Vogelnieuws in de media

Gestart door Michael Schaper, januari 29, 2010, 15:27:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

KorHaan

Ik schrok heel erg, maar ik ben er een halfuurtje later al weer helemaal overheen!

Joepie!


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Tom1980

Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 17, 2012, 22:37:16 PM
Citaat van: Vincent Sanders op december 17, 2012, 22:33:34 PM
Link?

Inderdaad ziek (kun je nagaan wat ze met de mensen allemaal uithalen op het moment): http://www.liveleak.com/view?i=c5e_1355701291
Hoor ik trouwens een soort van Kwartel op de achtergrond?

Ken de site en heb al veel gezien,
Maar deze heb ik niet gekeken :angry: :o
_____________________________
Tom Evertz

http://waarneming.nl/user/photos/81428

BramtK

Ik heb ook niet gekeken, ik geloof niet dat ik het wil weten.
Groeten,

Bram ter Keurs

Marcel van kammen

Tsja....als het nou in een normaal land was gebeurd (zoals vorig jaar in nederland met die muizen aan een vuurpijl) was ik misschien nog wat geschrokken of geschokt, maar mensen in dat soort land zijn zo ongelooflijk ziek in het hoofd dat dit filmpje me eigenlijk helemaal niks verbaast.

Jos Welbedacht

Triest hoor. Het werkt bij mij zo net iets heftiger op mijn emoties, doordat je er de beelden bij hebt. Van de andere satanische daden van Assad en consorten krijg je relatief weinig directe beelden te zien. Als die beelden wel beschikbaar zouden zijn, zou dat voor veel meer opschudding zorgen en dat lijkt me niet ongunstig voor het oppakken van die dwaas. Aan de andere kant wens je natuurlijk nooit zulke beelden te zien, en dat zulke daden nooit gedaan worden.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

KorHaan

Citaat van: Jos Welbedacht op december 18, 2012, 16:57:03 PM
Triest hoor. Het werkt bij mij zo net iets heftiger op mijn emoties, doordat je er de beelden bij hebt. Van de andere satanische daden van Assad en consorten krijg je relatief weinig directe beelden te zien. Als die beelden wel beschikbaar zouden zijn, zou dat voor veel meer opschudding zorgen en dat lijkt me niet ongunstig voor het oppakken van die dwaas. Aan de andere kant wens je natuurlijk nooit zulke beelden te zien, en dat zulke daden nooit gedaan worden.


Jos,


Helemaal mee eens.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Dorine

#846
Krankjorem, in een frikandel zitten meer hersens.
Ik heb het niet afgekeken.

Maar dierenmishandeling van deze aard kwam een paar weken geleden ook langs, mijn dochter kreeg een filmpje op haar facebook, daarin werd een kitten in een teiltje gestopt, benzine erover gegoten en aangestoken. Dat krijsen van dat kleine ding ging door merg en been. En de daders hadden de allergrootste lol. Ik heb geprobeerd te achterhalen waar dat filmpje vandaan kwam, helaas niet gelukt. De daders waren, laat ik het netjes zeggen, geen westerlingen.
Dorine van Asten
peregrines.nl

KorHaan

Ik zou je dochter van facebook afhalen. Als dit soort bagger maar gewoon vrolijk binnenkomt, moet je maatregelen nemen.

En wie heeft facebook nodig, anyway?


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Dorine

Filmpje kreeg ze via vrienden, wel in de vorm van walgelijk, hoe kan iemand zo iets doen.
Overigens is mijn dochter volwassen dus ze weet zelf heel goed wat kan en niet kan  ;)
Dorine van Asten
peregrines.nl

KorHaan

#849
Het blijft dezelfde bagger. Daar zouden wij van verstoken moeten kunnen blijven. Maar ja, ik zit dan ook niet op facebook. Het voorbeeld dat je geeft, is misschien wel een goede reden om eens na te gaan denken over wat je met virtuele "vrienden" wilt delen.


"We kunnen niet voorkomen dat gedachten als zwarte vogels boven ons hoofd cirkelen. Wel kunnen we voorkomen dat ze nesten bouwen in ons haar".


(Chinees spreekwoord)


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

peterlindenburg

Citaat van: Dorine op december 18, 2012, 17:22:23 PM
Krankjorem, in een frikandel zitten meer hersens.
Ik heb het niet afgekeken.

Maar dierenmishandeling van deze aard kwam een paar weken geleden ook langs, mijn dochter kreeg een filmpje op haar facebook, daarin werd een kitten in een teiltje gestopt, benzine erover gegoten en aangestoken. Dat krijsen van dat kleine ding ging door merg en been. En de daders hadden de allergrootste lol. Ik heb geprobeerd te achterhalen waar dat filmpje vandaan kwam, helaas niet gelukt. De daders waren, laat ik het netjes zeggen, geen westerlingen.

het is je toch niet echt gelukt om het netjes te zeggen... wil je soms beweren dat dit soort wandaden te relateren valt aan iemands afkomst?

BramtK

Ja, daar kunnen we natuurlijk een discussie over voeren en mensen terecht wijzen, maar we kunnen ook begrip hebben voor het feit dat zulke (naar ik aanneem) schokkende beelden emoties teweeg brengen die ertoe leiden dat je je misschien niet op de beste manier uitlaat. Zeg maar wat jij wilt, Peter.
Groeten,

Bram ter Keurs

KorHaan

Citaat van: peterlindenburg op december 18, 2012, 18:39:26 PM
Citaat van: Dorine op december 18, 2012, 17:22:23 PM
Krankjorem, in een frikandel zitten meer hersens.
Ik heb het niet afgekeken.

