Eindelijk Gevangen

Gestart door Piter Anjema, augustus 04, 2006, 18:55:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Piter Anjema

Gister even gevangen:



1.10,5 m

Zij zwemt alweer hoor

characea

En..
heb je hem al ing gevoerd ? Het loopt nog niet zo storm met de vissen waarnemingen..

HansJWG

#2
Volgend jaar het zelfde beest weer vangen?
(Tuurlijk weer wat gegroeid dan.)
Misschien een duikbrevet halen?
Ze zijn zoo mooi onderwater..

een ander had (minder) geluk afgelopen week..

Visser gespietst door zwaardvis

--------------------------------------------------------------------------------

HAMILTON - Een meer dan 4 meter lange zwaardvis heeft uit de kust van Bermuda een visser gespietst. De vis sprong uit het water over de boot waar Ian Card stond te vissen en hem aan de haak had geslagen. Met zijn meer dan 90 centimeter lange, vlijmscherpe zwaard doorboorde de vis de borstkas van de man. Gespietst werd hij door de blauwe zwaardvis meegesleurd in het water.


Card (32) wist zich uit zijn benarde positie te bevrijden en naar zijn boot terug te zwemmen. Hij heeft aan het avontuur een vuistgrote wond in zijn borst overgehouden. Een vriend aan boord van het schip stopte de bloeding met een handdoek. Card is in een ziekenhuis opgenomen voor een spoedbehandeling aan zijn verwondingen, aldus de Britse krant The Times vrijdag. De chirurg die Card opereerde, was ,,onder de druk" van de verwondingen en zei dat de visser dood had kunnen zijn als het zwaard er enkele centimeters naast had gezeten.

Cards medepassagiers kapten de lijn nadat hij was gespietst; zo kon de blauwe zwaardvis ontsnappen.
Groet, Hans

Piter Anjema

CiteerVolgend jaar het zelfde beest weer vangen?
(Tuurlijk weer wat gegroeid dan.)
Misschien een duikbrevet halen?
Ze zijn zoo mooi onderwater..

Kun je me meer vertellen over het halen van een duikbrevet?

Welke classificaties zijn er? enzo

HansJWG

Er zijn een paar duikorganisatie,s in Nederland.
De grootste (wereldwijd) is PADI (zit ik zelf ook bij).
Een OWD (Open Water Diver) opleiding duurt gemiddeld zo,n 6-8 weken.
Deze bestaat uit een aantal, 4-5 zwembad duiken enkele theory avonden en 4 buitenwaterduiken.

Heb zelf mijn opleidingen hier gedaan http://deltadiving.nl/.

Maar denk dat de volgende dichter in je buurt zitten:
http://www.tuimelaar.nl/
http://www.godive.nl/duikscholengodive/index.html

Mocht je twijfelen dan kun je altijd vragen of je een introductieduik kunt doen.
Groet, Hans

cora

Dat moet je zeker doen als je in de gelegenheid ben zo snoek is natuurlijk geweldig mooi maar dan inderdaad onder water ik duik zelf ook en ik ben in een zoetwaterplas wezen duiken en daar zwommen die jongens heerlijk vrij rond.
Ik persoonlijk vind vissen (met een hengel e.d.) vreselijk er wordt altijd gedaan voor mij gevoel dat vissen maar dingen zijn zonder gevoel en daar geloof ik niets van. Dus ik zou zeggen gooi je hengel aan de kant en ga ze onderwater bekijken echt een geweldige sensatie :)  
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot