Vogelnieuws in de media

Gestart door Michael Schaper, januari 29, 2010, 15:27:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

hanscvanleeuwen

In de engelse media :
Hoe verberg je ruigpootuil voor opdringerige
vogelaars  :rolleye:
https://www.bbc.com/news/uk-scotland-north-east-orkney-shetland-47532842
En mogelijke trucs om toch achter de locatie te komen
Gr Hans



Deborah

#3003
Citaat van: H.J. Tromp op maart 29, 2019, 15:44:58 PM
Papegaaiduiker in Dordrecht
Ook in het AD.
Met vriendelijke groet, Deborah


OJGoreng

Citaat van: VolkskrantEssential Festival uitgesteld om broedende roofvogel: 'De zwarte wouw is een enorm bijzonder verschijnsel'
Het Limburgse Essential Festival is verplaatst van juni naar september. Oorzaak: een broedende roofvogel.

VK 2 april
Met vriendelijke groet, Zainal

jeroen vinke

Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

OJGoreng

Met to add insult to injury een foto van een Amerikaanse Oehoe erbij, natuurlijk.
Met vriendelijke groet, Zainal

jeroen vinke

Citaat van: OJGoreng op april 05, 2019, 21:12:35 PM
Met to add insult to injury een foto van een Amerikaanse Oehoe erbij, natuurlijk.
Uiteraard, maar om de plaatjes hoef je het online nieuws niet te lezen. Vaak net zo informatief als een tandpastareclame..
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

OJGoreng

#3009
In de NRC een interview met Kees van Oers, bijzonder hoogleraar 'Persoonlijkheid bij Dieren' aan de WUR. Het gaat in hoofdzaak over persoonlijkheid bij koolmezen.

Koolmees (v, brutaal) zkt lieve man (NRC 5-4)


Ook een korte bespreking van een onderzoek naar zich te pletter vliegende trekvogels:

Door alarmkwetter van vogel in paniek slaan ook zwermgenoten te pletter (NRC 3-4)


De kop is wat stelliger dan gerechtvaardigd door de inhoud, maar verontrustend is het wel:

Britse jagers schieten op hun concurrent, de blauwe kiekendief (NRC 19-3)
Met vriendelijke groet, Zainal

jeroen vinke

Niet helemaal handig om twee extra soepganzen uit te zetten in de vrije natuur. Tenminste, als ik de foto's mag geloven zijn het soepganzen. (nu weet ik dat ik gisteren zei dat je niet teveel op zulk soort foto's moet afgaan, maar deze lijken me wel geloofwaardig)
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2405316/Agressieve-ganzen-uitgezet-beesten-vielen-mensen-aan
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

Oenanthe

Citaat van: OJGoreng op april 06, 2019, 01:33:38 AM
De kop is wat stelliger dan gerechtvaardigd door de inhoud, maar verontrustend is het wel:

Britse jagers schieten op hun concurrent, de blauwe kiekendief (NRC 19-3)
Dit soort verhalen hoorde ik al toen ik Schotland bezocht in 2001. Geen nieuws onder de zon dus maar dat zegt Rob Bijlsma ook al in het artikel.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

migratorius

De Britse moors zijn zwarte gaten voor Blauwe Kieken. Het allerergst is het Forest of Bowland.
En om maar eens aan te tonen hoe het daar al jaren gaat en hoe de upper class telkens weer de dans ontspringt: https://www.theguardian.com/uk/2007/nov/07/monarchy.wildlife

JanHein

Cygnus

En een (heimelijk opgenomen) video waarin een Blauwe Kiekendief wordt afgeschoten. Dit bleek echter niet als voldoende bewijs te gelden voor een veroordeling. Link:  https://www.youtube.com/watch?v=tDWfQJ5U3Nk
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

ruut

Grote loopvogel doodt man in Florida
VANDAAG, 01:26 BUITENLAND
Een grote vogel, vergelijkbaar met een struisvogel, heeft een man aangevallen en gedood in de Verenigde Staten. De man, de eigenaar van het dier, was waarschijnlijk gevallen waarna de casuarius hem om het leven bracht met zijn lange klauwen.

De man fokte de vogels bij zijn huis in het Amerikaanse Gainesville. "Het lijkt erop dat het een ongeluk was. Zover ik weet, is de man gevallen. Eenmaal op de grond werd hij aangevallen", zegt de plaatselijke politiechef tegen Amerikaanse media.

Een casuarius lijkt op een struisvogel en is rond de 2 meter hoog. De dieren kunnen 60 kilo zwaar worden en hebben zwarte veren op hun lijf en blauwe hoofden en nekken. Hun klauwen zijn rond de 10 centimeter lang. Ze komen oorspronkelijk voor in Australië.

Het is onduidelijk wat met de casuarius is gebeurd.

OJGoreng

Citaat van: ruut op april 14, 2019, 02:50:19 AM
De man fokte de vogels bij zijn huis in het Amerikaanse Gainesville.

Gainesville ligt in Florida, toch? Florida Man strikes again!
Met vriendelijke groet, Zainal

jeroen vinke

#3016
Citaat van: OJGoreng op april 14, 2019, 10:15:34 AM
Citaat van: ruut op april 14, 2019, 02:50:19 AM
De man fokte de vogels bij zijn huis in het Amerikaanse Gainesville.

Gainesville ligt in Florida, toch? Florida Man strikes again!

Staat in de tekst Zainal, dus waarschijnlijk wel ja. ;)

Moet wel een vergeldingsactie zijn geweest van de Kasuaris voor die in elkaargeslagen flamingo. Florida man is niet meer.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

OJGoreng

Ik vrees dat er nog een hoop over zijn...
Met vriendelijke groet, Zainal

ruut


Rob Koelman

Een van grootste pinguïnkolonies op Zuidpool bijna helemaal verdwenen

De afgelopen drie jaar is er bijna geen ei uitgebroed op één van de grootste broedplaatsen van keizerspinguïns op Antarctica. En ook voor het komende seizoen ziet het er slecht uit, blijkt uit nieuw onderzoek.

