Hoe krijg je andere vogels in je tuin?

Gestart door joost van der Laan, oktober 25, 2010, 10:46:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: jonas D op februari 12, 2011, 09:42:11 AM
Eindelijk eens een ringmus in de tuin gezien :D en het waren er opeens zelfs 4 :rolleye:

Gezien het onderwerp van dit topic is de vraag gerechtvaardigd hoe het je is gelukt om ineens Ringmussen in je tuin te krijgen.

Herman van der Meer

jonas D

Eeuhhm gewoon veel strooivoer gegeven en ineens waren ze er ;)
Groeten,
Jonas

frankw

#422
Vandaag Pestvogels in de tuin! :duim:   Ik wilde naar het bos gaan en terwijl ik naar mijn auto liep hoorde ik ze duidelijk roepen, ze bleken in een boom te zitten 100 meter verderop, toen vlogen ze over mijn huis heen en vielen in. Ik snel om de huizen heen gelopen en daar zaten ze.. Terwijl ik stond te kijken vlogen er zomaar 2 mijn tuin in.
Ik had ze wel verwacht en ik heb altijd gezegd "binnen 5 jaar heb ik Pestvogels in mijn tuin". Maar dat ze er nu al zitten zonder dat er ook nog maar een bes in de tuin is gegroeid vind ik toch wel bijzonder. Het zal me benieuwen wat er gebeurd zodra al mijn struiken bessen gaan produceren.. (ik heb er nogal wat geplant afgelopen jaar).

Heb net 1 kilo appels in de tuin gelegd, hopen dat ze terug komen.

frankw

Inmiddels zijn de Pestvogels voor de 4e dag achter elkaar aanwezig. :duim:

Denro

Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Jarinka

Citaat van: Denro op februari 17, 2011, 10:13:04 AM
Volgens mij zit je ons te pesten Frank :)
Dat doen de Pestvogels al genoeg :( Ik heb er nu al een stuk of zes gedipt. Zijn ze een keertje in de buurt (Leusden), heb ik voorlopig geen tijd om te gaan. Heel misschien dat ik nog wat kan verplaatsen met school, maar ik heb niet al te veel hoop...
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Misschien kun je je school verplaatsen naar Arnhem  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Denro

Idd, place to be! Ik woonde vijf maanden geleden nog geen twee kilometer van je vandaan (elderhof). Nu moet ik het in Doetinchem doen met soorten als Dodaars, Wielewaal, Kleine bonte specht en Geelgors in de tuin! Wat heb ik het toch slecht zonder  Pestvogels :)
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Jarinka

Citaat van: Vincent Hart op februari 17, 2011, 17:32:25 PM
Ik hoor ook goeie dingen uit Leusden  :)
Zekers! 't Is geslaagd! Vier Pestvogels, waaronder minimaal één prachtig mannetje, lieten zich prachtig met en zonder scope bekijken :D
Uitgebreid verslag komt in Vandaag Gezien :)
Groeten, Jarinka Heijink

Robertmeer

Citaat van: Jarinka op februari 17, 2011, 17:59:50 PM
Citaat van: Vincent Hart op februari 17, 2011, 17:32:25 PM
Ik hoor ook goeie dingen uit Leusden  :)
Zekers! 't Is geslaagd! Vier Pestvogels, waaronder minimaal één prachtig mannetje, lieten zich prachtig met en zonder scope bekijken :D
Uitgebreid verslag komt in Vandaag Gezien :)
Leuk hoor, gefeliciteerd Jarinka! :duim:
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

frankw

Citaat van: Denro op februari 17, 2011, 17:53:55 PM
Idd, place to be! Ik woonde vijf maanden geleden nog geen twee kilometer van je vandaan (elderhof). Nu moet ik het in Doetinchem doen met soorten als Dodaars, Wielewaal, Kleine bonte specht en Geelgors in de tuin! Wat heb ik het toch slecht zonder  Pestvogels :)

Dan zou ik voorlopig nog lekker bij je ouders blijven wonen want dat klinkt helemaal niet onaardig. ;) Maar hoe groot is jullie tuin 1 hectare ofzo? Met een joekel van een vijver toch?
Mijn tuin is 40m2 en mn vijver 1.5 kuub. :angel: ;)

Denro

Citaat van: frankw op februari 17, 2011, 18:05:55 PM
Citaat van: Denro op februari 17, 2011, 17:53:55 PM
Idd, place to be! Ik woonde vijf maanden geleden nog geen twee kilometer van je vandaan (elderhof). Nu moet ik het in Doetinchem doen met soorten als Dodaars, Wielewaal, Kleine bonte specht en Geelgors in de tuin! Wat heb ik het toch slecht zonder  Pestvogels :)

Dan zou ik voorlopig nog lekker bij je ouders blijven wonen want dat klinkt helemaal niet onaardig. ;) Maar hoe groot is jullie tuin 1 hectare ofzo? Met een joekel van een vijver toch?
Mijn tuin is 40m2 en mn vijver 1.5 kuub. :angel: ;)

Ik woon al acht jaar niet meer bij mijn ouders  :rolleyes:
Ben in 2003 naar Arnhem verhuisd voor mijn studie (Larenstein, Velp).