Maar dierenmishandeling van deze aard kwam een paar weken geleden ook langs, mijn dochter kreeg een filmpje op haar facebook, daarin werd een kitten in een teiltje gestopt, benzine erover gegoten en aangestoken. Dat krijsen van dat kleine ding ging door merg en been. En de daders hadden de allergrootste lol. Ik heb geprobeerd te achterhalen waar dat filmpje vandaan kwam, helaas niet gelukt. De daders waren, laat ik het netjes zeggen, geen westerlingen.

het is je toch niet echt gelukt om het netjes te zeggen... wil je soms beweren dat dit soort wandaden te relateren valt aan iemands afkomst?



Enige nuance is wel op zijn plaats, hoor. Culturele verschillen mogen best gekoesterd worden. (Laat ik het netjes zeggen.)


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Dorine

Citaat van: KorHaan op december 18, 2012, 19:01:58 PM
Citaat van: peterlindenburg op december 18, 2012, 18:39:26 PM
Citaat van: Dorine op december 18, 2012, 17:22:23 PM
Krankjorem, in een frikandel zitten meer hersens.
Ik heb het niet afgekeken.

Maar dierenmishandeling van deze aard kwam een paar weken geleden ook langs, mijn dochter kreeg een filmpje op haar facebook, daarin werd een kitten in een teiltje gestopt, benzine erover gegoten en aangestoken. Dat krijsen van dat kleine ding ging door merg en been. En de daders hadden de allergrootste lol. Ik heb geprobeerd te achterhalen waar dat filmpje vandaan kwam, helaas niet gelukt. De daders waren, laat ik het netjes zeggen, geen westerlingen.



het is je toch niet echt gelukt om het netjes te zeggen... wil je soms beweren dat dit soort wandaden te relateren valt aan iemands afkomst?



Enige nuance is wel op zijn plaats, hoor. Culturele verschillen mogen best gekoesterd worden. (Laat ik het netjes zeggen.)


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Van dit soort dierenmishandeling ontplof ik dus ook maar dan anders ...... voor de fun een vogel opblazen en een jonge kat levend verbranden.
En dat filmpje was in Nederland.
Sorry als ik me niet netjes heb uitgedrukt.
Dorine van Asten
peregrines.nl


Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/


Jan2002

#857
Groet,
Jan

Dorine

Moeilijk.
Maar is die steenarend niet erg groot in verhouding met de rest?
Dorine van Asten
peregrines.nl

psoer

fake maar wel knap gedaan  ;)

Groet, Peter

lucasn

Hoeveel steenarenden zouden er in de komende weken uit de lucht geknald worden dankzij de maker van dit filmpje?
Groet,
Lucas Nieuweboer

Certhia

Denk dat er geen vogelaar is die niet gelijk ziet dat dit nep is.  Helaas hadden ze het bij de NOS niet snel door.
Ik ben het er mee eens dat dit kwaad bloed kan zetten. Zo zie je maar hoe fabels de wereld in geholpen worden.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

Margreet Kwh

Vandaag in Trouw, column over de huiskraai, van Koos Dijksterhuis.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

snwja3

Citaat van: Certhia op december 19, 2012, 15:30:41 PM
Denk dat er geen vogelaar is die niet gelijk ziet dat dit nep is.  Helaas hadden ze het bij de NOS niet snel door.
Ik ben het er mee eens dat dit kwaad bloed kan zetten. Zo zie je maar hoe fabels de wereld in geholpen worden.

In 1908 maakten ze dit soort filmpjes al: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1lflJ6ZVKgo
Ken uw klassiekers! ;-)
Wietze Janse

KorHaan

Citaat van: HPM op december 19, 2012, 11:45:47 AM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 19, 2012, 11:03:44 AM
Citaat van: psoer op december 19, 2012, 10:40:30 AM
Ik wist dat het geen fabels waren:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/21168095/__Steenarend_grijpt_peuter__.html

Groet, Peter

Overduidelijke fake dus: http://www.youtube.com/watch?v=GjOljUMc-Nc

Ik zie dat niet, ook niet op deze http://www.youtube.com/watch?v=2TkEjcMMLqE&hd=1


Maar de ouder (?) op de voorgrond schrikt niet als de reusachtige roofvogel op armlengte voorbijkomt; je ziet toch echt wel uit je ooghoek zo'n lap aankomen, dan kijk je toch allicht even op. Dat zie ik absoluut niet, en dat vind ik vreemd.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo


augustvansteensel

August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

psoer


Dorine

Citaat van: psoer op december 19, 2012, 20:05:21 PM
http://www.youtube.com/watch?v=D7ZFLuZqCXc

Groet, Peter

Wow, dat is een stuk heftiger dan met die peuter.
En ze zijn toch wel heel erg groot.
Dorine van Asten
peregrines.nl

augustvansteensel

#869
Citaat van: psoer op december 19, 2012, 20:20:35 PM
ohja, waar dan?

Groet, Peter
oeps, jij was degene die er het eerste mee kwam!
sorry :'( ;)
en het was ook nog een ander filmpje, ik dacht dat die hetzelfde was :o
#blunder!
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!