Hoofdmenu

Zwarte wouw?

Gestart door nelappelmelk, februari 05, 2010, 21:43:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

nelappelmelk

Vlakbij de Moezel zag ik afgelopen week deze roofvogel. Het lijkt me een zwarte wouw. Klopt dat?

Jarinka

Een Zwarte Wouw heeft een vrij recht afgesneden staart (een soort driehoekje). De Europese Zwarte Wouwen zijn meestal egaal donker van kleur.
Is een mooie Buizerd.
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

Citaat van: Jarinka op februari 05, 2010, 21:47:51 PM
Een Zwarte Wouw heeft een vrij recht afgesneden staart (een soort driehoekje). De Europese Zwarte Wouwen zijn meestal egaal donker van kleur.
Is een mooie Buizerd.

Ik ga ook voor buizerd, ook om de handpennen. Zwarte Wouw heeft er 6 en Buizerd 5; 'Jouw' vogel heeft er 5.
In combinatie met die andere punten dus Buizerd in mijn ogen.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

nelappelmelk

Dank jullie wel voor de snelle reacties. De vorige keer dacht ik dat het een buizerd was en toen was het een zwarte wouw... Heb dus nog niet veel geleerd helaas.
Groeten Nel

Stijn E.

Citaat van: nelappelmelk op februari 05, 2010, 22:08:20 PM
Dank jullie wel voor de snelle reacties. De vorige keer dacht ik dat het een buizerd was en toen was het een zwarte wouw... Heb dus nog niet veel geleerd helaas.
Groeten Nel

De tijd zal het leren Nel, blijven proberen dan kom je er wel  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Volgens mij zitten de Zwarte Wouwen nu in Afrika, dus de kans dat het er een was is dan al erg klein.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Menko Vlaardingerbroek

CiteerVolgens mij zitten de Zwarte Wouwen nu in Afrika, dus de kans dat het er een was is dan al erg klein.
Het is onwaarschijnlijk hier 's winters een zwarte wouw te zien, maar niet helemaal onmogelijk. Februari 2007 heeft er een gezeten bij Kockengen.

Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

frankmeer

Citaat van: MenkoVlaardingerbroek op februari 06, 2010, 14:09:02 PM
CiteerVolgens mij zitten de Zwarte Wouwen nu in Afrika, dus de kans dat het er een was is dan al erg klein.
Het is onwaarschijnlijk hier 's winters een zwarte wouw te zien, maar niet helemaal onmogelijk. Februari 2007 heeft er een gezeten bij Kockengen.

Yep, driemaal gemist.  ;)
Frank van der Meer