Welke vogel is dit?

Gestart door Maaswitje, juni 07, 2010, 22:47:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Maaswitje

Deze (verwaaide?) vogel zag ik vanmiddag in de doornstruiken. Welke zou dit kunnen zijn?
Met vriendelijke groet,
André den Ouden

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

Folkert Jan

inderdaad grasmus. hij lijkt een beetje op de braamsluiper, maar maakt een ander geluid (zoek maar eens na)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jarinka

En Grasmus heeft duidelijk roodbruin op de vleugel, terwijl dat bij Braamsluiper redelijk egaal grijsbruin is. Ook heeft Grasmus een witte oogring, Braamsluiper heeft die een klein beetje maar het verschil is goed duidelijk. Mocht je het kunnen zien (bijv. op een foto zonder tegenlicht), dan is de pootkleur ook een goed kenmerk; Grasmus heeft roze poten en Braamsluiper zwarte.
Groeten, Jarinka Heijink

Maaswitje

Ik maar kijken naar die kuif...  :-\

Jarinka en Folkert bedankt voor de verhelderende uitleg!
Met vriendelijke groet,
André den Ouden

Folkert Jan

Citaat van: Jarinka op juni 07, 2010, 22:58:30 PM
En Grasmus heeft duidelijk roodbruin op de vleugel, terwijl dat bij Braamsluiper redelijk egaal grijsbruin is. Ook heeft Grasmus een witte oogring, Braamsluiper heeft die een klein beetje maar het verschil is goed duidelijk. Mocht je het kunnen zien (bijv. op een foto zonder tegenlicht), dan is de pootkleur ook een goed kenmerk; Grasmus heeft roze poten en Braamsluiper zwarte.

lief bedoeld, maar ik zette het er niet voor niets NIET bij ;)
en met mijn opmerking wil ik voorkomen dat mogelijke braamsluipers nu allemaal als grasmus het boek ingaan, maar dat maaswitje ;) weet dat er ook nog een braamsluiper is :)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013