paapje?

Gestart door Wouter van der Ham, mei 02, 2010, 12:36:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Wouter van der Ham

ik heb geen idee, ik denk ook niet dat jullie er uit komen maarja. is dit misschien een paapje?
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Theovanv

Wat het ook is, het lijkt me geen Paapje, waarom denk je dat? Heb je bepaalde eigenschappen in het veld gezien die op deze foto niet naar voren komen?
Theo van Veenendaal

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Theovanv

Citaat van: wouteren3 op mei 02, 2010, 12:40:39 PM
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=212780&recent=1&db=0


lijkt er een beetje op.
Dat is een Roodborsttapuit, wordt inderdaad ook bevestigd in de commentaren eronder ;)

Maar in welke zin (welke kenmerken) vind je op elkaar lijken? Ik denk dat op deze manier heel veel vogels een beetje op elkaar lijken ;)
Theo van Veenendaal

Wouter van der Ham

lichte buik, bruin op rug, ik denk trouwens niet dat er nog wat van te maken valt.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Theovanv

Ik kan het in ieder geval niet, maar misschien iemand anders wel, ik zou zeggen Tjiftjaf of Fitis, maar ik weet het niet zeker.
Theo van Veenendaal

Jarinka

Qua houding doet hij me ook behoorlijk denken aan Fitis of Tjiftjaf. Hoe gedroeg hij zich? Bleef hij lang in deze boom zitten, of fladderde hij telkens naar een andere tak? En heb je hem ook gehoord?
Groeten, Jarinka Heijink

Wouter van der Ham

hij bleef de hele tijd met zijn rug naar mij toe zitten. trouwens in de duinen. en niet gehoord.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Jarinka

Dan zou het een (onzekere) Fitis kunnen zijn, die zijn vrij rustig. Maar op basis van deze foto is er geen zekere naam op te plakken.
Groeten, Jarinka Heijink

Wouter van der Ham

ja dat dacht ik ook al.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Theovanv

Citaat van: Jarinka op mei 02, 2010, 13:01:16 PM
Dan zou het een (onzekere) Fitis kunnen zijn, die zijn vrij rustig. Maar op basis van deze foto is er geen zekere naam op te plakken.
Op basis van dit gedrag kun je niet zeggen of het een Fitis of Tjiftjaf is, beide vogels kunnen allerlei soorten gedrag vertonen.
Theo van Veenendaal

Jarinka

Citaat van: Theovanv op mei 02, 2010, 13:02:33 PM
Citaat van: Jarinka op mei 02, 2010, 13:01:16 PM
Dan zou het een (onzekere) Fitis kunnen zijn, die zijn vrij rustig. Maar op basis van deze foto is er geen zekere naam op te plakken.
Op basis van dit gedrag kun je niet zeggen of het een Fitis of Tjiftjaf is, beide vogels kunnen allerlei soorten gedrag vertonen.
Daarom zeg ik ook een onzekere Fitis. Tjiftjaf is namelijk meestal heel druk, vliegt kleine eindjes en gaat dan vlakbij de oude plek weer zitten. Fitis is veel rustiger, en rust vaak wat minder beschut dan Tjiftjaf.
Groeten, Jarinka Heijink

Theovanv

Citaat van: Jarinka op mei 02, 2010, 13:05:52 PM
Citaat van: Theovanv op mei 02, 2010, 13:02:33 PM
Citaat van: Jarinka op mei 02, 2010, 13:01:16 PM
Dan zou het een (onzekere) Fitis kunnen zijn, die zijn vrij rustig. Maar op basis van deze foto is er geen zekere naam op te plakken.
Op basis van dit gedrag kun je niet zeggen of het een Fitis of Tjiftjaf is, beide vogels kunnen allerlei soorten gedrag vertonen.
Daarom zeg ik ook een onzekere Fitis. Tjiftjaf is namelijk meestal heel druk, vliegt kleine eindjes en gaat dan vlakbij de oude plek weer zitten. Fitis is veel rustiger, en rust vaak wat minder beschut dan Tjiftjaf.
Maar dan nog zou dit net zo goed een onzekere Tjiftjaf als onzekere Fitis kunnen zijn, die kunnen dat gedrag net zo goed vertonen, feitelijk is het dan gewoon een vogel spec. ;)
Theo van Veenendaal

HPM

Het beest zit niet in een boom maar in een Duindoorn, en de duinen barsten van de Fitissen
en niet van de Tjiftjaffen.
Het valt aan de hand van deze foto gewoon niet te bepalen, maar de kans is dus heel erg
groot dat het een Fitis is. Maar daarop mag je natuurlijk geen determinatie baseren.
Volgende keer gewoon eventjes wachten tot hij weer gaat zingen, Wouter. Lang kan dat
in deze tijd van het jaar niet duren.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

Wouter van der Ham

ikheb ze ook al horen zingen hoor ;)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

HPM

Citaat van: wouteren3 op mei 02, 2010, 13:54:19 PM
ikheb ze ook al horen zingen hoor ;)

Het zou me verbazen als dat niet zo was, want in het duin zingen ze je momenteel
de oren van de kop. Maar deze had je niet horen zingen zei je.
Herman van der Meer

Wouter van der Ham

ja, inderdaad. en ik vond hem er een beetjes anders uit zien. dus ik dacht ik vraaag het even ;)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl