Weidegeelster, en...?

Gestart door Zonnekoning, maart 30, 2010, 22:07:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Zonnekoning

De eerste 2 foto's zijn vandaag gemaakt nabij verzorgingstehuis Zandhove, te Zwolle.
Foto 2 lijkt mij een afwijkend exemplaar.
Foto 3 (25-3) is langs een wetering in de buurt gemaakt, en dat soort blad kom ik ook bij Zandhove tegen, alleen bloeit dat nog niet.
Als ik goed oplet, kom ze vrij vaak tegen langs de wetering. Vooral de lichte "nerf" vind ik opvallend!
Het lijkt op het blad van een krokus, maar is vleziger.  ???
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

brambonius

Die derde lijkt me meer gewone vogelmelk

Bram

Hinko

mvgr, Hinko

HPM

Om een zoekbeeld op te doen ben ik vorige week op vier plekken geweest
waar Weidegeelsterren zouden moeten groeien, maar ik heb ze niet gevonden.
Ik liep wel voortdurend tegen Gewone vogelmelk op.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Zonnekoning

Bedank, ik zal ze invoeren!
Vooral die Gewone vogelmelk begon me te irriteren, omdat ik het van een vrij grote afstand in het veld kan herkennen...
En moet je ze per pol invoeren? Lijkt mij het handigst...
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Windekind

Zie ik nu behaarde bloemstelen op foto 2 en lijkt het alsof er veel bloemen aan komen ?
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Zonnekoning

#6
Nu je het zegt, Elmar...
Ik heb de planten niet van dichtbij bekeken en heb alleen met een kleine camera foto's van dichtbij gemaakt...
Sinds kort werk ik daar en heb daarom bepaalde privileges (algemeen/plaatsvervangend tuinman), anders had ik de foto niet mogen maken. :D

Aha, foto 2 is dus kennelijk een Akkergeelster.
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

laatvlieger

Citaat van: HPM op maart 31, 2010, 11:29:48 AM
Om een zoekbeeld op te doen ben ik vorige week op vier plekken geweest
waar Weidegeelsterren zouden moeten groeien, maar ik heb ze niet gevonden.
Ik liep wel voortdurend tegen Gewone vogelmelk op.

--
Groeten, Herman van der Meer

In Olst had je ook een parkje dat nog helemaal vol stond met weidegeelster, ik heb er ook akkergeelster gevonden. Toen moest dat parkje " netter worden" ... bodem bewerkt, nieuwe grasmat... Nooit heb ik ze meer gezien...
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

HPM

Een van de door mij bezochte groeiplaatsen (waarvan ik het bestaan al meer dan 30 jaar ken zonder ze ooit gezien te hebben) was ook net helemaal op de schop geweest en opnieuw ingezaaid, maar de andere drie niet. Ik ga binnenkort terug in de hoop dat er dan wel iets bloeit.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Zonnekoning

Citaat van: laatvlieger op april 01, 2010, 19:46:06 PM
In Olst had je ook een parkje dat nog helemaal vol stond met weidegeelster, ik heb er ook akkergeelster gevonden. Toen moest dat parkje " netter worden" ... bodem bewerkt, nieuwe grasmat... Nooit heb ik ze meer gezien...
Is dat geen rel geworden (Flora- en faunawet)? ???

"Mijn" veldje is veilig!!!
Als er ook maar "iets" mee gebeurd, krijg je dikke ruzie met mij, Johan S (hoofd tuinman), AID, enz...  >:D
Ik werk sinds kort 2 dagen in de week als "Algemeen tuinman" en dit is de leukste baan die ik ooit heb gehad!
Nu zou er weer een potloodventer in het park rondspoken... :D :D :D

En ik heb een leuk experiment...
Ik weet ergens een kratje met 4 jaar oude cranberry-planten staan en ze hebben geen flauw idee wat ze er mee moeten (zeer grote moestuin op rivierklei...).
Nu heet het landgoed niet voor niets Zandhove en ik weet wel een paar mooi plekjes waar ze het eventueel goed kunnen doen... :D 8)
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.