Hoofdmenu

patat?

Gestart door Stippen, juli 26, 2006, 21:20:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stippen

Het geeft wel aan hoe weinig ik van planten weet.
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Nietspitten

Mogelijk wel Tomaat
groeten, Gerrit

Robje

Daar moest ik ook aan denken, als het echter echt op aardappel lijkt dan kan het een Nachtschade zijn dat is familie van de Aardappel.

Robje

Guus Peterse

Tomaat is ook een nachtschade.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Stippen

Ik heb er een zakje 'wilde planten, laagblijvend' in leeg geschud, maar er kwam geen poter mee.  :D Als ik niet vergeet water te geven zullen we het gauw weten, je kunt nu nog inzetten.
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Robje

Daar had ik zo snel even niet bij stil gestaan, weer wat geleerd maar ik dacht specifieker aan Zwarte nachtschade, maar de foto lijkt het meest op een tomaat.

Robje

Corryabbink

Even iets blad fijnwrijven en je kunt het ruiken.............
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Stippen

Er zit wel een typische geur aan, die me wel bekend voorkomt, maar die ik niet kan benoemen.
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Niko Buiten

Dit is nieuw voor mij (nieuwe determinatiekenmerk)...

Wat ruik je dan, Corry? Lekker frisse tomaat? Of iets anders?
Groet,

Niko Buiten.


Corryabbink

CiteerEven iets blad fijnwrijven en je kunt het ruiken.............
Dag Kees,

Ken je geen tomaat? het blad heeft een heerlijke fruitige tomatengeur.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Stippen

Het ruikt wel, maar niet naar tomaat. Overigens ruikt hij sterker wanneer ik hem niet fijn wrijf. Met wrijven krijg ik meer een algemene bladgeur.
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Niko Buiten

Groet,

Niko Buiten.


Corryabbink

CiteerDit is nieuw voor mij (nieuwe determinatiekenmerk)...

Wat ruik je dan, Corry? Lekker frisse tomaat? Of iets anders?
Niko,

Koop je wel eens tomaten in een winkel? Dan liefst iets van trostomaat. Als je de verpakking openmaakt dan kun je die geur in veel mindere mate ook ruiken. De stengel waaraan de tomaten vastzitten heeft ook nog iets van die geur. Natuurlijk gaat er niets voor echte tomatenplanten in een tuin die zijn 100 x geuriger en de bladen ..........ik vind het een heerlijke lucht. Een aardappelblad heeft wel een bepaalde geur maar dat vind ik alleen een bladgroengeur die is ook niet sterk en doet me eigenlijk nergens aan denken. Al helemaal niet aan een tomaat hoewel het dezelfde familie is.

Kees, je hoeft geen knol te planten om toch een aardappelplant te krijgen. Ze hebben ook bovengrondse bessen net als tomaten en de zaadjes daarin kunnen evengoed nieuwe planten voortbrengen.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Nietspitten

nee Niko":Tomaat
groeten, Gerrit

Stippen

Ja ik begrijp dat je een aardappel ook kan zaaien, maar welke ... van buitenlands zaken zou zo'n zaadje in een zadenmengels van wilde planten doen?

De geur lijkt op een kruid dat ik vroeger wel gekweekt heb, maar vraag me niet welk
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Niko Buiten

Ik zal morgenochend in de supermarkt tomatenblad bekijken en er aan ruiken...
Groet,

Niko Buiten.


huysse

Hebben ze dat bij jullie in de supermarkt?

Groet,
Marijke

Corryabbink

#17
Dag Kees,
Overigens ben ik van mening dat het een Tomatenplant is. Een aardappelplant heeft gave eironde bladen. De Tomaat veerlobbige tot veerspletige. Het kan natuurlijk ook nog een ander lid van de nachschades zijn.  Je moet nog maar even geduld hebben :o  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Stippen

#18
CiteerOverigens ben ik van mening dat het een Tomatenplant is. Een aardappelplant heeft gave eironde bladen. De Tomaat veerlobbige tot veerspletige.
Misschien heeft een duif zaadjes meegenomen naar mijn balkon?