Meer lezen: https://nos.nl/artikel/2281990-een-van-grootste-pinguinkolonies-op-zuidpool-bijna-helemaal-verdwenen.html
Met vriendelijke groet, Rob

OJGoreng

Daar zijn de meeuwen weer (NRC 25-4)
CiteerLangs de kust wordt wanhopig gezocht naar maatregelen om meeuwenoverlast tegen te gaan. ,,De mens is de bron, de meeuw valt niets te verwijten."
Met vriendelijke groet, Zainal

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Oenanthe

Citaat van: OJGoreng op april 26, 2019, 23:40:12 PM
Daar zijn de meeuwen weer (NRC 25-4)
CiteerLangs de kust wordt wanhopig gezocht naar maatregelen om meeuwenoverlast tegen te gaan. ,,De mens is de bron, de meeuw valt niets te verwijten."
Helaas alleen voor abonnees volledig te lezen. Ter relativering: op mijn eigen dak broeden ook meeuwen. Bij de laatste vergadering van de vereniging van eigenaren kwam dit verschijnsel ter sprake. Klachten over overlast dus. De voorzitter vroeg wie er overlast ondervond. Vijf handen gingen omhoog. De overige meer dan 20 aanwezigen ondervonden geen overlast.

Conclusie: vooral klagers maken herrie  ;D
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

OJGoreng

Citaat van: Oenanthe op april 30, 2019, 10:25:31 AM
Helaas alleen voor abonnees volledig te lezen.

In zulke gevallen wil private browsing, "open link in incognito window" (onder de rechtermuisknop in chrome) of iets vergelijkbaars in een andere browser doorgaans wel werken; de teller bij het aantal artikelen dat je gratis krijgt wordt dan steeds naar 0 gereset omdat alle cookies worden overgeslagen. Niet netjes, wel praktisch.
Met vriendelijke groet, Zainal

Rijswijk †

Hoorde vanmorgen op de radio dat de Britse Vogelbescherming een filmpje gemaakt heeft waarop ook een lied van vogelzang te horen is.
Dit nummer is gisteren op de 11e plaats in de Britse top 40 binnengekomen...........!
Echt mooi! Google op "Let nature sing".
Groet, Minke.

pdeknijff

Leuke quiz voor beginners.


Spoiler hieronder!


Ik kom vooralsnog op de volgende soorten in chronologische volgorde:

1. Koekoek
2. Nachtegaal
3. Winterkoning
4. Merel
5. Grote bonte specht
6. Roodborst
7. Kraanvogel
8. Wulp
9. Kievit
10. Gierzwaluw
11. Roerdomp
12. Zomertortel
13. Tjiftjaf
14. Grasmus (heel kort op de achtergrond)
15. Watersnip
16. Boerenzwaluw
17. Koolmees
18. Rietzanger
19. Sprinkhaanzanger
20. Veldleeuwerik
21. Zanglijster
22. Nachtzwaluw
23. Bosuil



Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Rob Koelman

Altijd maar weer die meeuwen...   ;D

Zeemeeuw blokkeert verkeerscamera in Londen

Een zeemeeuw blokkeerde dinsdag een verkeerscamera in Londen. Deze video van het dier gaat momenteel viral op sociale media.


Filmpje: https://www.nu.nl/270321/video/zeemeeuw-blokkeert-verkeerscamera-in-londen.html

Met vriendelijke groet, Rob

Jacob Molenaar

Citaat van: pdeknijff op mei 02, 2019, 13:14:51 PM
Leuke quiz voor beginners.


Spoiler hieronder!


Ik kom vooralsnog op de volgende soorten in chronologische volgorde:

1. Koekoek
2. Nachtegaal
3. Winterkoning
4. Merel
5. Grote bonte specht
6. Roodborst
7. Kraanvogel
8. Wulp
9. Kievit
10. Gierzwaluw
11. Roerdomp
12. Zomertortel
13. Tjiftjaf
14. Grasmus (heel kort op de achtergrond)
15. Watersnip
16. Boerenzwaluw
17. Koolmees
18. Rietzanger
19. Sprinkhaanzanger
20. Veldleeuwerik
21. Zanglijster
22. Nachtzwaluw
23. Bosuil




Volgens mij vergat je nog turkse tortel en zwartkop. Leuk inderdaad!
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Merel

Citaat van: pdeknijff op mei 02, 2019, 13:14:51 PM
Leuke quiz voor beginners.


Spoiler hieronder!


Ik kom vooralsnog op de volgende soorten in chronologische volgorde:

1. Koekoek
2. Nachtegaal
3. Winterkoning
4. Merel
5. Grote bonte specht
6. Roodborst
7. Kraanvogel
8. Wulp
9. Kievit
10. Gierzwaluw
11. Roerdomp
12. Zomertortel
13. Tjiftjaf
14. Grasmus (heel kort op de achtergrond)
15. Watersnip
16. Boerenzwaluw
17. Koolmees
18. Rietzanger
19. Sprinkhaanzanger
20. Veldleeuwerik
21. Zanglijster
22. Nachtzwaluw
23. Bosuil

Hartstikke leuk, maar ik mis even waar je naar refereert?
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Rijswijk †

Aan mijn berichtje hierboven Merel: P de Knijff heeft het door mij bedoelde filmpje beluisterd en geeft aan welke vogels hij hierop hoort. En Jacob geeft nog een aanvulling van 2 hierop.

Zoek op internet   "Let nature sing"
Groet, Minke.