Vogelnieuws in de media

Gestart door Michael Schaper, januari 29, 2010, 15:27:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan vH

Gelukkig ook positief nieuws over de Nederlandse broedvogels: http://www.natuurbericht.nl/?id=6134.
Jan van Harten
Validator Plantengallen



ronald nuiver

Citaat van: HPM op mei 25, 2011, 14:26:52 PM
Hier de gecombineerde grafieken voor Bosrietzanger voor mei 2010 en 2011. Ik vraag me af of dat nog wel goed gaat komen.

Volgens mij wel

HPM

Citaat van: ronald nuiver op juni 10, 2011, 14:51:04 PM
Citaat van: HPM op mei 25, 2011, 14:26:52 PM
Hier de gecombineerde grafieken voor Bosrietzanger voor mei 2010 en 2011. Ik vraag me af of dat nog wel goed gaat komen.

Volgens mij wel

Ik denk het niet. Het is nog maar de helft van dat van vorig jaar en het aantal meldingen is alweer aan het teruglopen.
Ook omdat de bulk zo laat was verwacht ik dat we een flinke afname zullen gaan zien in de opgegeven territoria.
Herman van der Meer

DuDe

Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Oenanthe

Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

jelmerpoelstra

#488

BramtK

Oei, die vogel in de hand... Wat een reus.
Groeten,

Bram ter Keurs

laatvlieger

Citaat van: BramtK op juni 20, 2011, 11:13:16 AM
Oei, die vogel in de hand... Wat een reus.
Of kleine handjes.

Wel ontzettend gave bevindingen! Die zenders doen ons toch nog maar weer telkens verbazen! Leuk is dat!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/


peter123

Dat is nog eens een onderzoek! :duim:
Groetjes Peter Soer


frankw

 

       
  • Man vast voor diefstal wilde vogels
NIJKERK - De politie heeft dinsdag een 68-jarige man uit Nijkerk aangehouden op verdenking van overtreding van de Flora- en faunawet. Hij wordt ervan verdacht beschermde en inheemse vogels te hebben gevangen.
Het zou gaan om onder andere boomklevers en nachtegalen. Deze vogels kunnen afhankelijk van het ras enkele honderden euro's opleveren.
De politie heeft de woning van de verdachte, volières in Nijkerk en een loods in Nijkerkerveen doorzocht. Meerdere vogels en tienduizenden euro's aan contanten zijn in beslag genomen. De verdachte zit vast.


bron:tvgelderland

Bart van Hoogstraten

Citaat van: peter123 op juni 21, 2011, 19:40:01 PM
Dat is nog eens een onderzoek! :duim:
Groetjes Peter Soer

En wat een baan! http://www.zoo.ox.ac.uk/egi/people/dphil/kurt_burnham.htm (Some guys got all the luck...).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

BramtK

Citaat van: frankw op juni 22, 2011, 10:21:21 AM
 

       
  • Man vast voor diefstal wilde vogels
NIJKERK - De politie heeft dinsdag een 68-jarige man uit Nijkerk aangehouden op verdenking van overtreding van de Flora- en faunawet. Hij wordt ervan verdacht beschermde en inheemse vogels te hebben gevangen.
Het zou gaan om onder andere boomklevers en nachtegalen. Deze vogels kunnen afhankelijk van het ras enkele honderden euro's opleveren.
De politie heeft de woning van de verdachte, volières in Nijkerk en een loods in Nijkerkerveen doorzocht. Meerdere vogels en tienduizenden euro's aan contanten zijn in beslag genomen. De verdachte zit vast.


bron:tvgelderland


In die sfeer, wie heeft laatst Britt van Echte meisjes in de jungle gehoord bij de Coen & Sander Show op 3FM? Britt bood drie Koolmeesjes aan voor €150,- per stuk. Ze had ze in de tuin gevonden en had er al twee laten vallen.
Groeten,

Bram ter Keurs

fkdeboer

#496
hier is het fragment. http://www.3fmfan.nl/page/youtubevideo/watch/Wr24PCfaCDc

"ze zijn niet om op te eten hoor, ze kunnen allemaal deuntjes en zijn daarom ook vet duur"  :-X

wel erg blij dat ze haar naam goed had geschreven! 8)
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

evertdirks

Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Danny katerbarg

man opgepakt voor vangen wilde vogels
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

j.steenbergen

Komt wellicht in een ander topic weer terug: maar 'onze'  Bleeker wil de jacht op o.a. Kol- en Grauwe Gans en Smient weer toestaan. Zie een artikel in Trouw van vanochtend. Wat een fijne vent toch...
Jeroen Steenbergen

