Panamese voetballer ziet versufte uil aan voor bal

Gestart door Pieter Baalbergen, maart 02, 2011, 13:13:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pieter Baalbergen

Groet, Pieter Baalbergen

Vogels kijken en tussen de 12 en 25?
www.vwg.njn.nl

Ted van der Knaap

ik kwam 'n wat langer filmpje ervan tegen: http://sport.fok.nl/nieuws/432497/1/1/100/video-uil-overleeft-doodschop-voetballer-niet.html

Lijkt me minimaal 10 wedstrijden schorsing en een jaar vrijwilligerswerk in een Vogelopvangcentrum  :police:
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Frank van de Putte

Citaat van: Pieter Baalbergen op maart 02, 2011, 13:13:53 PM
Tijdens mijn dagelijkse check naar voetbalweetjes kwam ik dit tegen  :) 
Groet Pieter

Die smiley is ook niet echt gepast, ik kan er in elk geval niet om lachen.
Groetjes,

Frank van de Putte

Sander Haak

Uil is inmiddels dood: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=139275

"Moreno zelf zegt het beest van het veld te hebben getrapt om te voorkomen dat hij nog een keer door een bal geraakt zou worden."

De man verdient een lintje... Triest als je zo weinig gevoel kan opbrengen en dan ook nog eens geen verantwoordelijkheid toont.
Groet, Sander Haak (Woerden)

HPM

Ik stel voor om dit topic te verplaatsen naar 'Etiek en Wetgeving', of naar 'Natuur Verstoord' of naar 'Vogelnieuws in de media', of naar ...
Herman van der Meer

BramtK

Is het een Kerkuil!? (Zo, nu kan het topic naar Determinatie - vogels in het buitenland. Wat een rare actie om zo'n beest weg te schoppen, raar ook dat men dat hier goed wil praten..!?)
Groeten,

Bram ter Keurs

Rikstar

ik vind het in ieder geval goed dat de media er zoveel aandacht aan besteed. zo word er in ieder geval goed duidelijk gemaakt dat menig mens het hier niet meer eens is wat die voetballer heeft gedaan.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Harm058

Ik had hem al even in vogelnieuws in de media gepost
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Danny katerbarg

wat een kloot die kerel. een jaar de gevangenis in met hem is misschien overdreven. maar een boete en een schorsing voor het leven staat meer terecht. want als zo iemand een voorbeeld moet geven op het veld kan die beter direct oprotten. wat een klootzak. ja ik trapte hem van het veld af om hem te reden. als hij richting doel had geschoten had die uil gewoon boven in gezeten. zo hard kun je toch niet tegen een dier trappen. wat een zieke kerel. hoop dat de mensen daar met hem gaan voetballen.
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

Frandalf

Het betreft de mascotte van de tegenstander (de uil huisde al jaren in het stadion). Dat hij hem weg wilde trappen omdat de uil anders nog een keer geraakt zou worden is je reinste onzin, gezien de scheidsrechter het spel reeds had stilgelegd. Op dit moment breien de Colombiaanse voetbalbond en de club een schorsing in elkaar. Verder kan er geen actie ondernomen worden, omdat Colombia geen wet voor dierenbescherming kent.

Ze hadden die vent op dezelfde manier van het veld moeten trappen. Dat er een duif geraakt wordt tijdens honkbal of tennis is simpelweg domme pech, maar dit.....grrr :angry:
Yours in haste,
Frank Wasmus

http://waarneming.nl/user/view/62141

pia zz

zag het al op een ander forum "stoere vent "hoor, wat een l.....l >:(
  groet Pia.

dupont

Citaat van: dannytheanimalman op maart 02, 2011, 19:37:46 PM
wat een kloot die kerel. een jaar de gevangenis in met hem is misschien overdreven. maar een boete en een schorsing voor het leven staat meer terecht. want als zo iemand een voorbeeld moet geven op het veld kan die beter direct oprotten. wat een klootzak. ja ik trapte hem van het veld af om hem te reden. als hij richting doel had geschoten had die uil gewoon boven in gezeten. zo hard kun je toch niet tegen een dier trappen. wat een zieke kerel. hoop dat de mensen daar met hem gaan voetballen.

Beste Danny,
Vermoedelijk een primaire reactie van je?! Persoonlijk zit ik niet te wachten op reacties als de jouwe. Volgens mij kun je het betere voorbeeld geven ten opzichte van die voetballer door je wat genuanceerder uit te drukken.  :police:
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

lennartv

Ik vind het trouwens ook niet al te slim van die voetbalclub om een uil rond te laten vliegen op het voetbalveld. Geheid gebeurt er dan een keer iets met dat beest en het past nou ook niet bepaald bij zijn biotoop! Maar goed de actie van die voetballer valt niet goed te praten en ik hoop dat ie een flinke douw krijgt!
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Frandalf

Lennart, de vogel huisde in het stadion en was dus niet van een valkenier of iets dergelijks. Net zoals er in het Ado Den Haag stadion regelmatig roofvogels worden waargenomen (oa torenvalk en slechtvalk).
Yours in haste,
Frank Wasmus

http://waarneming.nl/user/view/62141

lennartv

Wat ik had gelezen was dat de vogel de mascotte van de club was. Ik nam dus aan dat ze 'm zelf meenamen.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

Rikstar

een wilde vogel kan altijd omgedoopt worden tot mascotte vogel voor de thuisclub toch?
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Frandalf

"Panamanian centre back Luis Moreno of Deportivo Pereira has been banned for two games and fined $560 for his role in a storm which has proved anything but a hoot.

The owl was one of the mascots of Atlético Junior de Barranquilla and lived in the stadium roof. During last weekend's league game the owl flew too low and was struck by the ball.

The referee stopped the game but, before further action could be taken, Moreno walked over and kicked the owl into touch. This prompted fury among Atletico opponents and fans who chanted: 'Murderer, murderer.'"
Yours in haste,
Frank Wasmus

http://waarneming.nl/user/view/62141

Ben Wielstra

 $560, dat moet echt een enorme klap zijn voor een prof voetballer!