10-11-2011 ergens in Indonesië

Gestart door Violet (en Remco), november 27, 2011, 21:25:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Violet (en Remco)

Een bekende van ons is op vakantie geweest in Indonesië.

Valt hier een naampje aan te plakken? 10-11-2011

https://skydrive.live.com/?cid=414445ae273d5ad1&Bsrc=Photomail&Bpub=SDX.Photos&id=414445AE273D5AD1%21498#cid=414445AE273D5AD1&id=414445AE273D5AD1%21516

Meer waarnemingen volgen. Locatie niet helemaal duidelijk, maar kunnen we opvragen om eventueel correct in te voeren.

Er zijn (zoals bij de link te zien) nog een paar foto's van andere soorten aanwezig, die dumpen we hier ook nog wel binnenkort, tenzij iemand al antwoorden kan geven  :P
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

jack_windig

De link werkt niet bij mij, ik moet me eerst ergens gaan aanmelden.

nick w

dito, en ik ga me niet aanmelden  ;)  dus als het aangepast kan worden...

Groet,
Nick W

Violet (en Remco)

Hmmm, moet ik ff naar kijken, maar niet nu  ;)
Wordt vervolgt...
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Violet (en Remco)

Kostte wat moeite, maar hier is ie dan.
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl


Arp

Hallo allemaal,

@V&R: Ha! Komen jullie toch met foto's uit Indonesië op de proppen  ;D :duim:

  • Foto van "Monique van Buuren", klopt dat?
  • Met toestemming neem ik aan?
  • Is er een link die ik aan de naam kan koppelen (tbv contact met fotoauteur - moet niet mag wel) ? Heb nu even jullie profiel gelinkt.
  • Als licentie (c) {alle rechten voorbehouden} gebruiken? Of is er een Creative Commens-licentie van toepassing?
Van die dingen...   :-X

Of worden ze nog op observado ingevoerd?


© Monique van Buuren
Danaus cf. chrysippus
"Indonesië"
 

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Mark27

Ik denk ook Danaus chrysippus, mannetje toch?? Erg algemeen in Indonesië.

Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

Mark27

Heb me laten vertellen ooit dat op de foto de bovenste het mannetje is en de onderste het vrouwtje.

Deze zijn uit Kelimutu NP, Flores.

Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

Violet (en Remco)

Heren, hartelijk dank voor de snelle reacties, leuk!
Ook namens Monique bedankt natuurlijk.

Citaat van: Arp op november 28, 2011, 12:02:55 PM
Hallo allemaal,

@V&R: Ha! Komen jullie toch met foto's uit Indonesië op de proppen  ;D :duim:


       
  • Foto van "Monique van Buuren", klopt dat?
  • Met toestemming neem ik aan?
  • Is er een link die ik aan de naam kan koppelen (tbv contact met fotoauteur - moet niet mag wel) ? Heb nu even jullie profiel gelinkt.
  • Als licentie (c) {alle rechten voorbehouden} gebruiken? Of is er een Creative Commens-licentie van toepassing?
Van die dingen...   :-X

Of worden ze nog op observado ingevoerd?


Ha Arp,

Foto's zijn inderdaad van Monique van Buuren (of haar partner), en uiteraard met toestemming  ;) 
De rest van je vragen speel ik even door, antwoorden volgen. En vast een stomme vraag van ons, maar wat is het verschil tussen de licenties?

Met een beetje mazzel worden ze nog ingevoerd, maar dat is nu nog onbekend.
Meer topics volgen in ieder geval  ;D

Nogmaals dank en ik laat weer van me horen.
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Arp

#10
Citaat van: Violet (en Remco) op november 28, 2011, 18:13:46 PM
En vast een stomme vraag van ons, maar wat is het verschil tussen de licenties?
Stomme vragen bestaan niet, heb ik altijd geleerd ;)

Naar analogie van de "copyleft" c.q. "open source"-beweging is het in zwang geraakt je eigen - in principe auteursrechtelijk beschermde werken - zodanig aan anderen ter beschikking te stellen dat ze er op kunnen voortborduren en verbeterde versies of iets uitgebreiders o.i.d. van kunnen maken.

De organisatie Creative Commons biedt duidelijke licenties aan die je kunt overnemen voor publicatie van jouw creatieve werken. Zie voor meer uitleg ook Wikipedia.

Op waarneming.nl (en observado) - niet op het forum, maar de database - kun je in je profiel aangeven of je de foto's bij je waarnemingen onder zo'n licentie vrij wilt geven zodat anderen ze kunnen hergebruiken. De keuzemogelijkheden op wrn/obs zijn wat beperkt, zo kan ik bijvoorbeeld niet aangeven dat mijn foto's Publiek Domein c.q. CC-Zero zijn, maar het is beter dan helemaal met copyright dichtgespijkerd.

P.S.Een concreet voorbeeld:

Dit plaatje kon ik maken omdat Henk Soepenberg zijn foto's op wrn vrijgeeft onder een CC-By-NC-SA-licentie. Was dat niet het geval, dan had ik het plaatje wel mogen maken voor eigen gebruik, maar never nooit niet op waarneming.nl mogen publiceren (zonder eerst specifiek toestemming te vragen bij Henk). Nu kon ik, zonder Henk lastig te vallen, het plaatje hier op wrn gebruiken, maar bijvoorbeeld ook elders. Wel moet ik bij hergebruik/publicatie duidelijk maken wie de auteur is en wat de voorwaarden voor het gebruik zijn (licentie). Dat heb ik in dit geval voor het gemak maar in het plaatje verwerkt.

Bij hergebruik van mijn foto's hoeft dat laatste niet, dus meer (vormgevings)vrijheid voor het hergebruik, en ze mogen in principe ook commercieel hergebruikt worden. Iedereen mag mijn foto's van het internet halen en zelfs aan iemand anders verkopen. Zal me een dikke worst wezen. Zelf ga ik dat niet doen en degene die het koopt is een sukkel, want kan ze ook gratis krijgen. Ik hecht er meer waarde aan dat iedereen die wil ze nuttig gebruiken kan, zonder verdere beperkingen - dus ook niet per se mijn naam ergens erbij hoeven plempen als dat onhandig/lelijk is. Maar Creative Commons heeft wat dat betreft voor iedereen wat wils en je kunt je licentie zo samenstellen dat het bij je eigen gevoel van recht/nut past.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Violet (en Remco)

#11
Dank U voor de uitleg Arp! Ik ga het doorgeven.

De waarnemingen gaan in ieder geval ingevoerd worden vandaag of morgen, joehoe  :P
Ik moet even een account aanmaken voor Monique (wacht nog even welke gebruikersnaam ze wil) en dan knal ik de waarnemingen op Observado.
Dan kan je de foto ook naar haar profiel linken i.p.v. naar die van ons.

Ze heeft ook libellen gefotografeerd, spinnen (maar die doet Remco  ;D  ) en ook nog wat ander spul.
Wij voeren alles voor haar in en zodra ze weet hoe alles werkt kan ze eventueel zelf de locatie nauwkeuriger maken. Observado is in ieder geval weer een waarnemer rijker zometeen.

En o ja, de vlinder van dit topic is van Flores.

@ Mark (MJE): lekker bezig met micro's, kwam dit topic niet eens meer tegen op de 1e pagina van Vlinders in het buitenland  ;D  Zitten wel prachtige beestjes tussen!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl