Wat is dit (deel 4)

Gestart door martinl, augustus 31, 2006, 20:57:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

martinl

Begin de smaak te pakken te krijgen............een ieder bedankt voor zijn bijdrage bij deel 1 t/m 3..............hierbij weer een aantal gevallen waar ik niet uitkom:

11.




12.



13.



14.




a.houter

Leuk, dolenthousiast...maar dat verkleinen van die foto's hè? :rolleyes:  ;)  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

martinl

CiteerLeuk, dolenthousiast...maar dat verkleinen van die foto's hè? :rolleyes:  ;)
tja ben ik net bezig de boel te verkleinen zitten jullie er al weer bovenop.........dus graag net zo grettig mee determineren............... :D  

a.houter

Kijk nu schoot je er bijna bij in; ik zag het nog net op tijd of je was uit beeld.

Foto 1 lijkt mij Boletus badia, kastanjeboleet

Nummer 2 kan ik vanwege die slak net niet genoeg van zien.

Van foto 3 is fraai de fulva aan de steelvoet te zien waar hij naar vernoemd is: Amanita fulva, Roodbruine slanke amaniet. Was dat niet zo dan was er hevige twijfel geweest, want dan kon het zo Beukwortelzwam zijn.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Arno van Stipdonk

Je vergeet de eerste André. Mogelijk Panteramaniet of Parelamaniet?

Cees Veenema

#5
Even terzijde Martin,

Hoe heb je  voor de opnames de camera ingesteld ?
Ik neem de foto's meteen op in de laagste resolutie 640 x 480 ze blijven dan bijna altijd onder de 200 KB.
Met het uploaden naar waarneming.nl hoef ik dan niets aan te passen.
Misschien heb je hier wat aan.
Groet,

Cees

a.houter

CiteerJe vergeet de eerste André. Mogelijk Panteramaniet of Parelamaniet?

Was me niet opgevallen, over het hoofd gezien...
Ik heb hem zelf maar zichtbaar gemaakt.

Het zijn geen plakjes zoals bij Amanita rubescens, maar harde spierwitte pukkels. Daarom ga ik voor A. pantherina.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci