Saturnia pyri

Gestart door Judiver, november 09, 2010, 01:40:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

Judiver

Hallo allemaal,
   
    Deze grote nachtpauwoog zat op 2 juli op mijn Elaeagnus x ebbingei haag.   Ik woon in 't uiterste zuidwestpuntje van Frankrijk (hemelsbreed zo'n   60km van de Spaanse grens en 15 km van de Atlantische oceaan). Hij blijf   de hele middag zitten (siësta houden...).
   
    't Is dus al een tijdje geleden en ook geen waarneming uit NL, maar ik   was er nog niet eerder aan toe gekomen even een berichtje te maken en   wilde 'm jullie toch niet onthouden.
   
    Groetjes,
    Judith

Henri25

Prachtig  :duim:. Wat een geluk dat ie langs kwam :P
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Gert Veurink

prachtig! meld je m ook op observado?
groet!
Gert Veurink



Judiver

Gert,

Moet ik daarvoor gewoon een topic aanmaken in observado?
Is een bepaalde taal gewenst?

Ik ben daar niet mee bekend. Worden er observaties bijgehouden van planten/dieren in 't buitenland / cq. wordt er ook iets gedaan met die gegevens?

Groet,
Judith

Gert Veurink

Citaat van: Judiver op november 09, 2010, 15:03:04 PM
Gert,

Moet ik daarvoor gewoon een topic aanmaken in observado?
Is een bepaalde taal gewenst?

Ik ben daar niet mee bekend. Worden er observaties bijgehouden van planten/dieren in 't buitenland / cq. wordt er ook iets gedaan met die gegevens?

Groet,
Judith

sorry, zie deze nu pas...
het werkt exact hetzelfde als waarneming.nl. je kunt inloggen met dezelfde gegevens als waarneming.nl. Je blijft de baas over je eihgen waarnemingen en kunt dus aangeven of je wilt dat ze zichtbaar zijn of niet (embargo) in je profiel kun je aangeven of gegevens gedeeld mogen worden met bijv. natuurorganisaties. Het wordt dus inderdaad bijgehouden. Als je concrete vragen hebt moet je maar even een pm sturen, of hier vragen.
groet!
Gert Veurink



Judiver

Gert,

Heb m'n "mot" (en nog een paar andere vlinders/motten) inmiddels ook aangemeld bij observado.org, maar dat zal je al wel gezien hebben.

Wellicht dat ik in de toekomst nog wel meer toevoeg. Ik wandel vaak in de Franse/Spaanse Pyreneeën (meestal FR/SP baskenland) en kom geregeld interessante fauna/flora tegen (onlangs was 't paddenstoelentijd... in 't voorjaar volgen dan weer de bloemetjes). Maar 't kost altijd wel even tijd om foto's in 't juiste formaat te zetten, en tevens ook zeker te zijn van de identificatie (waarbij dit forum vooral bij paddenstoelen erg handig is!).

Un bonjour de la France!
Judith

Gert Veurink

Citaat van: Judiver op november 16, 2010, 15:08:25 PM
Gert,

Heb m'n "mot" (en nog een paar andere vlinders/motten) inmiddels ook aangemeld bij observado.org, maar dat zal je al wel gezien hebben.

Wellicht dat ik in de toekomst nog wel meer toevoeg. Ik wandel vaak in de Franse/Spaanse Pyreneeën (meestal FR/SP baskenland) en kom geregeld interessante fauna/flora tegen (onlangs was 't paddenstoelentijd... in 't voorjaar volgen dan weer de bloemetjes). Maar 't kost altijd wel even tijd om foto's in 't juiste formaat te zetten, en tevens ook zeker te zijn van de identificatie (waarbij dit forum vooral bij paddenstoelen erg handig is!).

Un bonjour de la France!
Judith

Bedankt! Hou vol ;)
groet!
Gert Veurink