Jan vH

Citaat van: j.steenbergen op juni 23, 2011, 08:09:39 AM
Komt wellicht in een ander topic weer terug: maar 'onze'  Bleeker wil de jacht op o.a. Kol- en Grauwe Gans en Smient weer toestaan. Zie een artikel in Trouw van vanochtend. Wat een fijne vent toch...
http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/article/detail/2456304/2011/06/23/Bleker-opent-plezierjacht-op-ganzen.dhtml
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Danny katerbarg

die kerel is echt niet helemaal 100%. haha opsluiten in een kliniek:D, wat een gek. :rolleye:
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50



Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Danny katerbarg

en waarschijnlijk zijn ze lekker bij een kerstdinner :rolleye:
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50


fkdeboer

Citaat van: Jan vH op juni 23, 2011, 14:37:00 PM
Citaat van: JWH op juni 23, 2011, 14:13:18 PM
Citaat van: Jan vH op juni 23, 2011, 08:32:05 AM
http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/article/detail/2456304/2011/06/23/Bleker-opent-plezierjacht-op-ganzen.dhtml

Vanwaar de jacht op de Smient? Nooit geweten dat daar op gejaagd werd.

Die eten vaak ook gras van weilanden.
als ik het goed begrijp is de achterliggende gedachte van Bleker (denk ik): we laten de jacht toe (doe maar lekker rond kerst, jagers blij), dan zijn ze niet meer beschermd (tegen alle internationale verdragen in) en hoeven we dus geen vergoedingen meer uit te betalen voor de schade die wordt geleden aan akkers ed door de ganzen (regering blij, natuurbeschermers en boeren, rest van europa niet blij).
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

BramtK

Dat klopt denk ik wel zo'n beetje. Daarnaast schijnt hij te denken dat zomerganzen ook wel in de winter kunnen worden bejaagd. Dat het daarbij ten dele om andere soorten gaat, dat is iets wat in de "fact-free politics" van Bleeker c.s. natuurlijk niet erg relevant is. De gemiddelde Henk & Ingrid hebben dat namelijk niet in de gaten. 
Groeten,

Bram ter Keurs

KorHaan

Citaat van: fkdeboer op juni 23, 2011, 14:51:06 PM
Citaat van: Jan vH op juni 23, 2011, 14:37:00 PM
Citaat van: JWH op juni 23, 2011, 14:13:18 PM
Citaat van: Jan vH op juni 23, 2011, 08:32:05 AM
http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/article/detail/2456304/2011/06/23/Bleker-opent-plezierjacht-op-ganzen.dhtml

Vanwaar de jacht op de Smient? Nooit geweten dat daar op gejaagd werd.

Die eten vaak ook gras van weilanden.
als ik het goed begrijp is de achterliggende gedachte van Bleker (denk ik): we laten de jacht toe (doe maar lekker rond kerst, jagers blij), dan zijn ze niet meer beschermd (tegen alle internationale verdragen in) en hoeven we dus geen vergoedingen meer uit te betalen voor de schade die wordt geleden aan akkers ed door de ganzen (regering blij, natuurbeschermers en boeren, rest van europa niet blij).
Zo begrijp ik het ook, Folkert. Twee vliegen in één klap voor Bleker. En dat de KNJV stellig beweert dat ze geen voorkennis had van het op handen zijnde Blekerbesluit toen ze uit het overleg stapte, dat geloof ik niet. Daar is natuurlijk gelekt.
De lezersreacties onder het artikel in Trouw waren weer van het gebruikelijke lagereschoolniveau, maar één reactie vond ik wel hout snijden. De tweede kamer dient hierover toch wel in actie te komen. Internationale verdragen worden hier met voeten getreden. Als Europa vindt dat individuele landen verantwoordelijkheid dragen voor de bescherming van soorten, is het afschieten in een periode waarin geen schade aan landbouwgewassen te verwachten valt, een maatregel die niet kan. Bleker moet dus teruggefloten worden. Ik hoop dat ook politieke partijen die warm voorstander zijn van Europese eenheid het centrale gezag in Brussel nu niet weer afwijzen in een regionale kwestie. Dat riekt dan weer naar opportunisme. De internationale afspraken dienen gewoon netjes nagekomen te worden, en Bleker kan dan wel zijn eigen plan trekken, maar ik verwacht van ons parlement dat hij zijn zin niet gaat krijgen.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo