Vogelnieuws in de media

Gestart door Michael Schaper, januari 29, 2010, 15:27:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

theomuusse


Yeronimo

CiteerEven dacht iedereen dat hem ook daadwerkelijk om Happy Feet ging.

:rolleye:
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

H.J. Tromp

De politie is lachwekkend in hun poging de 'pinguïn' te pakken. Beschamende opjaging.
Met vriendelijke groet,
H.J. Tromp

Dorine

Dat muziekje erbij ..........  8)
Dorine van Asten
peregrines.nl

KorHaan

http://www.gooieneemlander.nl/algemeen/buitenland/article26613193.ece/Half-jaar-cel-wegens-doden-condor?lref=vplr


Op de foto staat een Californische Condor, het gaat om een Andescondor echter.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

cursorius

Citaat van: KorHaan op januari 24, 2014, 17:12:54 PM
http://www.gooieneemlander.nl/algemeen/buitenland/article26613193.ece/Half-jaar-cel-wegens-doden-condor?lref=vplr


Op de foto staat een Californische Condor, het gaat om een Andescondor echter.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Die foto van die man met die dode condor heb ik inderdaad voorbij zien komen op facebook. Zes maanden is wel erg weinig voor deze daad. Zijn er echt nog maar 50 andescondors in t wild?

KorHaan

Er zijn er nog 50 in Ecuador, volgens het bericht.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

GijsB

Er zijn nog ongeveer 6700 exemplaren, waarvan ongeveer 65 in Ecuador
http://www.birdlife.org/datazone/speciesfactsheet.php?id=3822



Gijs

cursorius

Citaat van: KorHaan op januari 25, 2014, 19:49:34 PM
Er zijn er nog 50 in Ecuador, volgens het bericht.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Ah ja ok. Overheen gelezen.

GijsB

Gijs

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

GijsB

Met ook nog eens de goede foto erbij!
Gijs

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

lucasn

Citaat van: Tom1980 op januari 22, 2014, 00:06:45 AM
Ziekte
Houtduiven die dood neervallen uit de lucht...
ook gevaarlijk voor andere vogels,
Voornamelijk slechtvalken en havik

http://www.vogelbescherming.be/site/index.php?option=com_content&view=article&id=733:trichomonas-slaat-toe-&catid=14:persberichten&Itemid=105


Ligt bij mij nu weer een dode houtduif voor mn deur. Zes binnen een maand op minder dan een vierkante kilometer is toch wel opvallend.
Groet,
Lucas Nieuweboer



HPM

Herman van der Meer

JandJ

Ja, of determinerwn adhv beschikbare naslagwerken?
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

DKoppenol

Geld en vervoer en iedereen kan twitchen..
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

jeroenroelofsen

Als ze de soorten mee tellen die ze "als baby" door de scoop turend zou hebben gezien.... dan geloof ik er niet echt in. Een baby kan toch nog niet bewust zelfstandig vogels identificeren?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)


Ben Gaxiola

Citaat van: jeroenroelofsen op februari 04, 2014, 13:52:04 PM
Als ze de soorten mee tellen die ze "als baby" door de scoop turend zou hebben gezien.... dan geloof ik er niet echt in. Een baby kan toch nog niet bewust zelfstandig vogels identificeren?


Mrs Craig, a retired partner in a law firm, added: 'When we went to Australia the birds were all new but she was really able to note all of the features and then identify them in the book after.

'She has now actually seen 3,300 birds now. She hit her 3,000th in Australia it was a Bowerbird.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2551016/Globetrotting-schoolgirl-11-youngest-twitcher-spot-3-000-different-species-bird.html#ixzz2sMES1rOs
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
Ben Gaxiola

JandJ

Ja. Nu is ze echt cool :) mooie prestatie!
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

HPM

Citaat van: jeroenroelofsen op februari 04, 2014, 13:52:04 PM

...  Een baby kan toch nog niet bewust zelfstandig vogels identificeren?

Ja hoor, maar geen 3000.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Dit meisje (met ouders en oudere zus) werd ook gevolgd in de BBC-documentaire "Twitching: a Very British Obsession"
Ze maakte daarin niet altijd een even gelukkige indruk.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

migratorius

Citaat van: Vincent Hart op februari 04, 2014, 14:37:28 PM
Dit meisje (met ouders en oudere zus) werd ook gevolgd in de BBC-documentaire "Twitching: a Very British Obsession"
Ze maakte daarin niet altijd een even gelukkige indruk.
"Ik neem niemand onder de tien serieus," aldus Lee Evans, haha. En die ongelukkige indruk schijnt ze nog steeds uit te stralen.

Maar voor hun wereldlijst nemen natuurlijk bendes volwassen vogelaars ook klakkeloos aan wat ze door soms tamelijk fantasierijke vogelgidsen of reisgenoten verteld wordt.

JanHein

slechtvalk07


Uit het artikel:
"De directeur van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging (KNJV) en een medejager zijn afgelopen weekeinde in Friesland aangehouden omdat ze een lokfluit zouden hebben gebruikt tijdens de ganzenjacht, een lokmiddel dat in deze provincie verboden is. Het tweetal ontkende in eerste instantie, maar later gaf een van hen toe de lokfluit in het riet verstopt te hebben."


http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3590112/2014/02/04/Directeur-Jagersvereniging-aangehouden-wegens-lokfluit.dhtml


En a.s. donderdag wordt er weer over het Ganzenakkoord gepraat door de provincies.


met beste groet,
Anne Sytske Keijser

Denro

Citaat van: slechtvalk07 op februari 04, 2014, 18:00:56 PM

Uit het artikel:
"De directeur van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging (KNJV) en een medejager zijn afgelopen weekeinde in Friesland aangehouden omdat ze een lokfluit zouden hebben gebruikt tijdens de ganzenjacht, een lokmiddel dat in deze provincie verboden is. Het tweetal ontkende in eerste instantie, maar later gaf een van hen toe de lokfluit in het riet verstopt te hebben."


http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3590112/2014/02/04/Directeur-Jagersvereniging-aangehouden-wegens-lokfluit.dhtml


En a.s. donderdag wordt er weer over het Ganzenakkoord gepraat door de provincies.


met beste groet,
Anne Sytske Keijser

Ik heb veel vooroordelen wat betreft het KNJV  en als dan een zeker iemand met een voorbeeldfunctie dit gedrag vertoont.............
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

PWink

Overigens is de lokfluit altijd een verboden middel. In artikel 5 van het Besluit beheer en schadebestrijding dieren is een uitputtende lijst opgenomen van middelen die gebruikt mogen worden. Dat het een uitputtende lijst is, is vermeld in de toelichting bij het besluit (par. 5). Dit blijkt ook uit het arrest van de Hoge Raad in de, zogenaamde, duivencarrouselzaak (HR 15-05-2007, nr. 03450/05 E). Als lokmiddel zijn (onder bepaalde voorwaarden) alleen lokvogels toegestaan.

jeroenroelofsen

Waar ik dan wel heel benieuwd naar ben, en dat sluit hier denk ik wel een beetje bij aan;

Citaat van: PWink op februari 05, 2014, 08:24:08 AM
Als lokmiddel zijn (onder bepaalde voorwaarden) alleen lokvogels toegestaan.
Bij verschillende tellingen (bijv uilen) wordt gebruikt gemaakt van tapen (afspelen van geluid om een reactie uit te lokken). In feite is dit ook een verkapte manier van lokken. Is dat niet illegaal dan?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)