Onbekende fraaie mot op Bali, Indonesië (13)

Gestart door MJE, november 29, 2011, 13:16:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

MJE

Aangetroffen 's avonds op de buitenmuur van mijn jungle house van de prachtige Sarinbuana Eco Lodge, nabij het regenwoud van Mount Batukaru op Bali, Indonesië op 17 oktober 2011.

Heeft iemand enig idee wat voor mot dit is?

Reacties worden bijzonder op prijs gesteld! Alvast bedankt!
Hartelijke groet,
Mark Eising (www.markeisingbirding.com (voorheen: www.markeisingbirding.nl))

MJE

Rob de Vos berichtte me dat dit een uiltje is uit de subfamilie Rivulinae (Erebidae). Er zijn veel soorten van en die zijn moeilijk te onderscheiden.

Zie Savela: http://www.nic.funet.fi/pub/sci/bio/life/insecta/lepidoptera/ditrysia/noctuoidea/noctuidae/rivulinae/rivula/index.html

Ik houd het op een onzekere Rivula sp.
Hartelijke groet,
Mark Eising (www.markeisingbirding.com (voorheen: www.markeisingbirding.nl))

Arp

Hoi Mark,

Volgens Savela zijn er behalve één of twee Raparna geen andere Rivulinae in de Regio. Het stukje over Rivulinae van MoB (deze pagina ergens onderaan) zegt ook "[color=808080]This is essentially the genus Rivula Guenée[/color]", maar ook:
CiteerThe widespread Oriental Daona mansueta mansueta mansueta Walker was described from Borneo and is the type species of its genus. It appears to be close in external appearance to Rivula species ...
. Veel meer info dan dat vind ik daar ook niet over.

Van het lijstje Rivulinae op DMoA (alleen Rivula) lijken alleen Rivula sericealis en Rivula sp1 op jouw beest, maar er zullen er ongetwijfeld meer zijn.

Ik maak er dan dit van:

Mark Eising
Rivulinae
Rivula sp.??
Mount Batukaru, Bali

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

MJE

Ja, ik heb die pagina's ook bekeken en kan ook niet meer dan constateren dan een onzekere Rivula sp.
Hartelijke groet,
Mark Eising (www.markeisingbirding.com (voorheen: www.markeisingbirding.nl))