik sta voor een dilemma: ofwel ga ik een zwibis gaan twitchen, ofwel ga ik een dagje naar de ardennen.

Je kunt vanuit Eeklo toch makkelijk via die Zwibis naar de Ardennen?  :rolleyes:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Robertmeer

Ik zou die Zwarte Ibis gaan twitchen. Die ibis kan namelijk over een paar dagen verdwijnen, de Ardennen met z'n soortjes niet.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

smoely

Citaat van: Bart van Hoogstraten op juli 14, 2011, 18:01:26 PM
Citaat van: smoely op juli 14, 2011, 17:52:38 PM
Ik sta voor een dilemma: ofwel ga ik een zwibis gaan twitchen, ofwel ga ik een dagje naar de ardennen.

Je kunt vanuit Eeklo toch makkelijk via die Zwibis naar de Ardennen?  :rolleyes:

Ik heb geen auto en ook niemand die mij wil voeren.
Ik denk dat ik die zwibis ga twitchen.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: smoely op juli 14, 2011, 19:57:45 PM
Ik heb geen auto en ook niemand die mij wil voeren.
Ik denk dat ik die zwibis ga twitchen.

Je eet hem na de twitch toch niet op hè?  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Rickschonewille


Robert V.T

Na een hele week niet te hebben gevogeld(hockeykamp), ga ik vanavond naar de kwakken bij de eijsder-beemden.
Groeten,

Robert van Tiel

smoely

Citaat van: Robert V.T op juli 16, 2011, 12:21:04 PM
Na een hele week niet te hebben gevogeld(hockeykamp), ga ik vanavond naar de kwakken bij de eijsder-beemden.

Het is daar heel leuk meeuwen kijken in de buurt. Je moet anders eens aan de sluis van Lanaye de vaart aflopen richten Nederland.

Robert V.T

Citaat van: smoely op juli 16, 2011, 18:11:04 PM
Citaat van: Robert V.T op juli 16, 2011, 12:21:04 PM
Na een hele week niet te hebben gevogeld(hockeykamp), ga ik vanavond naar de kwakken bij de eijsder-beemden.

Het is daar heel leuk meeuwen kijken in de buurt. Je moet anders eens aan de sluis van Lanaye de vaart aflopen richten Nederland.

Klopt, ik woon er vlak in de buurt en ken het gebied goed. Eerst die kwakken zien, dan misschien nog even meeuwen kijken ;)
Groeten,

Robert van Tiel

Folkert Jan

Ik twijfel:

Of vale pijlen stringen @ camperduin of hopen dat de zwarte ooievaar van drents friesche wold toch nog aanwezig is.
Weer lijkt ook voor morgen niet al te best, maar het is 1 van mijn weinige vrije dagen die ik toch graag wil gebruiken in mijn quest aan het einde van het jaar 350 soorten te hebben gezien.
De door mijzelf ontdekte breedbekstrandloper van vandaag was alweer een goede stap in de richting.
Targets voor de komende 4 weken zijn dus naast vale pijl en zwarte ooievaar nog waterrietzanger.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Rickschonewille

Op vale pijl zou ik niet gaan hopen, of hem op een lijstje zetten van - Die ga ik zeker zien dit jaar. Mensen die al 10 jaar zeetrektelden hadden soms nog geen Vale Pijlstormvogel. Je hebt daar gewoon zo veel geluk mee nodig, en je moet hem kunnen afmaken natuurlijk..

Folkert Jan

Ik had destijds een lijstje met meest aannemelijke soorten.
Tot nog toe poelsnip en blauwvleugeltaling gedipt en griel en kortteenleeuwerik laten lopen. Sta inmiddels op 334 wat precies op schema is voor 350 met het najaar nog te gaan.
Ik ga mijn best doen voor vale pijl de komende weekenden.
Vandaag toch voor de zwarte ooievaar + vogelen in de TOH gekozen.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

firecrest

Morgen naar de Zuidpier voor een (of meer) Vale Pijl(en)...

Vincent Hart

Wel grappig dat er zowel vorig jaar als dit jaar eentje gezien en gefotografeerd is vanaf de pieren. Succes en plezier!

Maarehm, niet echt eentje zien hoor ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rein Genuït

#239
Citaat van: firecrest op juli 18, 2011, 20:43:44 PM
Morgen naar de Zuidpier voor een (of meer) Vale Pijl(en)...

En niet stiekum het record van katwijk verbeteren he  ;D http://waarneming.nl/waarneming/view/50459007
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/