hybride purperreiger x blauwe reiger?

Gestart door sjonnoh, november 18, 2010, 13:17:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjonnoh

Gisteravond bekeken ik en mijn moeder wat dia foto's van mijn opa en toen kwam ik 3 foto's tegen van een blauwe reiger die een extra blauwe streep op zijn kop had en wat bruin had op zijn borst.
Nu weet ik niet of deze Reiger gefotografeerd was in het wild of in een dierentuin maar bestaan er hybriden van purperreigers x blauwe reigers, gezien die niet in te voeren is op waarneming.nl?
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

frankneijts

Misschien kun je die foto's hier plaatsen? (Claims van hybriden Blauwe X Purper blijken vaak 'gewoon' Blauwe Reigers te zijn die immers regelmatig bruine plekken in het kleed hebben...)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

sjonnoh

De foto staat op een dia, ik weet niet waar die nu is (mijn moeder heeft het opgeruimd) ik zal vanavond even vragen waar die is en dan zal ik er wel een foto van maken en hier plaatsen.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

sjonnoh

Ik heb de foto's gevonden, het ging uiteindelijk toch om een gevangen exemplaar, zoals op 1 foto te zien is. Maar is dit een hybride?
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

frankneijts

't Is geen hybride maar een volbloed Purperreiger Johnny.....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

sjonnoh

werkelijk? Hier is het misschien niet goed te zien maar op de dia was de kop veel witter of kan dat wel eens vaker voorkomen?
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

frankneijts

Citaat van: sjonnoh op november 18, 2010, 22:10:17 PM
werkelijk? Hier is het misschien niet goed te zien maar op de dia was de kop veel witter of kan dat wel eens vaker voorkomen?

Ik zou zeggen pak er via de database eens een paar fotootjes bij en probeer een beetje 'mee te denken' welke onderdelen van de vogel je ziet (want het ziet er wat verwarrend uit..).....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'