roodborst

Gestart door MarcdB, februari 05, 2011, 12:49:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

MarcdB


Denro

Fraai, het is alleen geen albinisme maar leucisme.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

MarcdB

Ik heb het albinisme vervangen door leucistisch bij de waarneming op waarneming.nl

groeten,

Marc

Jeroen Nagtegaal

Lijkt me ook geen leucisme. Kleur is nog licht aanwezig. Eerder Diluted oid.
Erg stoer in elk geval.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Denro

Jeroen, nu je het schrijft zie ik idd nog wat kleur alleen leucisme wordt, naast pigmentverlies ook omschreven als pigmentvermindering. 'Verwatering' van pigment is nieuw voor mij! Kan jij, of iemand anders, daar meer over vertellen?   
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Jeroen Nagtegaal

Er staat ergens op het forum een (of meer) topics met uitleg en links.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Denro

Jeroen en Vincent,

Bedankt voor de info!

Ga het lezen!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

BramtK

Wat een vogel! Best jammer als je als Roodborst je rode borst moet missen. Hoe ging dat verhaal nou ook alweer met de doornenkroon van onze lieve heer?
Groeten,

Bram ter Keurs

Vincent Hart

Voila:
Citeer
Jezus gegeseld   19
1 Toen nam Pilatus dan Jezus, en geselde Hem.   2 En de krijgsknechten, een kroon van doornen gevlochten hebbende, zetten die op Zijn hoofd, en wierpen Hem een purperen kleed om;   3 En zeiden: Wees gegroet, Gij Koning der Joden! En zij gaven Hem kinnebakslagen.   4 Pilatus dan kwam wederom uit, en zeide tot hen: Ziet, ik breng Hem tot ulieden uit, opdat gij wetet, dat ik in Hem geen schuld vinde.   5 Jezus dan kwam uit, dragende de doornenkroon, en het purperen kleed. En Pilatus zeide tot hen: Ziet, de Mens!   6 Als Hem dan de overpriesters en de dienaars zagen, riepen zij, zeggende: Kruis Hem, kruis Hem! Pilatus zeide tot hen: Neemt gijlieden Hem en kruist Hem; want ik vind in Hem geen schuld.   7 De Joden antwoordden hem: Wij hebben een wet, en naar onze wet moet Hij sterven, want Hij heeft Zichzelven Gods Zoon gemaakt.
bron  (heb maar even de Statenvertaling genomen, de Nieuwe Bijbelvertaling is me wat te Jip-en-Janneke)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven