wederom een "buizerd"

Gestart door Folkert Jan, januari 31, 2010, 15:42:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

nadat ik gister een mooie ruigpoot vond in lauwersmeer zag ik een tijd later deze bij peasens zitten.
ziet er IMO best goed uit voor ruigpoot (gezien de wel erg witte borstband in combinatie met donkere kop en "buikvlek" en ik vroeg mij af wat jullie denken.

ps: wederom gaat het hier niet om het ticken van een soort (ik had hem immers die dag al).
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

frankneijts

De buik is grotendeels wit en verder zie ik ook niet zo goed wat hier nu speciaal pleit voor Ruigpoot......?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Folkert Jan

er "pleit" niks voor ruigpoot vandaar mijn vraag ;)

vond hem gewoon erg veel gelijkenis hebben met het plaatje in de anwb van een adult mannetje die op een paaltje zit. in combinatie met dat er daar vaker een ruigpoot wordt gemeld vond ik het toch even de moeite waard om hem hier neer te zetten ipv de foto in de prullenbak te gooien
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013