Ik ben vijf maanden geleden met mijn vriendin bij mijn schoonmoeder in gaan wonen. We gaan op hetzelfde perceel een huisje bouwen. Hopelijk kan de bouw (eindelijk) volgende maand beginnen. De tuin is totaal 1,2 hectare groot en heeft een vijver a ongeveer vijftig meter lang en twintig meter breed. Het is vroeger een forellenkwekerij geweest!

Ik heb me ook voorgenomen om de komende twintig jaar niet meer te klagen  ;)
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

frankw

Ouders/schoonouders, what's in a name?  8) Ik zou daar ook de komende 20 jaar blijven hangen.

jonas D

vandaag : 8 vinken
1keep
2 groenlingen
4 huismussen
2heggenmussen
5 koolmezen
3 pimpels

En 1 ringmus  ;D :lol:
Groeten,
Jonas

jonas D

Vandaag nog eens ringmussen gezien 3 stuks.
Verder nog: pimpelmees,koolmees,keep,vink,heggenmus,huismus,merel,spreeuw,....
Groeten,
Jonas

CeesvanDijk

Voor het eerst een Groenling in mijn tuin waargenomen.
Moet een zeer algemeen vogeltje zijn maar ik woon hier al acht jaar en heb er nog nooit een gezien.

Jan vH

Vandaag weer aardig wat vogels in de tuin. Rond 12:30:
10 Huismus
4 Koolmees
3 Vink
3 Merel
2 Pimpelmees
1 Heggenmus
Jan van Harten
Validator Plantengallen

stefanhageman

#439
Zojuist de bouw van een heuze Mussennestkast(5 gaatjes) afgerond. Morgen ophangen en hopen dat ze erin gaan. De andere twee nestkastjes zijn al "bezet" door respectievelijk een paartje Pimpelmezen en een paartje Koolmezen. Binnenkort weer Zwartkoppen en Tjiftjaffen in de tuin!
Stefan Hageman


Jarinka

Koolmezen en Koolmezen? Niet Koolmezen en Pimpelmezen?
De Huismussen zijn hier ook al bezig. Vanuit mijn raam kijk ik uit op de zijkant van een ander huis. Vorig jaar broedden daar Huismussen, en dit jaar gaan ze daar waarschijnlijk weer broeden.
Groeten, Jarinka Heijink

stefanhageman

Stefan Hageman


Suzie

Vandaag weer twee ringmussen die druk in de weer waren bij een nestkastje in de tuin. Hopelijk gaan ze daar weer broeden!
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

frankw

Vandaag gaan zoeken naar de eerst Tjif Tjaf van dit jaar; eentje gevonden. Kom ik thuis zit er ook meteen weer een in de tuin. Altijd leuk. :duim:

Margreet Kwh

Frank, dat lijkt wel op de definitie: reizen is een omweg naar huis. ;)
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

stefanhageman

Joehoe, een nieuwe tuinsoort de Nijlgans. Vanochtend zaten er 2 op ons dak luid te roepen.... Een leukere wekker dan dat kun je niet hebben..... Vervolgens vlogen ze de vijver in.... Gisteren trouwens weer de eerste Tjiftjaf in de tuin.
Stefan Hageman


Denro

Das toevallig, ik keek vanochtend uit het raam en zag ook twee nijlganzen in de tuin! Ook een nieuwe tuinsoort  :duim:
Ik wacht nog op mijn eerste tjif van het jaar.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

stefanhageman

Vandaag een nieuwe tuinsoort de Keep en dat op het randje van de winter.
Stefan Hageman


Michiel en Milka

Citaat van: stefanhageman op maart 10, 2011, 16:29:23 PM
Zojuist de bouw van een heuze Mussennestkast(5 gaatjes) afgerond. Morgen ophangen en hopen dat ze erin gaan. De andere twee nestkastjes zijn al "bezet" door respectievelijk een paartje Pimpelmezen en een paartje Koolmezen. Binnenkort weer Zwartkoppen en Tjiftjaffen in de tuin!
Stefan, ik ben benieuwd of ze er bij jou ook tegelijkertijd in gaan broeden. Wij hebben ook zo' kast, en vorig jaar zeker drie nesten, maar wel na elkaar. Het eerste jaar zat er trouwens alleen een koolmees in.
Heeft iemand anders misschien ervaring met dit soort kasten?
Groet, Michiel

GijsB

Ik heb tegenwoordig een hele leuke staartmees in de tuin, die voor het raam aan het "bidden" was om daarna op de leuning van de stoel die voor het raam staat te landen, op 5 cm van het raam af. Ook zit hij wel eens op het raamkozijn naar binnen te kijken.
Gijs