(Zee)waterspitsmuis

Gestart door ecotex, januari 15, 2010, 15:57:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

ecotex

Gisteren bij de Mobaai sporen gevonden van Waterspitsmuis in de kwelder zelf.
Heb enige tijd geleden (sept 2009) enkele waterspitsen gevangen in deze omgeving i.v.m dijkverzwaringenen vroeg mij destijds af of deze dieren die toch nabij brak kwel water leven ook niet fourageren aan de zoute kant. Nu blijkt dit dan toch wel dankzij de winterse perikelen te gebeuren.
De overduidelijke prenten kwamen uit op het slik waar het sneeuwvrij is maar, ook sporen van en naar het duin gebied geven aan dat de Waterspits ook niet vies is van een zoute hap!

Graag hoor ik of er andere zijn die dit eerder hebben waar genomen  onder de div muizen soorten??

   

Johannes Regelink

Hoe herken je aan de sporen dat het waterspitsmuis moet zijn? Heb je misschien foto's? Ik ben erg nieuwsgierig!

(gewoon om zelf van te leren, niet als kritiek bedoeld!)

ecotex

Johannes,


Heb geen foto,s gemaakt,zal even in archief kijken heb ergens nog wel foto's die overduidelijk de waterspitsmuis laten zien.Heb deze ook naar Richard Witte (destijds VZZ)verzonden.(Prachtige prenten in Polder Waal en Burgh NM Texel.}Zal deze zodra ik ze te pakken heb als PB naar je toe sturen.

Groet Kees Verschoor

Rene Janssen

Op de kwelders van Schier zijn al meermaals aantallen huisspitsmuizen gevangen.



René
René Janssen

wouterbosgra

Kees, weet niet hoe het zit met copyrights e.d., maar misschien is het leuk om dergelijke foto's ook hier op het forum te plaatsen + waaraan je waterspitsmuis herkent. Dan leren we er allemaal wat van!

ecotex

Wouter&Johannes.

Zal Richard Witte vragen om de foto, kan deze niet zo 1-2-3 vinden.
Zal hem vragen deze op het forum te plaatsen.

groet Kees Verschoor

wouterbosgra