En Cora, wat denk je van Carthago?
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

huysse

Ik ga ook voor tomatenblad. Krijg je ook groene vingers als je het fijn wrijft Kees?
Zal morgen een foto maken van mijn tomatenplanten.
Als je tomaten wilt moet je de takjes in de oksels er uit halen ( dieven)

Marijke

Niko Buiten

#20
In mijn super hebben ze tomaat met blad, dacht ik. Anders wordt het zoeken bij de volkstuintjes bij het circuit. Daar hebben ze ook aardappelen. B)  
Groet,

Niko Buiten.


Stippen

Ik dacht dat groene vingers een gave waren, nee ik zie nog niks
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Corryabbink

Citeer
CiteerOverigens ben ik van mening dat het een Tomatenplant is. Een aardappelplant heeft gave eironde bladen. De Tomaat veerlobbige tot veerspletige.
Misschien heeft een duif zaadjes meegenomen naar mijn balkon?

En Cora, wat denk je van Carthago?
Dag Kees,

Carthago is volgens mij een oude stad. Verder zegt me die naam niets.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Stippen

CiteerIn mijn super hebben ze tomaat met blad, dacht ik. Anders wordt het zoeken bij de volkstuintjes bij het circuit. Daar hebben ze ook aardappelen. B)
In het schap bij de voederbiet, wortelloof en cichorij?
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Stippen

Citeer
Citeer
CiteerOverigens ben ik van mening dat het een Tomatenplant is. Een aardappelplant heeft gave eironde bladen. De Tomaat veerlobbige tot veerspletige.
Misschien heeft een duif zaadjes meegenomen naar mijn balkon?

En Cora, wat denk je van Carthago?
Dag Kees,

Carthago is volgens mij een oude stad. Verder zegt me die naam niets.
...De Romeinse senator Cato (234 - 149 v. Chr.) vond het gevaar van Carthago, ondanks deze nederlaag, nog steeds zo groot dat hij elke redevoering voor de Romeinse senaat eindigde met de zin: "Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden" ...
(wikipedia)
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Niko Buiten

CiteerIk dacht dat groene vingers een gave waren, nee ik zie nog niks
Groene vingers, ja. Geheugen, nee. Vandaar al die flora's. :lol:  
Groet,

Niko Buiten.


Niko Buiten

Citeer
Citeer
Citeer
CiteerOverigens ben ik van mening dat het een Tomatenplant is. Een aardappelplant heeft gave eironde bladen. De Tomaat veerlobbige tot veerspletige.
Misschien heeft een duif zaadjes meegenomen naar mijn balkon?

En Cora, wat denk je van Carthago?
Dag Kees,

Carthago is volgens mij een oude stad. Verder zegt me die naam niets.
...De Romeinse senator Cato (234 - 149 v. Chr.) vond het gevaar van Carthago, ondanks deze nederlaag, nog steeds zo groot dat hij elke redevoering voor de Romeinse senaat eindigde met de zin: "Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden" ...
(wikipedia)
Corry,

Volgens mij denkt Kees (een gymnasiast?) dat je een Cato bent. Dat is een tik van gymnasiasten. Ik word ook wel eens Cato genoemd wanneer ik steeds op hetzelfde terugkom.

Groet,

Niko.
Groet,

Niko Buiten.


Corryabbink

Citeer
Citeer
Citeer
CiteerOverigens ben ik van mening dat het een Tomatenplant is. Een aardappelplant heeft gave eironde bladen. De Tomaat veerlobbige tot veerspletige.
Misschien heeft een duif zaadjes meegenomen naar mijn balkon?

En Cora, wat denk je van Carthago?
Dag Kees,

Carthago is volgens mij een oude stad. Verder zegt me die naam niets.
...De Romeinse senator Cato (234 - 149 v. Chr.) vond het gevaar van Carthago, ondanks deze nederlaag, nog steeds zo groot dat hij elke redevoering voor de Romeinse senaat eindigde met de zin: "Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden" ...
(wikipedia)
Die geschiedenis ken ik maar wat dat nou met een tomaat te maken heeft is mij een raadsel :o  Als je het nu over het paard van Troje had dan zou ik het nog begrijpen alhoewel............... :lol:  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Stippen

overigens ben ik van mening dat het nog wel even zal duren voordat ik tomaat op mijn brood heb
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Stippen

CiteerVolgens mij denkt Kees (een gymnasiast?) dat je een Cato bent. Dat is een tik van gymnasiasten. Ik word ook wel eens Cato genoemd wanneer ik steeds op hetzelfde terugkom.
Ik was helemaal niet goed in gymnastiek op de ulo.
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl