Mystery-Stilt makkelijk

Gestart door firecrest, mei 16, 2010, 20:30:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

firecrest

Welke steltlopers zijn hier te zien en aan welke kenmerken kan je dat zien?

Lonnie Bregman

Bontbekken (brede borstband + geen tiara), Bontjes (zwarte buiken) en Rosse grutto's (o.a. steenrode kleur + op het wad), is idd vrij makkelijk.
Groeten, Lonnie Bregman

Jarinka

Bontbekplevier - onderaan. Vrij dikke band (midden op de borst wat dunner), dikke korte pootjes, geen witte tiara (wel witte oorvlekjes), dik en plomp uiterlijk.
Bonte Strandloper - verspreid. Grijsbruine rug en zwarte borst/buik.
Rosse Grutto - rechtsbovenaan. Als Grutto maar donkerder op de kop en groter contrast tussen borst en vleugel.
(En achter Rosse nog een gewone Grutto?)
Groeten, Jarinka Heijink

firecrest

kijk nog is naar de snavellengte van de twee Rosse Grutto's ;)
De rest klopt inderdaad :duim:

Jarinka

Oeps ja, dan verandert Rosse Grutto in Kanoet.
Groeten, Jarinka Heijink

firecrest

Citaat van: Jarinka op mei 16, 2010, 20:50:14 PM
Oeps ja, dan verandert Rosse Grutto in Kanoet.
:duim:
3 Bontbekken, 11 Bonte Strandlopers en 2 Kanoeten.

Jarinka

Een leuke, ook lekker puzzelen omdat ze er zo klein (maar wel mooi scherp) op staan :duim:
Groeten, Jarinka Heijink

Lonnie Bregman

Echt waar? Ik was toch echt overtuigd van Rosse grutto! Vond de snavel idd wel raar maar dacht dat dat door de foto kwam ;). Ook heb ik geen ervaring met zomerkleed Kanoeten.
Groeten, Lonnie Bregman

firecrest

Citaat van: lonnie20 op mei 16, 2010, 21:05:45 PM
Echt waar? Ik was toch echt overtuigd van Rosse grutto! Vond de snavel idd wel raar maar dacht dat dat door de foto kwam ;) . Ook heb ik geen ervaring met zomerkleed Kanoeten.
Een Rosse Grutto is wat groter, staat hoger op de poten en heeft een ongeveer 2x zo lange snavel. Verder zijn ze beide in zomerkleed mooi rood gekleurd.

Lonnie Bregman

Citaat van: firecrest op mei 16, 2010, 21:07:21 PM
Citaat van: lonnie20 op mei 16, 2010, 21:05:45 PM
Echt waar? Ik was toch echt overtuigd van Rosse grutto! Vond de snavel idd wel raar maar dacht dat dat door de foto kwam ;) . Ook heb ik geen ervaring met zomerkleed Kanoeten.
Een Rosse Grutto is wat groter, staat hoger op de poten en heeft een ongeveer 2x zo lange snavel. Verder zijn ze beide in zomerkleed mooi rood gekleurd.
Alledrie de kenmerken zijn wel lastig te zien op de foto (vind ik dan). Gelukkig, zo'n schande is het dus niet. ;)
Groeten, Lonnie Bregman